Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Puffig Pingla skrev 2009-12-30 15:20:55 följande:
    Jag ska till Mathilde och spana i eftermiddag. De har rea och brukar skicka. Jag kan spana där. Enl telefonrapport från NewYorker i förmiddags skulle de ha många long cardigans kvar. Dock har jag inte koll på om det fanns 0or. Alternativet är iofs att du ringer dit på studs och kollar.
    Kan du kika in här sen och bara berätta om det fanns mycket OM på rean? Det är inget särskilt jag är ute efter utan det vore bara kul att veta om det är skralt eller ok utbud. Please?
  • Duntoffla

Var idag på Jackie i Forum Nacka och spanade lite på nya kollektionen av OM. Första gången IRL. Såg en söt blus som jag dissat tidigare men tyvärr minns jag inte vad den heter. Var dock inte på provningshumör. Jag är sugen på lite fina tunikor samt basplagg typ Cupcakes. Finns de någonstans på rea?{#lang_emotions_tongue_out}

• Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-12-30 15:41:03 följande:
    Enl NewYorker har Mathilde i PK-huset det absolut största reautbudet nu. WINK var helt utplockat och var bara microstorlekar kvar.
    Ok, då kanske man ska försöka ta sig dit. Fast jag har fasen blivit statsskygg under julledigheten. Tänkte i alla fall spana in OM-butiken nästa vecka
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-12-30 20:29:49 följande:
    Ja, reashoppingen skedde med varierande frangång idag, men jag är supernöjd med mina köp!!! Precis som PPP skriver hade WINK ingenting kvar, i princip. NK hade inte börjat rean och på Åhléns hängde ca tio förskrämda reaplagg på en stång. Bland dem dock ett par voile short dress i chalk, varav minst en i stl 3. Trots att jag lovat mig själv (efter det oförskämda bemötandet senast) att inte gå in på Mathildes på Biblioteksgatan gjorde jag det. De hade en hel del, bla en massa voile, korta och långa - dock bara i brunt och rosa (vad jag såg). Där hängde också en revolution i royal - gaaaaah VILL HA - tyvärr i fel storlek. Mathildes i PK-huset var dock outstanding - där fanns massor av mycket, till 30% rea. Inte minst flera OnceInALifetime Coats, både powder och svart fanns i stl 3 och 4. Noblesse coats, sjalar, strumpor, brand new second hand dress, glazing check dress, alpaca long cardigans (ja, den fanns i stl 0 också), first lady, V-neck cardigans (varav iallafall cherry i stl 4), spoilers  alla färger och storlekar - you name it. Jag köpte en scarfscarf, en pointelle l/s och en coolwool cardigan - allt i royal! Nu är jag supernyfiken på vad PPP shoppade!!!??? Var är du?!
    Åhå, låter som massa fint du köpt. och en massa fint på Mathildes. Suckar bara över att jag verkligen inte orkar palla mig dit än. Skulle gärna vilja ha en Noblesse coat men helst 50% rabatt
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-12-30 22:30:23 följande:
    Det var 30% rea på allt utom prespring. Jag vet inte vad de tar för att skicka, bor ju i stan ... Mathildes på Biblioteksgatan hade de flesta storlekar - utom 3, vilket var vad jag letade efter. 7 januari kl 8:00 slår visst Humlegårdsgatan upp sina readörrar, då är jag där!
    Fick för mig 8.30. Vad bra med 8. Då ska jag definitivt gå innan jobbet. Någon timme senare får de leva med. Då kan vi slåss tillsammans
  • Duntoffla
    Tabby skrev 2009-12-30 22:38:57 följande:
    Vad brukar de rea med? 30 eller 50 %?
    Jag har för mig att de började med 30 i somras men att det ökade. jag handlade på 50% rea någon/några dagar senare
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-12-30 23:18:13 följande:
    Oj, var och tröstshopspanade i eftermiddags efter att NewYorker hade spanat åt mig. Var bara på Mathilde på PK-huset och Biblioteksgatan. Glömde logga in när jag kom hem. Var på väg att köpa både nylon parker coat, mjukisbyxor, v-neck cardigan i cherry och scarf scarf. Blev inget av det. Tappade sugen på något vis. Knatade i stället över till Biblioteksgatan och köpte den revolution blouse i royal som NY hade försökt hänga undan till mig tidigare idag. That's it! Ville ha: Long cardigan blå el rosa (3) Deirdress dress brun el royal 4 Lovely knit i cherry 4 Velour frill dress tunic strl 3 svart, brun el blå Inget av detta fanns
    Trist att det inte blev mer fynd men ibland går luften liksom ur en när man väl står där.
    Puffig Pingla skrev 2009-12-30 23:19:17 följande:
    Ps. Det börjar bli urplockat i storlekarna på Mathilde PK nu också. Men en 2 kan shoppa loss rejält där. Även en 3 kan få ganska många napp.
    Aha, mina storlekar. Äh, jag väntar tills OM´s rea. I värsta fall får jag klara mig. Ibland känns de där 3 milen till stan oövervinnerliga.
  • Duntoffla

Sorry för helt OT men jag måste bara tipsa er som sitter här och häckar att slå på SVT 2 där det är Rock and Roll Hall of Fame 25 år. Massa bra artister!

• Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2009-12-31 13:32:02 följande:
    Är det bara för inbjudna?
    Jag har anmält mig till deras nyhetsbrev och fick det. INgen annan särskild inbjudan. Så nej, det är bara att komma dit och stångas
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III