Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del III

Anna Paulita skrev 2010-01-19 20:57:43 följande:
    Vill bara tipsa som ECT i Skrapan på Götgatan, de hade lite OM rea...bland annat Heartpleated Tunic i svart i stl 0, 1 och 2. Någon velour tunika och ett gäng jag inte vet vad de heter. Är man en liten person kan man kanske hitta ngt där.
    velour tunika, vilken och minns du storlek?
  • Mabimao
    Anna Paulita skrev 2010-01-19 21:09:58 följande:
    Jag vet ju inte vad de heter men den/de var lila mönstrade. Tyvärr minns jag inte storleken. Men jag vet att det iallafall inte var en 3a eller 4a.
    ok, tack, synd.
  • Mabimao

Black Fonda beställd. Tjoho! Hoppas jag tog rätt storlek.......väntar på att ajabaja skall släppa vad de tagir in.......

• Mabimao
    Sandra G skrev 2010-01-20 18:02:28 följande:
    Jag har 3:a på en del och 4:a på en del. På Deidreress, som jag tycker liknar denna i modellen, har jag 4:a. Tycker om när armar och rygg inte sitter år för mycket. Men jag vet att jag kan ha Deidre i 3 också. MEN, jag chansade på en 4:a. Tror kanske att det inte gör massa om den är liiiter stor. Men jag kan få ångra detta djupt.....
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2010-01-20 21:02:54 följande:
    Men är inte din Deideress liiiiiiiiiiiiite stor.... borde den inte flytta norrut??? Slog också till på en Fonda idag. Gjorde ett anorlunda färgval för att vara jag.
    Nej, den sitter som en smäck!!!
    Skulle vilja ha en i varje färg......
    Det är nog det skönaste plagg jag ägt, och figursmickrande. Hoppas på samma effekt med Fondan.
    Funderade länge mellan blå och svart. Valde det lite tråkigare.
    Kanske kan jag hitta en velour frill dress i blått.
    Jag kan bli "farbro-barbro:s" fru på heltid. -Mer velour åt folket!
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2010-01-20 21:49:16 följande:
    Skiiiiiiiiit..... Har tokjagat den runt på reorna (och fullprisbutikerna) men den är ju slut överallt. Är så störd att jag glömde buda den där kvällen. Men du är väl värd den. Framför allt om du som sagt tar rollen som "farbror Barbro" Risken finns väl att jag klipper en Fonda till i annan färg men jag ska hejda mig lite.
    Ja om den sitter som jag hoppas så kommer jag vilja ha fler. Men det får bli om någon butik har erbjudande eller sedan på rea. Kan inte riktigt hävda ens för mig själv att köpa TVÅ "mys" klänningar för 1700 styck!!! MEN, Velour is da shit! så vi får se......
    Vi kanske borde ha pyjamas-party på träffen med dessa på
  • Mabimao
    alias skrev 2010-01-21 14:13:57 följande:
    Jag har en hoodie från Amore Spare Integritaskollektionen, inte velour men i "college"-varianten.Köpte den "i nyskick" på tradera och blev otroligt besviken över just det du skriver, det är små hål i muddkanten, den ser riktigt trasig ut och jag trodde den var sliten.Men det ska visst vara så. Helt sinnessjukt.Men, trasiga jeans är ju inne, så varför inte utslitna hoodies?! Jag kan iallafall konstatera att jag är helt UTE, tycker inte om varken det ena eller det andra.F ö undrar jag VARFÖR inte Ajabaja uppdaterar någon gång!!!
    Jag fyndade en sådan hoodie av en säljare på Blocket av den anledningen. Hon hade fått en hoodie och trodde den var trasig och hade ett lååågt försäljnings pris....
    Hade gärna sett att dessa inte var trasiga. Mina byxor är ju inte det.
  • Mabimao
    Bina skrev 2010-01-21 14:52:20 följande:
    Wiee... jag fick ursnabb leverans.. Fonda dress i min brevlåda idag Den är normal i storlek med mjuk och fin velour som tidigare.. lite stretchig sådär. Möjligen att den följer figuren en aning.. everydaymolly.blogspot.com/2010/01/fonda-dres...
    Snabbe-rekord! Den såg ut att vara lite annorlunda i modellen än Deidre, som jag först trodde den skulle likna. Har du provar en Deidre i 4:a nån gång. Lika? Skillnad?

Ser fram emot leverans!!!!

Och lite från sur-mia: (jag då)
    NÄR på eftermiddagen skall ajabaja släppa???????????? kom igen!!!
    På deras blogg står det fortfarande förra torsdagen......varför ha en blogg om man inte uppdaterar den?
  • Mabimao
    Bina skrev 2010-01-21 17:13:48 följande:
    Nej jag har tyvärr inte provat Deidre.. men den är mindre i storlek än Velour frilled dress tunic
    Då kanske den blir för liten..........
    Vad tycker du on din? Keeper? Den såg fin ut på.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III