• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • maugu

God morgon!

Hartjuvläst här ett tag då jag oxå blivit intresserad av OM.

Dock är jag litebesviken på de webshopar som säljer OM som inte kan skriva tex mått (då jag förstått att detta kan skilja sig enormt från plagg till plagg  i samma storlek och vilken kollektion det är).
    Vill inte gärna chansa innan man köper..de som jag mailat separat om mått på vissa plagg svarar ej heller..trist..

Vet ni om de bruar rea pre-spring när nu spring är ute eller blir det längre fram?

En nybörjarfråga till;går det att tvätta dessa plagg i maskin,tex klänningarna?

Tack så länge!

• freemind
    maugu skrev 2010-01-28 07:23:37 följande:
    God morgon!Hartjuvläst här ett tag då jag oxå blivit intresserad av OM.Dock är jag litebesviken på de webshopar som säljer OM som inte kan skriva tex mått (då jag förstått att detta kan skilja sig enormt från plagg till plagg  i samma storlek och vilken kollektion det är).Vill inte gärna chansa innan man köper..de som jag mailat separat om mått på vissa plagg svarar ej heller..trist..Vet ni om de bruar rea pre-spring när nu spring är ute eller blir det längre fram?En nybörjarfråga till;går det att tvätta dessa plagg i maskin,tex klänningarna?Tack så länge!
    Om det är något plagg du undrar storleken på så fråga här! Här finns bästa Odd Molly kunskapen Preespring brukar inte reas förrän till sommaren.
    Jag tvättar alla mina mollysar i maskinen.

http://mollyist.blogspot.com/
  • Stargirl
    maugu skrev 2010-01-28 07:23:37 följande:
    God morgon!Hartjuvläst här ett tag då jag oxå blivit intresserad av OM.Dock är jag litebesviken på de webshopar som säljer OM som inte kan skriva tex mått (då jag förstått att detta kan skilja sig enormt från plagg till plagg  i samma storlek och vilken kollektion det är).Vill inte gärna chansa innan man köper..de som jag mailat separat om mått på vissa plagg svarar ej heller..trist..Vet ni om de bruar rea pre-spring när nu spring är ute eller blir det längre fram?En nybörjarfråga till;går det att tvätta dessa plagg i maskin,tex klänningarna?Tack så länge!
    Pre spring reas till sommaren, måtten lägger antagligen ingen ut då det är så mycket extra jobb. Men fråga här i tråden. Alla plagg tvättar jag i maskin, står det kemtvätt är det olika bud. Vissa tvättar i vatten iaf andra kemar.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Pyttisens mamma

Jag har nu fått svar anf traderatunikan (x-stitchen) och bild på loggan finns i mitt galleri (vet inte hur man lägger bilder i inlägg). Hon hade fått den i födelsedagspresent för ca 1,5 år sen skrev hon, hade inget kvitto och trodde att den var inköpt på en butik som heter Kharma i Sundsvall. Hon ville gärna att jag hörde av mig om det fanns misstankar om att den inte var äkta, hon hade också nyligen hört att det fanns kopior av denna.
    Så ni proffs, vad tror ni?

• smulan0
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-28 08:29:01 följande:
    Jag har nu fått svar anf traderatunikan (x-stitchen) och bild på loggan finns i mitt galleri (vet inte hur man lägger bilder i inlägg). Hon hade fått den i födelsedagspresent för ca 1,5 år sen skrev hon, hade inget kvitto och trodde att den var inköpt på en butik som heter Kharma i Sundsvall. Hon ville gärna att jag hörde av mig om det fanns misstankar om att den inte var äkta, hon hade också nyligen hört att det fanns kopior av denna. Så ni proffs, vad tror ni?
    Det ser ut som loggan på min! Jag tycker att det verkar genuint. Vet inte vad ni andra säger men jag hade nog vågat köpa om inte priset sprang iväg allt för mycket!
  • Frusna flickan
    Jag har nu fått svar anf traderatunikan (x-stitchen) och bild på loggan finns i mitt galleri (vet inte hur man lägger bilder i inlägg). Hon hade fått den i födelsedagspresent för ca 1,5 år sen skrev hon, hade inget kvitto och trodde att den var inköpt på en butik som heter Kharma i Sundsvall. Hon ville gärna att jag hörde av mig om det fanns misstankar om att den inte var äkta, hon hade också nyligen hört att det fanns kopior av denna. Så ni proffs, vad tror ni?
    Jag vill inte utge mig för att vara proffs men jag kan svara vad jag tror. Enligt min åsikt är den garanterat äkta. Den loggan är identisk med min och man ser att brodyren inte är perfekt, precis så som det ska vara. Den ser precis rätt ut. Jag hade inte tvekat en sekund om jag velat buda faktiskt. Just x-stitchen är ju de kopiorna som är sämst gjorda av de som jag sett.
  • Bambiblogg

Fortfarande inget svar på mailen från Anna på C-D. Har alla fått sina leveranser av henne? Trist att hon ska börja krångla igen.

• Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2010-01-27 21:56:33 följande:
    Supersnyggt!
    Morty skrev 2010-01-27 22:08:21 följande:
    Superfin!!! Gillar den lilagråa färgen.
    Tabby skrev 2010-01-27 22:43:00 följande:
    Fin du är Frusna Flickan i bildis.
    Tack raraste!
  • Sue  Ellen
    higher skrev 2010-01-27 19:03:04 följande:
    Efterlysning: Fonda i chalk st 3 i någon webshop alt butik som skickar. Bor på landet... Jag tror att jag kommer att dö om jag inte får ha en sådan i min garderob
    Hej! De fanns i alla storlekar hos Fröken Siv (i Hässleholm) när jag var där igår. Tror att de skickar också. Kan ju va värt ett försök?
  • Sara Mia
    Jag tog fram min från samma kollektion och jämförde broderiet och jag ser inget som avviker från mitt broderi. Jag har dessutom köpt min x-stitch hos min lokala OM-handlare så jag vet att min är äkta. Om den ser fin ut i övriga broderier, så borde den vara äkta.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III