Precis blivit ensamstående
Hej mitt namn är Susanna och jag har precis flyttat ifrån min sons pappa. Just nu känns det riktigt jobbigt att behöva börja om på nytt, men jag gjorde vad en mamma hade kunnat göra. Så nu bor jag hos min mamma i ett litet rum med min son(född 080809), det funkar men söker aktivt efter något eget samtidigt jag söker en utbildning och dagisplats. Jag har försökt i ett år och Simon fick dagisplats förra veckan som jag tyvär fick säga upp för jag inte kunde få ta över lägenheten, Jag grätt som ett barn när jag va tyvungen att berätta för en av dagisfröknarna, jag tyckte verkligen om dom och det gjorde Simon också. Men jag gjorde det för min sons skull så han slapp ha någon som skrek och tappa humöret där hemma. Han var ju ändå aldrig med oss, utan var ute och drack och hade sig varje helg. Sen i går ringde han och grätt och ville ha tillbaka mig, jag är så rädd att falla tillbaka igen, jag vill ju inte det och efter mycket velande och chanser hit och dit har jag äntligen bestämmt mig och nu känns det som om jag kommer stanna där jag är och påbörja något eget. Fast det väntar en svår tid framför mig och det vet jag, det är aldrig lätt att vara ensam. Fast ensam är man ju ändå inte man har alltid sin familj. Hade gärna velat ha lite råd och hjälp och bara prata av mig.