Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ingen som har bilder på sina provningar av pre-spring??

• malinoski
    smulan0 skrev 2009-12-03 13:27:36 följande:
    nu har jag varit och provat pre-spring... tog lite foto med mobilen men fattar inte hur jag får in de i bildtråden. Tyckte generellt att de känns väldigt somriga, kanske gillar de bättre längre fram i vår. Lite trånga över brösten (men så har jag amningsbröst). Gillar inte de råa kanterna och tycker inte att de känns så lyxiga att de är värda de höga priserna. Skönt! Inget "vill ha begär" alltså. De hade dock inte alchemistry tunic i rouge och grå som jag fortfarande gillar starkt!
    För att lägga in bilder direkt i trådar tror jag att man måste vara plusmedlem, det är först efter 1 jan som det är fritt för alla tror jag.
    Men du har ju ett eget galleri under din sida som du kan lägga upp bilder i och sedan välja att de ska vara offentliga.
    Har bara gjort det där själv en gång så är själv ingen expert tyvärr - men jag är ju så nyfiken att få se pre-spring på!! Min butik har inte fått dem än..
  • malinoski
    smulan0 skrev 2009-12-03 16:26:28 följande:
    nu har jag lagt in fem bilder i mitt bildgalleri, vet inte om ni kan se dom? Lite blandade plagg... (tips även på hur man passar en 6 mån medan man provar kläder... bara att hitta lämplig korg i affären)
    Å tack att vi fick se dina bilder!
    Vilka fina plagg - och vilken söt liten bebis!!
  • malinoski
    Tuffelisa skrev 2009-12-03 17:38:51 följande:
    Vad kul att du har lagt upp bilder, nu ändrar jag min inköpslista helt. Duver l/s tunic verkar mycket snyggare irl än på bild och Alchemistry tunic. Men har ju inte råd med båda. Ni som säljer OM på T nu, går det bra att sälja nu eller ska man vänta efter jul. Tänkte på att folk kanske håller i slantarna mer pga julklappar osv.
    Jag tycker nog att det verkar lite lugnare på Tradera redan tyvärr.
    Hade själv just tänkt lägga ut lite plagg för att finansiera pre-spring men vet inte hur jag ska göra nu riktigt. Man vill ju inte sälja med allt för stora förluster..
  • malinoski
    69malin skrev 2009-12-07 23:17:22 följande:
    Hej i tråden! Är det någon som vet hur Pointell me dress är i storleken? Har bara sett den live på galge och då såg den liten ut.
    Jag tycker den är normal i storlek!
  • malinoski
    Tindrisen03 skrev 2009-12-09 10:26:52 följande:
    Tycker att jag fyndade lite faktiskt En trasig ögla kan jag lätt fixa.. På köp-nu var det dessutom inkl frakt www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-strl-1-auk...
    Superfynd!!
    Jag har själv samma klänning och den är helt underbar! Grattis! :)
  • malinoski
    Tindrisen03 skrev 2009-12-09 10:37:00 följande:
    Tackar Hur är den i ärmvidden? Står lite mellan 1:or och 2:or iblad just för ärmarna. Kan oftast klämma mig 1:or men de blir ganska tajta i ärmarna Denna får lov att bli det till det här priset..
    Hm.. har inte tänkt på hur ärmarna är. Vänta, svidar om..
  • malinoski

Nu sitter jag här med klänningen på :)

Jag skulle nog vilja säga att ärmarna är normala. Det finns dock ingen stretch i dem utan de är stumma. Jag har stl 1 på min klänning också och jag är en normal 1:a i OM, stl 0 kan funka i vissa plagg, men 2 är definitivt för stort.
    Jag har lite luft kvar i ärmarna fast en 0:a hade nog blivit för trång.
    Men så har jag nog i och för sig något kraftiga överarmar kanske.
    Hm.. vet inte om det hjälpte dig så mycket..
    Hoppas att den kommer att passa dig bra!

• malinoski
    One skrev 2009-12-09 11:50:46 följande:
    Är detta okej tycker ni? har ju berättat om mitt byte till CD här i tråden. Fick mail i måndags att de skulle titta på den snart. Men hallå! Det är över 1 ½ vecka sedan jag skickade tillbaka den! Det behövs ingen som "kollar" något! Det är ett enkelt byte!! Det betyder att de haft mina pengar i 14 dagar nu, och jag har fortfarande ingen vara. Jag hämtade ut den första koftan och skickade tillbaka den 1 dag senare. Hur svårt kan det vara! Är jag gnällig tycker ni?
    Om jag vore som du skulle jag ringa dem istället, då brukar sådana här saker lösa sig mycket snabbare. Såklart att du inte är gnällig!
  • malinoski
    maruttan skrev 2009-12-09 18:25:41 följande:
    Jag är på jakt efter en 3:a eller 4:a. Hur är de i storlek? Jag är en 44:a annars och har 3 på min x-stich som sitter perfekt. Har fått för mig att den här koftan är ganska så generös i storleken så jag tror en 3:a blir bra.
    Koftan du pratar om är stor i storlek!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III