Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

MammatillO skrev 2010-01-07 21:51:29 följande:
    Duntoffla - såg du om det fanns kvar någon wild child dress i royal i storlek 3?
    Hmm...vilken är det?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-01-07 22:24:10 följande:
    Fin! Brand new second hand dress i royal var helt uuuuuuuuuuuunderbar!! Fanns det sådana på rean?
    Ja, den fanns och den var jag nära att köpa. Så himla fin och vilken färg. Kärade ner mig i Full emb smock dress i royal men man såg lite fluffig ut i den.
    MammatillO skrev 2010-01-07 22:24:24 följande:
    Tror det är som en underklänning och en mer transparant överdel som liksom sitter ihop.
  • Duntoffla
    MammatillO skrev 2010-01-07 22:30:20 följande:
    Men den jag menar är liksom själva klänningen. Fick för mig att den var som 2 olika lager. Kan ha fel. KOllade inte så noga.

Åh, minns inte vad full emb smock dress kostade. Inte så fasligt mycket tror jag. *allting är ju relativt*
    Pokergirl skrev 2010-01-07 22:29:47 följande:
    Nån som kan måtta och berätta hur börsen ser ut invändigt?
    Inuti är den fodrad med lila siden (i den bruna) Mått är lite knepigt men på bredaste stället är den 14 cm (om man plattar till den) Höjden är 13 cm

Nu måste jag sova. Är helt slut

GO natt
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-07 23:20:46 följande:
    Tack för hjälpen! Nu måste jag hitta en hantlangare i Sthlm!
    Jag är tyvärr hemma sjuk idag annars hade jag kanske kunnat åka förbi. Bor utanför stan och hänger inte där när jag inte jobbar. Någon annan vänlig själ kanske kan. Det fanns en brun kvar i OM-butiken och enligt Pingla röda på Mathildes.
    Morty skrev 2010-01-08 08:52:03 följande:
    Kunde inte hålla mig. Kom påa att jag annars kommer ångra mig djupt...........
    DEn är superfin! Var rätt sugen igår. Vad är nypriset på den?
    jojoa75 skrev 2010-01-08 09:08:50 följande:
    grattis till fina fynd (o till alla er andra oxå som fyndat såklart) Hur är glazing check skirt? Du skickade mig listan en gång om du kommer ihåg, men den föll åt sidan o bortprioriterades. Är den underbar?? (den ser så ut..)
    Tack! Hmm...hur ska jag förklara? Den ser finare ut på bild och inte lika rolig där den hänger men på var den himla fin. Dock skulle jag velat ha en rosa. Provade en 2:a som satt rätt precis men det fick bli en 3:a så att jag kan ha den lite mer den närmast framtiden
    Skrutteruttan skrev 2010-01-08 09:17:29 följande:
    Duntoffla: Grattis till din kappa, sååå som du velat haft den och äntligen!!!!! Alla andra: Vilka roliga reor överallt och fina fynd!!!
    Tack! JAg är nöjd. Velade mellan 2 och 3 men 2 satt mer precis och jag kommer ändå inte ha den med massa stickade tjocka plagg under. Den får bli mer till vår/höst och som finkappa på vintern.
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-08 09:37:39 följande:
    Wihi! Vilken lycka, vann en everywear dress! Men nu är frågan vad man har under, den är ju så urringad framtill. Vad har ni under era everywear?
    Vann? Var då? Stort grattis i alla fall! Visst är den den fina i ull?
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-08 10:12:19 följande:
    Tja, vann och vann - budade hem! Men det var ett riktigt fyndpris så det kändes så gott som gratis! Japp, den fina i ull, perfekt till lillebrors dop!
    Aha, trodde du haft lyckan att vinna den i ngn tävling eller något. Den är superfin. Synd att jag inte pallar ull annars hade jag nog köpt en sån.
    Pokergirl skrev 2010-01-08 10:08:01 följande:
    Tack Duntoffla för omtanken!  Krya på dig! Ingen annan som ska svänga förbi Mathilde eller OM idag? Självklart förskotterar jag! Helst en brun men jag kan tänka mig en röd också. Här var det också rea, www.steranko.co.uk/brands/odd-molly?page=1. Nån som handlat där och vet om dom är ok?
    Tack! Har aldrig shoppat där.
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-01-08 10:39:10 följande:
    Jag hade också gärna hjälpt till men jag ligger på sjukhus ni två dagar (gissa om jag kommer terra er här inne när jag storknar av uttråkning).
    Haha...ja, sjukhus är inte så roliga att vistas på terra på du så kanske tiden går lite fortare. Jag borde fota lite Traderagrejer men gaah vad det är trist.
    Morty skrev 2010-01-08 10:44:34 följande:
    Ja, denna har jag verkligen velat ha så jag kände att jag bara kommer ångra mig. Tror att nypriset legat på 3200 eller 3300. Frakten ingick vid köp nu samt att jag slipper lägga pengar på att köra runt och försöka leta upp den någon affär och tiden som jag inte har.  Har iofs inte sett den någonstans här så det är väl rätt kört ändå. Krya på dig! Jobbigt att du blivit sjul
    Tack! Jag tror bara att Royal fanns i strl 2 och 0 i butiken igår så den behöver du inte ha dåligt samvete över i alla fall Jag hade gärna kollat om jag inte redan haft en liten annan förfrågan. Som tyvärr inte fanns
  • Duntoffla
    Tindrisen03 skrev 2010-01-08 11:05:02 följande:
    Om man struntar i rean som jag försöker göra , vilka måsten /köp ni funderar på har ni inför vår och sommarkollektionerna? Mina är: - Prairie dress i powder el blue - Lotta lotta jacket - Magnolia dress i red - Runawaydress - A dolce skirt i almost black ( om den kommer) - Livinglovingdress - Alchemistrydress - Fondadress - funderar även på Nymphdress  och Saloondress men tycker att båda ser lite batikiga ut på vissa ställe och jag HATAR batik
    Jag har så dålig koll på vad allt heter men jag är sugen på detta. Se inlägg i min blogg för jag har bara koll på Lovely Kniten.

septemberflikkan.blogspot.com/2010/01/nu-har-jag-spanat-igenom-odd-mollys.html

Fondadress är den i velour va? Den vill jag ha i rosa men den skulle tydligen kosta 1700 kr och det är FÖR dyrt tycker jag
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III