• brawny

Odd Molly - för oss inbitna del III

MrsFreckles skrev 2010-01-05 19:37:01 följande:
    Nu sag jag en a-one silk short dress pa rean, verkar sa fin aven om lila inte riktigt ar min farg...Nagon som har den? Nagon bild i nagon blogg?Kollade pa ett inredningsprogram igar och en av programledarna hade minsann 2 Mollysar pa sig, ja inte pa samma gang da, det var liksom tva avsnitt Sa de finns nagonstans har i Portugal med, maste kanske borja leta!
    Ett tips är ju att maila Odd Mollys kontor om vilka återförsäljare som finns i Portugal. Happy hunting!
  • brawny
    MrsFreckles skrev 2010-01-06 11:59:59 följande:
    Kontaktade press-kontakten i Portugal som visade sig vara en svenska! Jattekul! Sa nu vill hon ha lite tips pa vad det finns for affarer mm i denna staden jag ar i for har finns tyvarr ingen aterforsaljare an...
    Men vad roligt att hon var svenska! Och synd att du inte kunde fynda där du är...
  • brawny
    Sylt skrev 2010-01-07 16:47:08 följande:
    ... jag är lite segstartad. Letar efter en "scarf scarf" i rose. Ngn som sett? Går bra även på ord.pris *despo*
    Det fanns i alla fall en på OM-butiken när jag var där idag. Provade den nämligen, och vet du, den blev kvar. Du kankse kan ringa dem så kan de lägga undan eller skicka?
  • brawny

Sylt: Annars kan det ju vara ett tips att maila Odd Molly och få en lista på de återförsäljare som tagit in den  och sen ringa runt... om du ids!

• brawny

Nu behöver jag er hjälp: jag sålde en Bombadilla Dress på Tradera som jag köpt från Fitts & Company eftersom den var för liten för mig. Nu ringer köparen mig och säger att det måste vara en kopia för att det står "Made in China" på etiketten och eftersom den saknar mollydollarsen på baksidan så som det finns på produktbilderna.

Jag påpekade för köparen att vissa av Odd Mollys plagg faktiskt görs i Kina, men jag kan ju inte uttala mig om Bobadilla Dress specifikt.

Har ngn av er en Bombadilla? Och kan ni i så fall tala (eller änny hellre ta bilder) om vad som står på er etikett och om ni har mollydollars på baksidan (nedanför snörena man knyter i nacken)?

Jag ska kontakta Amy på Fitts&Company också förstås, men jag tror ju inte att det är en kopia eftersom jag köpt den där... men det är ju konstigt med mollydollarsen?!

• brawny
    Puffig Pingla skrev 2010-01-11 15:41:44 följande:
    Bina har väl en. Kolla med henne. Låter väldigt otroligt att den skulle vara kopierad.
    Ja, det tycker jag med. Framförallt så har jag ju köpt den från Amy som säljer triljoner mollysar.
    Jag kollar med Bina, tack för det tipset!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III