• Myra

    35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 4

    Hej tjejer!

    Jag fattar inte varför jag fick en pytte blödning, bara en pytte droppe typ 2 ggr.
    Om det är så som du säger mammelutten att man kan få det vid äl så har jag inte fått utslag på äl testet än.
    Jätte konstigt.

    Liv73: välkommen, jätte tråkigt med missfallet. Hoppas du snart slutar blöda så du kan börja om.

    Flake: förstår att det är svårt att få till det när barnen är hemma. Men att vara lite uppfinnsingrik är en bra krydda i sexlivet när man så ofta som vi har måste sex bara för att man har äl.

  • Myra
    Uddan skrev 2010-01-18 17:12:33 följande:
    Välkommen LIV!! Jag är 42 år har två barn 11, 2½. Innan vi fick sista så hade jag två MA, nu har jag fått ett MA till och det i våras. Vi försöker få en liten till men tiden rinner ut då jag bara blir äldre. jag har nu fått pergo av min gyn att pröva i 3 mån. har ätit en kur men det gav inget innen nu på min andra kur.MYRA; Vad konstigt! Men man kan ju få blödning vid ÄL. Alla får inte heller utslag när de får ÄL har jag läst. De har ätit pergo men inte fått utslag men blivit gravida. Så ni får göka hela tiden jag har jobbat intensivt några dagar så därav min långa frånvaro
    Ja du göka hela tiden........*S* vem orkar. Vi har nog sex ganska ofta med det går lite i perioder. Just ju så har det varit jätte mycket som hänt med jobbet och man har mycket att tänka på så man har inte riktigt orkat sexa så mycket.

    Tror just nu att jag har något mens störning i kroppen som bökar.
    Min blödning har bara märkts när jag torkat mig typ 3-4 ggr och det började förra veckan. Upptäckte att jag hade ikväll igen. Satt och räknade lite, mensen var ju sen efter pergo kuren och jag fick den på dag 44. Fick ju förr förra mensen på farmors begravning 19 Nov så om jag räknar därifrån och man utgår från en 28dagars cykel och bortser från att förra mensen blev sen. Då skulle haft BIM i torsdags då jag fick en lite blödning. Men eftersom jag räknade efter min senaste mens som var sen så skulle jag haft äl i torsdags men fick istället en blödning. 
     Hoppas ni fattar min konstiga förklaring..*S*
    jag fattar nämligen inget om min kropp, har tappat kontrollet fullständigt.
  • Myra
    Mammelutten skrev 2010-01-18 22:23:30 följande:
    Liv73: Välkommen Beklagar ditt MF... Även jag, och som du läst flera andra här i tråden, har råkat ut för det. Jag hade två MA och ett MF innan jag min nuvarande graviditet, sen hade jag även ett MA innan min dotter föddes.  Hoppas din kropp snart kommer i fas igen!Gakken: Nån ÄL i sikte än?Myra: Nä, fy vad din kropp jäklas med dig..! Förstår att du inte fattar nåt... Men har du pratat med din läkare, om det är "normalt" att det kan bli så av Pergo?Uddan: Tyckte väl att jag inte sett dig på ett tag glittra: Vaaaar är du? Välkommen hem, hoppas du haft en underbar semester
    Nää det har jag inte. Bara läst här på fl att äl kan komma senare än normalt och då blir ju cykeln längre.
    Mensen har ju alltid trulat så svårt att veta om det beror på pergo eller strular som vanligt. Men så här små blött har det aldrig gjort.
  • Myra
    Mammelutten skrev 2010-01-19 20:32:34 följande:
    Myra: Men har du nån uppföljning inbokad med din läkare? Eller iaf att du kan få prata med nån och få höra om det finns nåt du kan göra eller om du helt enkelt får gilla läget...glittra: Heeej vännen! Låter som ni haft en härlig resa, och otroligt skönt att höra att lilla bönan växer Bra att du blir väl omhändertagen av sjukvården med! Är så glad för din skull!!Gakken: Har ni fått nån möjlighet till jums, eller är det kört den här månaden när du inte är hemma nu?
    Vad gullig du är som bryr dig..:) det värmer.
    jag har ingen tid bokad med läkaren hur det är efter pergo. Men jag tror bara att det är vanliga mens strul som jag alltid haft. Är inget fel på mig igentligen utan bara störningar pga vikten som dom sagt tidigare. Övervikten spec bukfettet lagrar vissa hormoner eller vad det nu var för ämne som gör att det strular med mens och äl.
    Ska ta tag i det där nu, köpt ett träningskort och tränat en gång. Har blivt förkyld nu så jag vågar inte träna nu. Nu jäklar i vår ska jag verkligen fixa det här..:)
  • Myra
    Mammelutten skrev 2010-01-19 20:32:34 följande:
    Myra: Men har du nån uppföljning inbokad med din läkare? Eller iaf att du kan få prata med nån och få höra om det finns nåt du kan göra eller om du helt enkelt får gilla läget...glittra: Heeej vännen! Låter som ni haft en härlig resa, och otroligt skönt att höra att lilla bönan växer Bra att du blir väl omhändertagen av sjukvården med! Är så glad för din skull!!Gakken: Har ni fått nån möjlighet till jums, eller är det kört den här månaden när du inte är hemma nu?
    Hur mår du och bäbisen? Hur långt har du kvar nu?
  • Myra
    Mammelutten skrev 2010-01-20 22:36:40 följande:
    Gakken: Jajamän, jumsa är ett bra ord Myra: Heej Bra att du har rätt inställning! Det kommer man långt med.Tack, jag dras fortfarande med lite illamående och har börjat få känningar av fogarna, men mår annars förträffligt! Bebis sparkar o lever om inne i magen Jag är i v.23(22+4) nu, fattar verkligen inte vad tiden går fort!
    Oj vad tiden går fort. Vad jobbigt att du fortfarande mår illa, att det aldrig släpper för dig. du har haft otur med det. Har du problem att jobba med både illamåendet och foglossningarna?
    Du kanske har en lite Zlatan där inne om det sprakas så där inne...:) Bådar ju bra då kan ditt barn köpa er ett stor hus till er.;)
  • Myra

    Förbaskade dator... ligger i sängen och båder surfar och kollar CSI..:)

    Har varit lite frånvarande enaste tiden. Var varit två tunga veckor på jobbet. Det är flera på jobbet som bytt arbetsplats pga en försäljning. var tungt att lämna kollegor som stannar och varit tvungen att välja ett annat ställe. Låter lite konstigt. Men det har tagit väldigt mycket energi mentalt och fysist och har verkligen inter orkat skriva något. jag hoppar i säng kl 20 på kvällarna av utmattning.

    Mammelutten: vad gullig du är som undrar vart jag tagit vägen.

    Nypis: du ska veta att jag tänker på dig och lillen i magen. Känner på mig i hjärtat att det kommer att gå bra. Stor kram

    Lite ego. Har nu små blött lite skvättar i 2 veckor nu, typ lite varannan dag. Bara att konstatera att det är mens strul. Funderar på om jag ska på eget bevåg ta en 10 dagar kur med provera som jag brukar äta när mensen strular eller om jag ska ringa dom. Vet ju endå att jag kommer att dom kommer att säga att jag ska ta provera.

  • Myra

    Hej tjejer!

    Ligger i sängen och surfar idag igen..:) såå trött idag. jag älskar min vän sängen.

    det har varit omtumlanden med jobbet men nu är alla svåra beslut fattade och bara se framåt. det är alltid jobbigt första tiden på ett nytt ställe innan man lär känna andra och hitta alla saker man ska jobba med. Men det är ju bara sådant som som löser sig med tiden.

    Ni har rätt tjejer, klart det är bäst att ringa läkaren innan man börjar leka med tabletterna själv. Behöver endå få pergotime utskrivet igen.
    Ska ringa i morgon.

    harriet: så typiskt, nästa mån är din.

    Nypis. Var är det för stor kolla du ska göra imorgon. Kommer att gå bra. stor kram

    Vullhabarnigår: När har du BIM? Ingen mens heller?

    Mammeutten. Vad jobbigt när datorn strular. hoppas det inte är något stort fel.

    Ingen nämd ingen glömd
    Stor kram på er alla goa tjejer

  • Myra

    Villhabarnigår: klart ni orkar sexa i kväll när monitorn visar max. En lite snabbis hinns det med..:)

    Gakke: smart att föra dagbok över cykeln.

    Uddan: vad är det för film du sett? Blev riktigt nyfiken.

    Pratade med läkaren idag. Han skickar en remiss till fertilitetskliniken för ivf eftersom jag börjar bli gammal och tiden rinner iväg. men jag vét ju att dom inte tar i mot mig förren jag gått ner. Men tack och lov fick jag en omgång pergo till. Trodde först inte att jag skulle få det. Hoppa det var en dubbelkur kan skrev ut. Ska hålla lite på dom och köra hårt med att gå ner i vikt ett tag nu.
    Han tyckte inte det var etiskt att skriva ut pergo om och om igen om det inte fungerar. Förstår vad han menar men jag kände att jag tappade hoppet lite grann.
    jag ahr ju bara ätit en enkelkur pergo och det är ju inte mycket. Många börjar ju med en enkelkur för att se om det räcker.
    Aka nog ringa honom i morgon och fråga om det var dubbelkur och om han kan skriva ut för 2 omgångar utifall.
    Kände mig så stessad när jag bara skulle få en chans till, trodde ju att jag skulle få flera chansen för det sa han första gången.

    Nu är jag så trött att jag nästan stupar. Kram goa tjejer

  • Myra

    Hej tjejer!

    Här händer det grejer. Många som ska ha BIM och äl..:) vad spännande. Hållar alla tummar och tår.

    Uddan: ska genast kolla in filmen. Jag är så fascinerad av kroppen och hur den fungare. lennart Nilssons filmer och bilder är så jäkla häftiga.

    Nypis: undrar också hur du har det. Är det ordinerat sängelänge för dig?

    GraceO: grattis..:) jag hoppas av hela mitt hjärta att du lyckas bli gravid på egen hand. Men det är endå bra att ställa sig i adoptionskö. Man vet aldrig vad livet bestämmer sig för. jag är lite yfiken på adoptionen. Hur lång är kötiden? vad kostar det att stå i kö och att adoptera?

    Glittra: så jäkla skönt att det är bra med hjärtat..;) Nää vad tråkigt när ni firade och hade lagat så god mat och så mådde du illa. Du får ta igen allt efter du fått guldklimpen.
    Joooo jag ville och orkade läsa ditt första inlägg...;)

    Själv så började jag äta provera igen idag för att få stop på mina småblödningar. Så trött på det här.

  • Myra

    Mammelutten: vad skönt att du har kunnat sluta med illemående tabletterna. Men du har endå kämpat på ett bra tag med illamåendet. Stackare.

    GraceO: oj måste man vara gifta så länge för vissa länder. Hmm ja och sambo är ju inte gifta alls, bara förlovade men det räknas ju inte. Förstod att kötiden skulle vara lång men inte så lång. finns det inte en åldersgräns också?
    Det är ju lite sjukt. finns så mycket barn som både far illa och inte har föräldrar och sen så ska det vara sådan kö för att ge dom ett hem. Förstår processen att man ska kolla upp föräldrar mm men det är så många barn som lider och många godhjärtade människor som har både kärlek o och möjligheter till ett bra liv.
    Jag kan hålla med dig att alla som blir föräldrar borde gå en kurs. Läste idag att en pappa åkt fast för att han våldtagit som 5 åriga son. Så många barn som far illa och lever i otrygga hem. en kompis jobbad för flera år sen på bris och det var många barn som ringde. jag beundrar dom som kan sitta och ta i mot sådana telefonsamtal. jag skulle bli helt knäckt.
    jag hoppar verkligen att ni lyckas få till det på egen hand.

    Fick tag på läkaren idag igen. Han hade bara skrivit ut en enkel kur pergo till mig men jag lyckade få honom att ändra det till dubbelkur.
    Ohhhhhh varför blir man så mesig när man ringer till läkare. man nästan ber på sina bara knän... "snälla, snälla skriv ut en dubbelkur pergo, snälla, snälla"
    Nu har jag en snäll läkare men endå så blir man så mesig.

    Äntligen är blösningen slut så nu ska det nöjesåkas ikväll..;)

  • Myra
    Uddan skrev 2010-02-04 10:16:09 följande:
    Hello dames! Nu var det knapphändigt må jag säga... trodde jag skulle få läsa massor då jag inte hunnit logga in på ett par dar. GAKKEN; Härligt med mensslut!!! Då är det snart dags för en ny kula med mys, spänd förvantan å förhoppningsvis ett plus...ELNOTUS MAMMA; Hur sen brukar du ha då?? För dag 12-13 och inte ÄL är inte direkt sent. Hoppas den kommar snart..MYRA; Krypit ur sängen än???
    Knappt..*S* trodde allt skulle gå mot ljusar tider när man kan börja slappan av på nya jobbet. Men sen finns det en ltie polis som springer omkring och övervakar allt man gör. Dom går och ändrar om det man gör. Deras rutiner är  inte är så bra. Man kan ju alltid förbättre.  Det är 95%nya på jobbet och alla känner samma sak. Man behandlas som man var dum i huvudet och var helt ny examinerad fast man har jobbat många år. Blir galen.Sen har dom gammalt groll mellan vissa som jobbat länge så på mötet igår var det mycket gap och skrik. fasen jag orkar inte med det här. Ligger på dagis nivå.
    Så det är fortfarande tufft. Men i helgen blir det massa tjej kompisar hemma hos mig..:) ska bli kul

    Kram på er alla
Svar på tråden 35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 4