Inlägg från: Sue Ellen |Visa alla inlägg
  • Sue  Ellen

Odd Molly - för oss inbitna del III

Behöver namn-hjälp! Jag har lagt in lite bilder på mina Mollysar i mitt galleri, men har inte namnet på två av dem... (I-landproblem???).
    Klänningen som är vit upptill och mörkblå / orange nertill, vad heter den? Och så tunikan som är vit- & blårutig (köpt förra sommaren), vad kan den heta?
    Någon som vet?

• Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 11:56:41 följande:
    Jo det kan man ju hoppas...är så jäkla irriterad på denna brudjäkel! Har ingen lust heller att ta tillbaka en tunika som hon förmodligen använt...
    Nämen...! Vilken människa!! Hon erkänner att hon lurat folk på pengar då hon inte haft några själv?! Huvva...! Maila gärna hennes alias på Tradera, den där måste man ju akta sig för!!
  • Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 12:04:54 följande:
    Har tyvärr inte hennes Traderaalias. Det här var på Blocket. Hon säljer säkert på Tradera också dock.
    Hoppsan, sorry, jag trodde det var på Tradera. Fattar inte hur man kan luras så, det är ju MÄNNISKOR man lurar! Folk verkar bara ha pengar på näthinnan.
  • Sue  Ellen

Får ni svar från Anna på Country-Dreams när ni mailar...? Jag skickade en retur (byte av storlek) till henne i måndags förra veckan, och när jag nu mailat (tre gånger) och frågat om returen kommit fram så får jag inget svar på min fråga... Fick ett svar i torsdags att "vi har ej hanterat denna veckans returer". Men jag vill ju ha min top (en vit 100 gr frill top) jag har betalt för.
    Någon här som har erfarenhet av byten / returer hos CD? Hur har det funkat?

• Sue  Ellen
    Morty skrev 2010-02-02 13:15:15 följande:
    Har du provat ringa? Jag har bara bytat en gång och då åkte jag hem till henne. Men numera finns de i Malmö.
    Hej! Nej, jag har bara mailat. Väntar någon dag till, sen ringer jag om paketet inte dyker upp i min postlåda.
  • Sue  Ellen
    Morty skrev 2010-02-02 13:32:37 följande:
    Ja, man vill ju veta så att plagget kommit fram till dem o s v. Sen längtar man tills man får det rätta plagget i retur.
    Precis!! Tänk om paketet jag skickade som retur inte kommit fram till dem??? Usch - hemska tanke.
  • Sue  Ellen

Hittade en supersnygg jeanskjol från Vila idag i stan, köpte den & tog den på mig direkt när jag kom hem. SÅ SKÖN!!

Kan verkligen rekommendera denna kjol! Den kostade 349:- och det är lite strech i den. Jag kunde inte använda min OM-jeanskjol och lade ut den på Tradera för en tid sedan. Har jagat en mindre storlek ända sedan dess, men utan resultat. Vågar faktiskt säga att denna kjolen jag köpte idag är minst lika snygg!!

Har lagt in bilder i galleriet om nån vill se.

• Sue  Ellen
    Sue Ellen skrev 2010-02-04 13:50:38 följande:
    Hittade en supersnygg jeanskjol från Vila idag i stan, köpte den & tog den på mig direkt när jag kom hem. SÅ SKÖN!! Kan verkligen rekommendera denna kjol! Den kostade 349:- och det är lite strech i den. Jag kunde inte använda min OM-jeanskjol och lade ut den på Tradera för en tid sedan. Har jagat en mindre storlek ända sedan dess, men utan resultat. Vågar faktiskt säga att denna kjolen jag köpte idag är minst lika snygg!! Har lagt in bilder i galleriet om nån vill se.
    ...eller nä, inte riktigt lika snygg som Odd Mollys, kanske men NÄRA!! Denna kjolen är också "avskuren" precis på höften, liksom. Ganska lik, förutom fickorna. Supernöjd är jag i alla fall! Tror den kommer bli en favorit i sommar. Längtar!
  • Sue  Ellen
    Pyttisens mamma skrev 2010-02-04 13:55:21 följande:
    Jag vill gärna se, men jag kan inte se ditt galleri... :(
    Va...? Hur gör jag för att visa det...?

letar
  • Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-04 13:57:05 följande:
    Kan inte heller se ditt galleri..
    NU ska det funka! Eller...?
  • Sue  Ellen

Åh - vad sur jag blir!!!! Min retur till Country Dreams har INTE KOMMIT FRAM?! Och jag skickade det i måndags FÖRRA VECKAN!!!!

Blä...

800:- rätt ner i sjön.

• Sue  Ellen
    Morty skrev 2010-02-05 11:24:47 följande:
    Neeeej! Skrev du avsändare på ditt paket?
    Japp, packade det väldigt väl och skrev tydligt både mottagare OCH avsändare.
    Jag har tex varit aktiv säljare / köpare på Tradera sedan 2004 och det har ALDRIG hänt mig att ett paket kommit bort!! Trist att det ska börja nu.
  • Sue  Ellen

Hallå hallå alla! Vill bara berätta att min top från Country Dreams kom idag i posten...!
    Bakgrund: Jag beställde en Fonda Dress och en 100gr frill top. Fondan satt som en smäck, topen var för stor.
    Jag skickade tillbaka topen (efter att ha pratat med Country-Dreams först) och sedan började min väntan. Jag skickade paketet den 25 januari. Sedan dess har jag mailat, mailat, mailat och ringt för att höra om min retur / byte kommit till dem. Idag ringde jag igen och undrade vart mitt byte tagit vägen, men då kunde de ej se att jag skickat in något. Fick tårar i ögonen. 800 pix kan man ha mycket skoj för, synd att posten slarvat bort det, tänkte jag.

Men idag i posten kom...: en ny 100 gr frill top i rätt storlek.

?!?!?!?!?

Haha, jaja, nu är allt löst i alla fall.

• Sue  Ellen
    Bina skrev 2010-02-06 12:33:01 följande:
    Jag blir väldigt glad om jag får ta del av den listan.
    Jag vill också ha den där listan!! Hur får jag tag i den sen?
  • Sue  Ellen
    jojoa75 skrev 2010-02-06 14:02:59 följande:
    Slutat läsa Bambi, för mycket reklam mellan varje inlägg, banners alltså, blir så rörigt, plus mycket reklam i inläggen, sponsrad mm.. Man har ju inte tid att springa runt o läsa alla Så då väljer man ju ut vissa som ger en nåt
    Håller med, faktiskt. Tycker det är trist med sponsrade bloggar, faktiskt. Känns roligare att läsa när man vet att det är personens riktiga åsikt, jag tror lätt man kanske "brer på" med berömmet om man blir sponsrad. Jag menar har man tex fått en Fonda Dress GRATIS, kanske man inte skriver att man inte gillar den egentligen...?
    Missförstå mig inte, jag har ingenting alls emot Bambi som person såklart, utan just fenomenet med sponsrade bloggar.
    Molly-mallen gillar jag dock, på hennes sida.
  • Sue  Ellen

Hej hopp! En fråga: har någon här köpt eller kanske kollat på en vit 100 gr frill top (den senaste som kom nu)? Min sådan top har en svart rosett på ärmen (nere vid ärmslutet, alltså). Jag trodde den var mörklila (royal) på alla...? Gillar i o för sigatt den e svart, men vill bara kolla hur era ser ut?

• Sue  Ellen
    Stargirl skrev 2010-02-06 19:55:02 följande:
    Jag har ingen lust att fortsätta på detta men om du har en nyhet som du vill dela med dig av och inte får göra reklam för din blogg (jag förstår dock inte varför för det får ju alla andra inkl mig själv i min sidfot) så kan du ju inboxa ngn av oss som hänger i tråden om att länka till din nyhet.Vi är ju vänner här, tror många tar illa upp när det inte spelas med öppna kort. I andra trådar spelar det ingen roll men här är många irl vänner som ses, läser varandras bloggar, swappar och pratar om ditt och datt.
    Japp, håller med dej!
  • Sue  Ellen
    Sue Ellen skrev 2010-02-06 18:21:56 följande:
    Hej hopp! En fråga: har någon här köpt eller kanske kollat på en vit 100 gr frill top (den senaste som kom nu)? Min sådan top har en svart rosett på ärmen (nere vid ärmslutet, alltså). Jag trodde den var mörklila (royal) på alla...? Gillar i o för sigatt den e svart, men vill bara kolla hur era ser ut?
    Pliiis, ingen som vet??

Nu börjar melodifestivalen!! *springer iväg*
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III