Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly - för oss inbitna del III

Frusna flickan skrev 2010-01-29 12:34:16 följande:
    Men fy vad trist!!!!!!!! Nu blir jag jättedeppig för det var ju över tre veckor sedan jag beställde och exakt tre veckor sedan de skickade ett vanligt mail om att min order skulle skickas direkt. Jag som läste i en blogg att bästa webbshopen är just fitts and company och har hört så mycket gott om dem och så är det så många som haft strul... Jag vill inte bli av med paketet. Fick du tilbaka dina pengar? Fasen vad dåligt alltså- Hur kan det bli fel färg och storlek på flera plagg?? Vad är det för inkompetenta människor som arbetar där egentligen eller vad är det för fel på ordersystemet?? *ARG Jag mailade igår men har ännu inte fått svar.... Och det lär jag ju inte få då heller kanske.. Men jag reafyndade idag. Ett par supersöta halvhöga kängor i lite mormorstuk med hög (inte för hög) klack och snörning från Rizzo för 499 kr!!!!!!!!!! hade kostat 1799 kr. Så himla fina och passar så fint till massa OM-klänningar, ska ha den till Fondan imorgon.
    Om du vill gardera dig med din comma top så hörde jag precis att den finns kvar på Åhlens rea. Min snälla man ringde precis fr Åhlens och undrade om jag vill ha något OM på rean!! Framsteg.. *imponerad* :)
    Tyvärr fanns det inget för mig direkt..
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 13:15:20 följande:
    Här är stövlarna som jag ska ha med voile short dress och Fonda nu fram tills det är dags för vårskor. Dessa får glädja mig idag och försöka få mig att glömma Fitts & Co. Ursäkta min ilska förut... Tack för tips om Comma top men det var en present till min bösta kompis som brukar låna min för hon tycker omd en så mycket. Nu skulle hon få en egen i annan färg och den kostade knappt 400 med frakt. 50% blir ju 650 kr och då ska man betänka att jag även betalt Fitts...   =dyrt Så det blir inte att jag köper någon mer sån.. Sue-Ellen - Tack för tips om underklänning! Jag behöver verkligen investera i några billiga. och spoilers går ju ändå inte att få tag i min stl (vill ha 4 på dem).
    ok, jag förstår.
    Hoppas att paketet kommer fram i tid!
    I vilket fall borde du få svar från dem, för även om de har strulat lite så brukar de ändå vara vänliga och svara snabbt på mail.

Ang spoilers så har jag precis tänkt tvärtom om strl 4. Är själv på jakt efter nya spoilers i strl 1 men tycker bara att det dyker upp 4:or på T nu de senaste dagarna! Men så tycker man kanske för att man inte hittar det man själv vill ha :)

Lycka till!
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-30 08:33:20 följande:
    Malinoski: Tusen tack för hjälpen med Check Me Andress. Det fanns kvar en i strl 3 och nu är den på väg hem till mig!  Måste rekommendera www.innebrandstore.se, hur trevliga tjejer som helst, har en liten webshop också. (Inte min butik såklart) Sue Ellen: Tack vare underbara Malinoski så är Check Me på väg hem till mig. Ni är ju för underbara!
    Å vad kul att den fanns kvar!!
    Har varit nyfiken värre :)

Hoppas att du blir fin i klänningen!
    kram
  • malinoski

Oj, vad tråkigt tyst det var här idag..

Själv sitter jag och njuter av min nya rosa Fonda.. :)
    Dessutom passade den perfekt till min rosa Triwa klocka - tänk vad småsaker kan bidra till härligt humör! :)

• malinoski
    Tindrisen03 skrev 2010-02-01 10:45:29 följande:
    Åh älskar min rosa Fonda och vill ha en färg till...men vilken. Inte vit även om den är jättefin. Jag smutsar ner mig så lätt med två småbarn. Blå tycker jag nog är finast men jag är ingen jeanstjej och kommer inte ha jeans under. Då är frågan; har man svarta el gråa strumbyxor/tights under den blåa? Och så vill jag gärna ha ngt som förlänger under (tycker att den är lite kort att ha bara..)och frågan är då vad är finast att ha under? Eller ska jag ta den i almost black?
    Den svarta är ju alltid ett säkert kort - funkar till allt!

Den blåa är dock superfin till våren när man inte behöver täckande strumpbyxor, har bla provat den till Appeteaser skirt i ljusblått (underkjolen i bomull) och det var hur fint som helst! Men kan även tänka mig den blåa till slitna jeansleggings om du gillar det! :)

Själv har jag precis beställt en svart också men efter att ha argumenterat här så ångrar jag mig nästan..
    Himmel vilka problem man kan ha.. :)
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-02-01 11:14:08 följande:
    Jag är också smått sugen på en blå fonda, såg att det ligger ute flera på T just nu. Risken är väl stor att även denna blir en välkopierad modell. Jag är på jakt efter en mysdress, pants och jacka. Behöver nog strl 3, ngn som sett till ok pris?
    Tyvärr har jag inte sett någon velour på rea alls, verkar vara slut överallt.
    Men vårkollektionen finns nog kvar lite här och där om du vill betala fullt.
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-02-01 21:57:12 följande:
    Tack! Jag slog till när priset var så himla bra. Nu får ja se om denna går runt mig. Jag brukar ju inte ha 4:a så det blir spännande. Tyckte ju inte att trean satt bra alls så nu får jag se hur det går med denna. Vem var det som köpte en chrysalis med lågt köp nu pris av samma säljare nyligen? Jag blir så orolig att det ska vara något fel när det är så bra pris trots många goda omdömen.
    Frusna flickan, Jag har inboxat dig!
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-02-02 09:09:55 följande:
    Fick lite indikationer/varning om att denna säljaren kan vara lurig på mailen. Jag mailade henne då och bad snällt om att få bet med payson garanti och skrev att jag betalar in omgående och om hon skickar samma dag kan jag godkänna direkt nästa dag när paketet kommer = tar inte längre tid än att betala inom tre dagar som är brukligt. Hon blev jättesur och skrev att om jag inte läser vad som gäller dvs payson utan garanti el bankinbet så blir det ingen affär. Hon kan ju knappast hänvisa till att hon vill ha pengar snabbt eftersom det tar längre tid för henne att lägga upp ny auktion. Jag som verkligen ville köpa den och betala direkt men bli lurad fler ggr vill jag inte. Jag tolkar detta som att hon faktiskt är lurig. Själv hade jag som säljare aldrig svarat så syrligt om någon mailar snäll och ber om garantibetalning - har jag gjort massor med gånger. När hon tvärt bara ställer in affären känns det ju skit. Ska jag få mitt första neg-omdöme nu då? Hur hade ni gjort?
    Usch, så tråkigt! Känner med dig..
    Men se det så här, säljare som inte erbjuder Garanti måste ju vara lite mysko för varför skulle man annars inte göra det?
    Det är bättre att missa en ev bra affär än att riskera att bli lurad på pengarna när det handlar om så stora summor.

Men så tråkigt förstås.. Hoppas att säljaren ändrar sig!
  • malinoski
    Stargirl skrev 2010-02-02 10:45:41 följande:
    Swedish hasbeens - säljs de i ingn weshop alls eller har de förbjudit försäljning över nätet? Ngn som vet?
    Vet att de säljer själva och sen har jag sett dem hos Juniform!
  • malinoski

Har för mig att någon här efterlyste den bruna börsen/portmonnän i mocka!
    Jag såg den igår på rea 50% inne på Wink, Sturegallerian. Tror ord.pris är 800 kr, så ca 400 nu alltså.
    Fanns ca 4-5 st kvar.
    :)

• malinoski

Har lite huvudbry hur jag ska göra..
    Har en Tenfold Knit som jag köpte på Tradera någon gång förra året. Av någon anledning så trivs jag inte i den, så använder den aldrig.
    Frågan är bara hur jag ska göra, vågar jag sälja den på T? Min undran grundar sig i att just Tenfold har ju kopierats och eftersom jag själv har köpt den i 2:a hand så kan jag ju inte garantera att det är ett orginal. Det skulle ju kännas fruktansvärt om en ev köpare skulle höra av sig och anklaga mig för att sälja kopior (om så skulle vara fallet).

Hur skulle ni göra?
    Det skulle ju ändå vara lite skönt att kunna sälja den och köpa något som man använder istället.

• malinoski
    Tindrisen03 skrev 2010-02-05 07:37:23 följande:
    Livingloving dress ligger ju under underkläder på OM sida. Ser ni det som en klänning el en underklänning?
    Jag trodde att det var en klänning!?
  • malinoski
    sannastindra skrev 2010-02-04 20:59:38 följande:
    När kommer nästa sändning? I morgon eller först nästa vecka??
    På Odd Molly butiken verkade det som att de redan hade fått kläderna men de plockar upp dem i butiken först på måndag.
  • malinoski
    Tindrisen03 skrev 2010-02-05 09:37:39 följande:
    De har fått dem, var inne och tjuvkikade i går. Men de packas upp först på måndag kl 10
    Vad kul! :)
  • malinoski

Jag vill gärna ha "Tradera listan" om någon har satt ihop en sådan än!
    Tack snälla! :)

• malinoski
    ellianne skrev 2010-02-06 00:41:26 följande:
    Jag har blivit otroligt sugen på en full embroidered smock dress (heter den så??) och har letat som en galning efter en sådan men utan att få napp. Behöver en stl 0 eller 1, färg spelar egentligen ingen roll. Har någon av er sett en sådan? Tacksam för alla tips
    Jag är nästan säker på att jag såg den klänningen i färgen aprikos på Åhlens City härom dagen. Den var på rea + att det var 30% på rean!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III