• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-02-03 08:17:04 följande:
    Så klart. DEn borde ju vara röd (rouge) men den hade jag visst missat. Var inne på ljusare färger
    Ja, hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag tagit en rouge, en love och en grey tror jag. Men nu är inte så fallet så då måste jag välja ..... och hoppas på att hitta någon på rea.
  • NewYorker

Lovely Kniten kostade 186 USD hos Deepfling, (obs! att den kostar 206 USD hos Fitts & Co!)
    186 USD blir ca 1 340 kr. Avsevärt billigare än i Sverige.
    Försäkrad frakt kostade 32 USD, ca 230 kr - men det var för tre plagg.
    Även om jag lägger hela den fraktkostnaden på Lovely Kniten blir det ju billigare än hemma.

Jag tycker Deepfling är toppen, leverans till dörren och aldrig några problem.

• Sandra G
    alias skrev 2010-02-03 08:31:23 följande:
    Lovely Kniten kostade 186 USD hos Deepfling, (obs! att den kostar 206 USD hos Fitts & Co!)186 USD blir ca 1 340 kr. Avsevärt billigare än i Sverige.Försäkrad frakt kostade 32 USD, ca 230 kr - men det var för tre plagg.Även om jag lägger hela den fraktkostnaden på Lovely Kniten blir det ju billigare än hemma.Jag tycker Deepfling är toppen, leverans till dörren och aldrig några problem.
    Brukar man åka på tull ofta? Hur betalar man?
  • Duntoffla
    Lovely Kniten kostade 186 USD hos Deepfling, (obs! att den kostar 206 USD hos Fitts & Co!) 186 USD blir ca 1 340 kr. Avsevärt billigare än i Sverige. Försäkrad frakt kostade 32 USD, ca 230 kr - men det var för tre plagg. Även om jag lägger hela den fraktkostnaden på Lovely Kniten blir det ju billigare än hemma. Jag tycker Deepfling är toppen, leverans till dörren och aldrig några problem.
    Ja, det var så jag också räknade fast på 2 plagg. Ändå billigare än sverige. Ligger inte Kniten på typ 1600-1800 kr?

Om nu inte tullen blir helt galet hög förstås
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Morty
    Lovely Kniten kostade 186 USD hos Deepfling, (obs! att den kostar 206 USD hos Fitts & Co!) 186 USD blir ca 1 340 kr. Avsevärt billigare än i Sverige. Försäkrad frakt kostade 32 USD, ca 230 kr - men det var för tre plagg. Även om jag lägger hela den fraktkostnaden på Lovely Kniten blir det ju billigare än hemma. Jag tycker Deepfling är toppen, leverans till dörren och aldrig några problem.
    Oj, att det skiljer så i pris. Men den kniten i Love står det coming soon så man kan inte beställa den eller den är redan slut och hon väntar på påfyllning?
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-02-03 09:04:50 följande:
    Ja, det var så jag också räknade fast på 2 plagg. Ändå billigare än sverige. Ligger inte Kniten på typ 1600-1800 kr?Om nu inte tullen blir helt galet hög förstås
    Tull och moms är alltid den samma. 25% i moms och tull 3 % av totala ordervärdet. Så det är lätt att räkna ut.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Morty
    Sandra G skrev 2010-02-03 08:41:06 följande:
    Brukar man åka på tull ofta? Hur betalar man?
    Jag betalade med kort. Sen vet jag inte hur det är med tullen. Första gången som jag besätllt därifrån och hoppas på att mitt paket ska dyka upp idag eller så får jag en avi så jag kanske kan hämta det idag. Om nu postis kan ta sig ut hit. Igår hade han visst fastnat här men grannen hade dragit loss honom. Men strunt samma bara jag får mina grejer.
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-03 09:10:38 följande:
    Tull och moms är alltid den samma. 25% i moms och tull 3 % av totala ordervärdet. Så det är lätt att räkna ut.
    Ok, så moms tillkommer på de priset man fått? I så fall blir det ju inte så billigt. Trodde den var medräknad?
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-02-03 09:14:58 följande:
    Ok, så moms tillkommer på de priset man fått? I så fall blir det ju inte så billigt. Trodde den var medräknad?
    Nej momsen tillkommer utöver om varan fastnar i tullen. Den är alltid på 25% och tullen alltid 3% av totala värdet av produktern. Ibland skriver dock sändaren att varan är värd 10$ men tullen kan ju själva räkna ut att så inte är fallet. Vissa tror att man slipper tull och moms om man får vara skickad som gåva dvs gift, men det stämmer inte tyvärr. Jag tror det är ordervärde över 50$ som man måste tulla och betala moms för men där är jag lite osäker....
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III