Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Odd Molly - för oss inbitna del III

Hur är det med alpaca mix long cardigan? Den är ju betydligt glesare i stickningen, hänger ni upp den oxå?

• jojoa75

Helt OT.. Ilse Jacobsson eller Hunter gummistövlar, hur är de i strl? Inboxa om ni inte vill snacka OT här.
    tack

• jojoa75
    Puffig Pingla skrev 2009-12-02 23:08:15 följande:
    Jag blir galen av OT i tråden men som gummistövel-frälst måste jag svara här.Hunter är normala i storleken i foten, dock relativt smala i skaften (om man ska i med byxor mm).IJ är stora i foten. Där kan man gå ner minst en storlek. Deras skaft är reglerbara iom snörningen.Happy rubbing
    TACK!!!!!

Vet att det är OT.. därför skrev jag att det var ok att inboxa mig svar om nån visste! Nu ska jag välja färg.
  • jojoa75
    One skrev 2009-12-03 21:48:29 följande:
    Alltså- varför dessa råa kanter? Nu kan man ju fixa till dem själv...har en overlock som syr snygga rullfållar t.ex. men betala 2000pix för en tunika som man måste fixa??? Gillar alchemistry tunic men ...nja, och vitt eller blått?....skulle aldrig kunna bestämma mig. Och priset är lite väl för bara en tunika!! Jag håller mig till spring istället tror jag. Och njuter av min sidesaddle.Ang. mitt byte av kofta: Självklart skickade jag mitt byte till CD med rek. Tänker inte chansa där. Men vadå- skickar hon inte ordrar varje dag?? Går hon till posten då eller kommer de och hämtar- och i så fall- kan de inte ta med sig post till CD då också?
    håller med dig!
  • jojoa75
    Ullis 10 skrev 2009-12-05 16:56:22 följande:
    Nu har jag prövat tunikan (blå m röda fransarna - duvet) o shit så liten upptill, men så snygg ändå - blev INGEN marängeffekt. Men det hängde trådar överallt??!
    just det gör mig så skeptisk. Tycker att det finns ett plagg jag verkligen skulle vilja ha, men tvekar pga sömmar o trådar. De ska ju klara att tvättas oxå
  • jojoa75
    Ullis 10 skrev 2009-12-05 18:19:30 följande:
    Exakt vad jag funderade på - blir det en trasmatta som man får frisera med sax (för 1900 spänn) efter tvätt? Det är väl maskintvätt? Men, jag erkänner det kommer att bli en - den blå med röda kanter tror jag.... Konstigt dock detta med hur den satt upptill - rumpa o höfter har jag, men är ju liten upptill?
    Menar du 221 i lite blue?
  • jojoa75

Nån som har bild på sig själv i missing dress?

• jojoa75
    jojoa75 skrev 2009-12-06 20:16:34 följande:
    tack Missade den på Tradera.. jaja.. kommer väl fler tåg om det är meningen att den ska hamna här
    sören, missade T88dress oxå Dessutom hos en säljare som säger att det är ok att skicka tillbaka om det inte passar.. attans!
    Den på Tradera var grå.
    Har lite span på en brun, men kan inte bestämma mig för vilket jag tycker bäst om.
    Finns någon T88dress kvar nånstans i en svensk webshop tro? har inte sett.. strl 3.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III