• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Pyttisens mamma

Tack snälla ni som vågat er på en gissning ang äktheten på x-stitchen! :)

• mrs holiday

Hej alla!
    Jag "tjuvläser" ofta här och inspireras av era vackra outfits på alla bloggar! Men än så länge har det enbart varit inspiration och jag äger inga Odd Molly-plagg själv. Det är dock smittsamt att hålla till här, så nu när jag har fått en slant i födelsedagspresent hade jag tänkt investera den i en Lovely Knit i bomull. Någon som vet vad de kostar? De har väl inte kommit än för den här säsongen, väl? Jag skulle iofs kunna tänka mig en i väldigt bra begagnat skick också, men blir så skraj för allt prat om kopior... Och så en storleksfråga - jag är en normal stl 38, är det stl 2 som borde bli lagom då, tror ni?

• fru vanheden
    mrs holiday skrev 2010-01-28 13:24:58 följande:
    Hej alla! Jag "tjuvläser" ofta här och inspireras av era vackra outfits på alla bloggar! Men än så länge har det enbart varit inspiration och jag äger inga Odd Molly-plagg själv. Det är dock smittsamt att hålla till här, så nu när jag har fått en slant i födelsedagspresent hade jag tänkt investera den i en Lovely Knit i bomull. Någon som vet vad de kostar? De har väl inte kommit än för den här säsongen, väl? Jag skulle iofs kunna tänka mig en i väldigt bra begagnat skick också, men blir så skraj för allt prat om kopior... Och så en storleksfråga - jag är en normal stl 38, är det stl 2 som borde bli lagom då, tror ni?
    Hej och välkommen
    Vad säger man...När man väl har fått sin första molly så....
    jag är också en normalstor 2:a och hade i min första lovely knit strl 2 men i den senaste köpte jag strl 1 och tyckte att den satt mkt snyggare..
    Nu vet jag inte om de nya blir i samma storleksmått exakt men det tror jag..
    Så det beror lite på hur du vill att den ska sitta, lite tightare så ta en strl 1 och lite lösare så en strl 2 är mitt tips
    Kra,
  • Tindrisen03

Helt sjukt!! Hörde t.om om en butik nu som hade beställt rosa Fondan från början men ändå inte fick sin i leveransen. De var en av de sista butikerna att få leverans och då var rosa Fondan redan slut...

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • smulan0
    mrs holiday skrev 2010-01-28 13:24:58 följande:
    Hej alla! Jag "tjuvläser" ofta här och inspireras av era vackra outfits på alla bloggar! Men än så länge har det enbart varit inspiration och jag äger inga Odd Molly-plagg själv. Det är dock smittsamt att hålla till här, så nu när jag har fått en slant i födelsedagspresent hade jag tänkt investera den i en Lovely Knit i bomull. Någon som vet vad de kostar? De har väl inte kommit än för den här säsongen, väl? Jag skulle iofs kunna tänka mig en i väldigt bra begagnat skick också, men blir så skraj för allt prat om kopior... Och så en storleksfråga - jag är en normal stl 38, är det stl 2 som borde bli lagom då, tror ni?
    den ska kosta 1795kr du kan kolla in färgerna i vår på www.oddmolly.com I flera av bloggarna finns guide till att köpa på tradera om hur man undviker kopior. Bla hos Katinka oddmollybesatt.blogspot.com
  • Sylt

Tjena
    Har precis fått hem en everyday long cardigan från T. Blir lite skum på den, vet inte om jag bara är paranoid
    Den känns tunnare än den jag har innan, lite hafsig. Sen funderar jag lite över ovanstående lapp. Brukar den lilla lappen sitta där?
    Har fler bilder i mitt galleri. Vad tror ni?
  • Sue  Ellen
    Sylt skrev 2010-01-28 15:55:32 följande:
    Tjena Har precis fått hem en everyday long cardigan från T. Blir lite skum på den, vet inte om jag bara är paranoid Den känns tunnare än den jag har innan, lite hafsig. Sen funderar jag lite över ovanstående lapp. Brukar den lilla lappen sitta där? Har fler bilder i mitt galleri. Vad tror ni?
    Den ser inte ut som min gör. Min är en UPPENBAR kopia. Mitt allra första OM-plagg jag köpte var i somras, en tunika köpt i butik (helt äkta). Innan jag fick nys om att det florerar fullt med kopior överallt så köpte jag en sådan kofta och en summer 2007 tunic i chalk. Av samma person. De är så mycket fejk så det är hemskt. Det visste jag inte då, men har fått erfara det efter att ha läst på i denna tråd. Koftan är tvättad en gång och redan är det hål i den, den kliar nåt fruktansvärt och Molly-lappen längst ner på framsidan har ramlat av. Ooops! Din ser finare ut än min, men kan inte säga om den e äkta eller ej. Kopiorna har blivit riktigt bra på att luras, tycker jag.
  • smulan0
    Sylt skrev 2010-01-28 15:55:32 följande:
    Tjena Har precis fått hem en everyday long cardigan från T. Blir lite skum på den, vet inte om jag bara är paranoid Den känns tunnare än den jag har innan, lite hafsig. Sen funderar jag lite över ovanstående lapp. Brukar den lilla lappen sitta där? Har fler bilder i mitt galleri. Vad tror ni?
    jag har flera plagg med den lilla lappen så det betyder inte att det är en kopia i alla fall!!

Tipsar alla som ev är med i Åhlensklubb och har fått sin 20% rabattkupong och kanske värdecheck att Åhlens tagit in vårnyheter. Var där idag och rekade och köpte med fin rabatt!
  • Sylt
    smulan0 skrev 2010-01-28 16:03:02 följande:
    jag har flera plagg med den lilla lappen så det betyder inte att det är en kopia i alla fall!!Tipsar alla som ev är med i Åhlensklubb och har fått sin 20% rabattkupong och kanske värdecheck att Åhlens tagit in vårnyheter. Var där idag och rekade och köpte med fin rabatt!
    Förresten! Jag har inte fått ngn sådan kupong... brukar få. Den hade suttit fint
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III