• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Sylt
    Duntoffla skrev 2010-02-03 13:54:07 följande:
    Haha...eller hur? Men du har ju varit rätt tydlig i dina färgval.Sitter fortfarande här och är shoppingsugen. Noel däckade i soffan. Rätt skönt faktiskt
    Ville sov bara 45 min (kan sova typ 2h annars...), känner mig lite lurad

Mitt shoppingsug är stillat för ett litet tag. Väntar på lite paket. Har röjt o skall snart måla lite.
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-03 14:03:17 följande:
    Ville sov bara 45 min (kan sova typ 2h annars...), känner mig lite lurad Mitt shoppingsug är stillat för ett litet tag. Väntar på lite paket. Har röjt o skall snart måla lite.
     Jag är glad ATT han sover. Gör aldrig det hemma numera.

Det jag vill ha har ju inte kommit till Sverige än. Risken finns att jag shoppar ngt annat bara för att.
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • NewYorker
    Pokergirl skrev 2010-02-03 10:35:21 följande:
    Duntoffla: Jo tack det gick jättebra! Sååå glad över att jag äntligen lyckats nypa en portmonä.Vet inte om jag förstod det hela rätt, är det tveksamt om Lovely knit kommer i love?Morty: Bodhi har, i beige och svart. Dock inte på rea. Då det gäller tull så är det tull på paket vars värde överstiger 200 kr.
    Lovely Knit kommer i love (lila). Har en på mig för tillfället, levererad från USA igår !!!
    Den kommer i Sverige 1 mars ...

Kettle Coat, min andra favvo, kommer till OM-butiken på måndag ... en sån SKA jag ha!!!
  • Morty
    alias skrev 2010-02-03 15:36:39 följande:
    Lovely Knit kommer i love (lila). Har en på mig för tillfället, levererad från USA igår !!! Den kommer i Sverige 1 mars ... Kettle Coat, min andra favvo, kommer till OM-butiken på måndag ... en sån SKA jag ha!!!
    Hur är den i storlek? Gosh ska man behöva vänta ända tills mars.... Aja, då hinner man få en lön innan dess iaf.
  • Pokergirl
    Lovely Knit kommer i love (lila). Har en på mig för tillfället, levererad från USA igår !!!Den kommer i Sverige 1 mars ...Kettle Coat, min andra favvo, kommer till OM-butiken på måndag ... en sån SKA jag ha!!!
    Tack! Blev lite nervös där!

Nu behöver jag lite experthjälp. Den rödrutiga jackan som kom i höstas har jag tappat namnet på, den med fransar. Har för mig jag sett den på rea någonstans men kan inte komma på var... Tänk vad det kan dyka upp märkliga "måste bara ha-begär".
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • brawny
    Pokergirl skrev 2010-02-03 15:45:39 följande:
    Tack! Blev lite nervös där!Nu behöver jag lite experthjälp. Den rödrutiga jackan som kom i höstas har jag tappat namnet på, den med fransar. Har för mig jag sett den på rea någonstans men kan inte komma på var... Tänk vad det kan dyka upp märkliga "måste bara ha-begär".
    Du tänker på en sån här:
    http://deepfling.com/oddmolly/?filter=all&cat=&product=1246817546
  • Duntoffla
    Lovely Knit kommer i love (lila). Har en på mig för tillfället, levererad från USA igår !!! Den kommer i Sverige 1 mars ... Kettle Coat, min andra favvo, kommer till OM-butiken på måndag ... en sån SKA jag ha!!!
    Hur blev tull och moms på den?
  • NewYorker
    Morty skrev 2010-02-03 15:38:54 följande:
    Hur är den i storlek? Gosh ska man behöva vänta ända tills mars.... Aja, då hinner man få en lön innan dess iaf.
    Den är normal i storlek.
    Duntoffla skrev 2010-02-03 15:58:11 följande:
    Hur blev tull och moms på den?
    Jag betalade ingetdera!
  • Stargirl
    alias skrev 2010-02-03 18:03:12 följande:
    Den är normal i storlek. Jag betalade ingetdera!
    Man kan få en faktura veckor efter leverans med moms och tullavgift dock.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Duntoffla
    alias skrev 2010-02-03 18:03:12 följande:
    Jag betalade ingetdera!
    Vilken tur! Har du sluppit förut också?

Blir ju billigt om man har tur men annars samma som i butik{#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III