• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • fru vanheden
    maugu skrev 2010-01-28 10:08:58 följande:
    Vilken storlek testade du? Jag har måtten 93 -72-94..Enligt måtten så är stlk 4 92 cm..är inte snyggt om man måste pressa ihop tuttarna
    Jag testade en strl 2
    Men så hade jag den nog lite uppknäppt för det tyckte jag var snyggast i denna modellen
    dsmammor rules
  • freemind
    maugu skrev 2010-01-28 10:08:58 följande:
    Vilken storlek testade du?Jag har måtten 93 -72-94..Enligt måtten så är stlk 4 92 cm..är inte snyggt om man måste pressa ihop tuttarna
    Jag har inte testat den modellen, men jag har ett bystmått på 101 cm och jag har storlek 3 i de flest OM-plagg
  • Sara Mia

Ja, ibland är man mer än lovligt tokig. Jag vet inte om det är det ymniga snöfallet som får mig att tänka mer vinter än vår? Jag klickade just hem ett av mina drömplagg från hösten/vintern. Nämligen Noblesse coat i chocolate. Nu när det är 40% känner jag att jag med gott samvete kan unna mig en dyrare och framför allt snyggare kappa. Jag är säker på att jag kommer att använda den mycket och vintern är ju långt ifrån slut än. Galen eller ej, nu är det gjort och jag kan stryka ytterligare ett plagg från min önskelista. Hoppas bara storleken passar. Jag har mellan 0-1 (strl 36 upptill) på OM och tog 1:an. Man vill ju gärna kunna ha en kofta under också. Någon som har den och vet om jag tog rätt storlek redan innan den dyker upp, så jag kan andas ut.

• maugu
    fru vanheden skrev 2010-01-28 10:14:29 följande:
    Jag testade en strl 2Men så hade jag den nog lite uppknäppt för det tyckte jag var snyggast i denna modellen
    Ja,jag såg när jag spanade lite mer noga på bilden att man skulle kanske kunna göra så..
    freemind skrev 2010-01-28 10:14:39 följande:
    Jag har inte testat den modellen, men jag har ett bystmått på 101 cm och jag har storlek 3 i de flest OM-plagg
    Men,vad olika det kan vara..Men,jag tror att jag ska åka till RoS och prova innan jag börjar köpa och får vimsa med att skicka tillbaka
    Tack för tipsen-nu måste jag ta tag i dagen
  • fru vanheden
    Sara Mia skrev 2010-01-28 10:16:21 följande:
    Ja, ibland är man mer än lovligt tokig. Jag vet inte om det är det ymniga snöfallet som får mig att tänka mer vinter än vår? Jag klickade just hem ett av mina drömplagg från hösten/vintern. Nämligen Noblesse coat i chocolate. Nu när det är 40% känner jag att jag med gott samvete kan unna mig en dyrare och framför allt snyggare kappa. Jag är säker på att jag kommer att använda den mycket och vintern är ju långt ifrån slut än. Galen eller ej, nu är det gjort och jag kan stryka ytterligare ett plagg från min önskelista. Hoppas bara storleken passar. Jag har mellan 0-1 (strl 36 upptill) på OM och tog 1:an. Man vill ju gärna kunna ha en kofta under också. Någon som har den och vet om jag tog rätt storlek redan innan den dyker upp, så jag kan andas ut.
    Grattis till ett superfint köp
    tror att den blir jättebra till dig i den storleken..
    Själv sparar jag mina pengar till Lotta Lotta coat
    Kram Mia
    dsmammor rules
  • freemind
    Sara Mia skrev 2010-01-28 10:16:21 följande:
    Ja, ibland är man mer än lovligt tokig. Jag vet inte om det är det ymniga snöfallet som får mig att tänka mer vinter än vår? Jag klickade just hem ett av mina drömplagg från hösten/vintern. Nämligen Noblesse coat i chocolate. Nu när det är 40% känner jag att jag med gott samvete kan unna mig en dyrare och framför allt snyggare kappa. Jag är säker på att jag kommer att använda den mycket och vintern är ju långt ifrån slut än. Galen eller ej, nu är det gjort och jag kan stryka ytterligare ett plagg från min önskelista. Hoppas bara storleken passar. Jag har mellan 0-1 (strl 36 upptill) på OM och tog 1:an. Man vill ju gärna kunna ha en kofta under också. Någon som har den och vet om jag tog rätt storlek redan innan den dyker upp, så jag kan andas
    Grattis till ett bra köp!

Jag tror att du tog rätt storlek. Jag har ju oftast str 3 på mina plagg nu och när jag provade den så satt 4:an bäst på mig.

"Kärringen mot strömmen"
  • Pokergirl

Sara Mia: Grattis, den är verkligen superfin!

Själv sitter jag och surar. Varför kan inte ajabaja höja sin rea till iaf 50%? Har spanat in både OM och lite barnkläder men liiite mer rabatt hade man ju önskat!

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Sara Mia

Nu känner jag mig lite lugnare med storleken. Kappan blir nog så perfekt som jag hoppats ändå. Har drömt om den länge.

• Minatre
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-28 08:29:01 följande:
    Jag har nu fått svar anf traderatunikan (x-stitchen) och bild på loggan finns i mitt galleri (vet inte hur man lägger bilder i inlägg). Hon hade fått den i födelsedagspresent för ca 1,5 år sen skrev hon, hade inget kvitto och trodde att den var inköpt på en butik som heter Kharma i Sundsvall. Hon ville gärna att jag hörde av mig om det fanns misstankar om att den inte var äkta, hon hade också nyligen hört att det fanns kopior av denna. Så ni proffs, vad tror ni?
    Jag vågar nog mig också på att säga att den ser äkta ut. Jag hade budat på den för färgen är jättefin i den modellen
  • Minatre
    Sara Mia skrev 2010-01-28 10:41:58 följande:
    Nu känner jag mig lite lugnare med storleken. Kappan blir nog så perfekt som jag hoppats ändå. Har drömt om den länge.
    Bra köp.Du kommer inte att ångra dig. Dsessutom är det just dyra plagg man vill göra trevliga fynd på
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III