• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Duntoffla

Är det någon som har Lovely knit i bomull i både storlek 2 och 3? Är det stor skillnad mellan storlekarna? Jag har strl 2 i min jag har nu och den sitter precis. Kommer ju däremot öka en del i vikt och undrar om man ska satsa på en 3:a. Vill ju dock inte att den ska vara tokstor i ärmar osv.

Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla

Sorry att jag spammar tråden så här dags. ÄR hemma och vabbar.

Blev nu sugen på en order från Deep Fling. Ni som handlat därifrån, har ni tagit försäkrat eller oförsäkrat?

• smulan0
    Duntoffla skrev 2010-02-03 07:25:35 följande:
    Vad blir slutsumman för ett sånt plagg med frakt osv?
    jag beställde från fitts and company, blev då 1635. Så med tull o moms blir det ungefär som i sverige, men jag vet att många inte ska ta in lovely knit i rouge så nu slipper jag va rädd att den ska ta slut. (kommer väl aldrig att ta slut och reas hela sommaren bara för det)
  • Morty
    alias skrev 2010-02-03 05:58:42 följande:
    Jag fick denna med posten igår från suveräna deepfling.com, så de borde vara på G även till svenska butiker ... deepfling.com/oddmolly/?filter=all&cat=&produ...
    Åh den är verkligen snygg! Grattis till ett fint köp. Jag väntar på ett paket ifrån dem också. Det är här i Sverige så jag får se om jag får det idag eller imorgon. Lantbrevbärarna har något konstigt system med att de inte alltid kör ut paket..... {#lang_emotions_undecided}
    Duntoffla skrev 2010-02-03 07:45:47 följande:
    Sorry att jag spammar tråden så här dags. ÄR hemma och vabbar. Blev nu sugen på en order från Deep Fling. Ni som handlat därifrån, har ni tagit försäkrat eller oförsäkrat?
    Jag har bara handlat därifrån 1 gång och då har jag för mig att jag valde det billigaste sättet. Men jag har kunnat följa försändelsen via nätet och postens hemsida.
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-02-03 08:08:56 följande:
    jag beställde från fitts and company, blev då 1635. Så med tull o moms blir det ungefär som i sverige, men jag vet att många inte ska ta in lovely knit i rouge så nu slipper jag va rädd att den ska ta slut. (kommer väl aldrig att ta slut och reas hela sommaren bara för det)
    Är rouge den som är lite beige/rosa? Har du fått hem den än? Nöjd? Velar lite mellan den och den grå. Lutar åt grå eftersom jag redan har en ljusrosa.
  • Sandra G

Duntoffla:

Vet du när Lovely knit kommer att släppas i svenska butiker? Vill inte beställa från Deepfling

• Duntoffla
    Morty skrev 2010-02-03 08:09:52 följande:
    Jag har bara handlat därifrån 1 gång och då har jag för mig att jag valde det billigaste sättet. Men jag har kunnat följa försändelsen via nätet och postens hemsida.
    Ok, det var den jag tänkte mig. Såg ju nu att det står insurance på alla.

Kommer ev tull efteråt eller hur funkar det? Får man får lösa ut paketet eller kommer någon slags räkning?

Nu pratar sonen om att han är hungrig. Bäst att äta lite

CU
  • Duntoffla
    Sandra G skrev 2010-02-03 08:11:37 följande:
    Duntoffla: Vet du när Lovely knit kommer att släppas i svenska butiker? Vill inte beställa från Deepfling
    Vet inte alls faktiskt. Tycker man aldrig får några klara besked oavsett om man kollar med OM-butiken eller ngn annanstans
    Morty skrev 2010-02-03 08:13:27 följande:
    Det är denna röda. www.fittsandcompany.com/shopping/pgm-more_inf...#MOREINFO
    Så klart. DEn borde ju vara röd (rouge) men den hade jag visst missat. Var inne på ljusare färger
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-02-03 08:12:32 följande:
    Ok, det var den jag tänkte mig. Såg ju nu att det står insurance på alla. Kommer ev tull efteråt eller hur funkar det? Får man får lösa ut paketet eller kommer någon slags räkning? Nu pratar sonen om att han är hungrig. Bäst att äta lite CU
    Ja ev tull tillkommer. Vi har fått hämta ut paketet på Potens Företagcenter när det varit tull. Men en gång när jag handlade från Kina så var det UPS som kom med paketet och då ringde de innan så fick jag fixa pengar till dem och betala när de kom.

Ja, vi borde också äta frukost.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III