• Mysgos

Mirakeltråden - del 10

Dags igen!
    Hösten närmar sig vintern och med vintern också julen och allt mysigt som hör ihop med den.
    Ser fram emot att se våra 2 åringar både vänta och längta och få möta tomten i år, tror det blir en härlig upplevelse för både stor som liten.
    För att inte tala om alla julförberedelser när vi i år verkligen kan baka pepparkakorna ihop med barnen, pyssla ihop tomtarna med barnens hjälp och klä granen med dem.
    Så härligt det ska bli!

Och våra nytillkomlingar får ligga under granen på en filt och sprattla, jollra eller försöka ta sig fram och välta den!

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar och nytillskotten väger och mäter.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47311402.html

• Svar på tråden Mirakeltråden - del 10
  • Mysgos

jag har en liten kille här hemma som vägrar sova ikväll, har aldrig hänt förut.
    Han ligger och ropar på mig hela tiden, först vill han ha nappen, sen vällingen, sen bara nappen, sen är det för mörkt och sen är det för ljust och munnen går i ett...
    jag gick upp ett par gånger och försökte rätta till det, men det fungerade inte. Så nu får han ligga där och prata och ropa en stund så får jag se om han lugnar ner sig själv till slut.
    Ovan vid sånt här....vet inte riktigt vad jag ska göra. Men ta upp honom vägrar jag göra!

• Horribly

Massor av kramar till lilla Samuel! Vad skönt att ni är hemma igen!

• Postis
    Mysgos skrev 2009-11-10 20:01:37 följande:
    jag har en liten kille här hemma som vägrar sova ikväll, har aldrig hänt förut
    Samma här. Fast här handlar det om bebis, inte 2-åring. Natten till idag var värre än värst, han kunde inte sova vidare i sin säng efter 23-amningen så han har legat hos mig hela natten men varit frukatnsvärt orolig. Något har stört honom, men jag vet inte vad. Hoppas kunna få sova mina 4-5 timmar på soffan första delen av natten idag iallafall.
  • Mysgos
    Postis skrev 2009-11-10 20:20:25 följande:
    Samma här. Fast här handlar det om bebis, inte 2-åring. Natten till idag var värre än värst, han kunde inte sova vidare i sin säng efter 23-amningen så han har legat hos mig hela natten men varit frukatnsvärt orolig. Något har stört honom, men jag vet inte vad. Hoppas kunna få sova mina 4-5 timmar på soffan första delen av natten idag iallafall.
    Det ska jag hålla tummarna för att du får göra!
    Här vann till slut pappan efter 45minuters pratande från viktor. Men till slut övertalades Viktor att gose-katten inte kunde somna om inte Viktor lade sig ner hos honom och då blev ju katten ledsen. Då lade sig äntligen Viktor ner och vips så sov han så gott! Och katten med förmodar jag...
  • Baggy

Vad jobbigt Singha med lillkillen. Förhoppningsvis växer barnastman bort när han blir äldre. Små barn har små luftrör och är ju väldigt känsliga. Hoppas att ni mår bättre snart! Läge för vaccinering mot svininfluensan när han blir frisk?

Mysgos: Han är väl inne i en fas...

A är otroligt mammig igen och det är jag som ska göra det mesta här hemma, om han får välja, tur man är envis Det är tråkigt när han säger "inte" ganska ofta till sin pappa. Han kanske märker att jag varit ur gängorna på sistone pga MA.
    Imorgon är det äntligen dags för skrapning så jag blir av med det här eländet om jag får säga så...

• Mysgos
    Baggy skrev 2009-11-10 21:10:21 följande:
    Vad jobbigt Singha med lillkillen. Förhoppningsvis växer barnastman bort när han blir äldre. Små barn har små luftrör och är ju väldigt känsliga. Hoppas att ni mår bättre snart! Läge för vaccinering mot svininfluensan när han blir frisk?Mysgos: Han är väl inne i en fas...A är otroligt mammig igen och det är jag som ska göra det mesta här hemma, om han får välja, tur man är envis Det är tråkigt när han säger "inte" ganska ofta till sin pappa. Han kanske märker att jag varit ur gängorna på sistone pga MA. Imorgon är det äntligen dags för skrapning så jag blir av med det här eländet om jag får säga så...
    ja kanske det, eller så testar han bara våra gränser? Eller så blev det lite fel vid nattningen, kändes inte som han varvade ner som han brukar. Vi får se hur det blri imorgon igen!

Usch vad jobbigt med din skrapning, ska tänka på dig .Förstår du vill ha det gjort och att det känns som ett elände. Ingen vill ju gå runt och bära på något inom sig som inte lever... Och det är väl inte lätt att gå vidare i livet heller antar jag när man inte får avsluta det som påbörjats.
    *kramar om dig*
  • Nena70

Mysgos, Noah brukade ofta ligga och prata for sej sjalv i sakert 30 minuter upp till for nagon manad sedan. Sa lange han var nojd tyckte jag mest det var gulligt - man kan fa hora manga roliga saker. Sista veckorna har han faktiskt inte pratat sa mycket, utan kan ligga tyst tills han somnar - vet inte varfor det har andrats nu.

Baggy, forstar att det kanns skont att fa skrapningen gjord, aven om det sakert ar blandade kanslor ocksa. Skickar en kram!

• LimeOliv
    Singha01 skrev 2009-11-10 19:13:39 följande:
    Samuel har utvecklat barnastma och har för närvarande helt överjävligt svårt med sin andning.
    Tänkte precis som Baggy på om det då blir aktuellt med svininfluensavaccinet?

Här har David piggat på sig. Själv hoppas jag att jag klarar mig till vaccineringen. Ev. blir det vaccinering för David idag, vet inte om Viktor kan få samtidigt.
  • Mysgos
    Nena70 skrev 2009-11-11 05:07:43 följande:
    Mysgos, Noah brukade ofta ligga och prata for sej sjalv i sakert 30 minuter upp till for nagon manad sedan. Sa lange han var nojd tyckte jag mest det var gulligt - man kan fa hora manga roliga saker. Sista veckorna har han faktiskt inte pratat sa mycket, utan kan ligga tyst tills han somnar - vet inte varfor det har andrats nu.Baggy, forstar att det kanns skont att fa skrapningen gjord, aven om det sakert ar blandade kanslor ocksa. Skickar en kram!
    Så har Viktor också gjort i perioder och det tycker jag med är helt ok. Men igår var han ledsen och arg och ville inte alls vara själv. Det har jag aldrig varit med om tidigare...
  • Mysgos

Min dotter fick sin svin.spruta igår och det hade gått bra. Hon hade ont i armen på kvällen och idag vaknade hon med huvudvärk och kände sig risig så hon fick stanna hemma.

Svar på tråden Mirakeltråden - del 10