Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tesssi skrev 2010-01-07 09:36:09 följande:
    Hej! Är ny i Odd Molly träsket. Hur jag har kunnat missa de fina kläderna vet jag inte, men jag får väl ta igen det nu. Jag undrar hur storleken är på  a-one silk short dress? Jag har storlek 2 på min every wear dress och storlek 3 på spoiler underdress. Någon som kan hjälpa mig med storleken? -Tessi
    Hej!
    Välkommen ner i gyttjan! :)
    A-one klänningen tycker jag är normal i storlek. Däremot är den stum och har ingen stretch. Så om du drar stl 3 i spoiler pga bysten så behöver du kanske stl 3 även i A-one. I övrigt (förutom byst och ärmar) så är modellen rymlig.

Hoppas att det var till någon hjälp..
    Lycka till!
  • malinoski
    Tesssi skrev 2010-01-07 10:02:43 följande:
    Malinoski och Frusna Flickan: Tack för era svar. Men jag vet inte om jag blev så mycket klokare. Tror jag skulle säga att jag drar en 3:a i spoiler pga min rumpa snarare än bysten... Kanske borde se om jag kan hitta en 2:a?! Hmm...
    Då blir nog en 2:a toppen! :)
  • malinoski
    MejaKiZnic skrev 2010-01-26 19:28:28 följande:
    Ohh så fin fonda dress var prova en 1 kändes lite för stor så ser ni en 0, helst blå eller rosa så SKRIK Prova en Appeteaser Dress - Chalk men blev lite besviken, lite för tråkig men fick upp ögonen för Nymph l/s Dress - Dark Cherry helt underbar
    Tidigare i em fanns en rosa 0:a hos Kings & Queens. Prova att ring dem! :)
  • malinoski

God morgon alla välklädda! :)
    Jag vet att jag förmodligen är väääldigt sent ute, men hur ser det ut i butikerna, finns det några Fonda kvar? Någon idé att ge sig ut på stan?
    (I webbshoparna ser det ju minst sagt tunnt ut..)

• malinoski
    Morty skrev 2010-01-27 09:21:58 följande:
    Var bor du i detta avlånga land?
    I utkanten av Stockholm.
    :)
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 07:44:44 följande:
    Åh jag som har båda skulle ha svårt att välja.. Jag håller med om alla argumenten ang den blå men jag kan inte se att den rosa skulle vara illa till vita jeans heller Jag måste säga att med den rosa är det fullständig kärlek även om den blå faktiskt kan bäras till arbetet en fredag med en liten kavaj över och snygga skor. Den rosa är lite FÖR mys men ändå så fantastskt fin. Jag måste fråga er tjejer. Hur lång tid brukar det ta från Fitts and Company. Jag reashoppade lite där för några veckor sedan och fick mail den 12:e där det stod "We´ll ship rignht away" Ännu har inget dykt upp Och min kompis fyller år snart och ska få comma topen i present. (Hon brukar låna min och får nu en egen i annan färg - vrålbilligt var det) Vägrar gå och köpa något annat..........
    När man handlar från Fitts eller andra shopar i USA så kan lev.tiden variera något oerhört. Om allt går smidigt genom tull och sånt så kan det gå på 1 vecka om man har tur, men ibland har det tagit dryga 2 för mig. Tyvärr brukar det då följa med en liten räkning från tullen också, men om du fyndade så kanske det är överkomligt ändå.
    Hoppas att du får den snart!

Förresten, så brukar väl Fitts alltid skicka ut ett mail som bekräftar att paketet har gått iväg, ett mer standardiserat mail som säger att "Your package is now shipped..". Var det en sånt du fick? Annars skulle jag nog maila dem och fråga så att de inte har glömt skicka det.
    Lycka till! :)
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:10:29 följande:
    Jag har inte kunnat släppa tanken på en chek me andress... Får försöka hitta en 3:a, helst av allt skulle jag vilja ha den som är grå/rosa med blått kantband. Är det färgsättningen rose eller vad heter den?
    Hej!
    Jag såg ett ex av den klänningen på butiken "Inne" (de har även webshop).
    Minns tyvärr inte storleken men har ett vagt minne av att det kan ha varit en 3:a.
    Prova att ringa dem! De finns i Strängnäs, 0152-12345
    (OBS! Inte min butik, bara ett så lätt nummer som är så lätt att komma ihåg..)
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:46:23 följande:
    Åh, tack! Så glad jag blir! Var den till ord pris eller tom på rea?
    Den var på rea!
    Tror de hade 50% och sen dessutom köp 3 för 2 om du hittar något mer.
    De har webbwhop också så kolla där om du inte orkar vänta till öppning :)
  • malinoski
    freemind skrev 2010-01-29 09:09:41 följande:
    Håller tummarna för att du får ditt paket! Det har varit MYCKET strul med Fitts&Company det senaste. Jag har ett paket som inte dykt upp, beställt för 6 veckor sedan. Sen hade jag ett paket ( varor för över $ 800) som var på väg men som sedan kom tillbaka till avsändaren. Efter efter 3 veckors väntan, ledsnade jag på strulet och avbeställde den leveransen och kommer ALDRIG mer att beställa därifrån. Vet flera som det senaste fortfarande väntar på varor som beställdes i mitten på december eller som fått fel vara och fel storlek i paketet.
    Tyvärr håller jag med dig. Min senaste leverans från dem var 3 av 4 varor fel färg eller fel storlek.. Det är så tråkigt när man har väntat så länge..
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:57:23 följande:
    Åh, det låter ju för bra för att vara sant! Då får jag sitta på nålar en timme!
    Synd att jag inte visste om det när jag var där häromdagen, då hade jag ju kunna hjälpa dig.
    HÅller tummarna, meddela gärna hur det går!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III