• Tina B

HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya

Kära HuKKS FLUKKS FLickor, här samlas vi och ger varandra allehanda råd som förenklar och förgyller tillvaron. Ta en filt, förse dig ur barskåpet och slå dig ned under en palm. Välkommen!

Som vanligt:
    * Barskåpsnyckeln ligger under den högra blomkrukan
    * En helpall med Klorin återfinns i källaren
    * Be inte om ursäkt för frånvaro, alla är välkomna när det passar
    * Glöm inte att laga mat och ställ in i tråden. Vi vill inte svälta!
    * Fikabröd och övriga efterrätter går alltid ner (förutom mat och dryck)
    * Högt i tak och lågt i golv ... och gärna under bältet

HuKKS FLUKKS står för Husmödrarnas Knep- och KnåpStuga - FamiljeLivs Uppriktigt Kacklande KoffeindrickarSällskap, och här har vi hållit hus tidigare:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38160886.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m36193072.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m33519223.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m30613750.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m27880596.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24893322.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m21823031.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18529131-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15400511.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12571565.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m10312774.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m8175135.htmlbeta.familjeliv.se/Forum-5-67/m6101031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1102814-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1764424.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m2546964.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m3575764.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m4765549.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43812004.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m46274309-9.html

• Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya
  • Tina B
    Muminski skrev 2009-12-13 19:32:24 följande:
    Tina, hur går det med pluggandet?
    Jo tack, jag spenderade i princip hela gårdagen skrivandes (sittandes i ny fåtöljen ) Jag tror den är klar. Ev. kanske jag lägger till någon insikt som kommer till mig under morgondagen.

Idag har det varit städning och julpyntning för hela slanten (ni se ju min nya pres.bild).
  • Juniphé

Tack för frukost!

Nu åker jag in till gyn...
    Fått tid kl. 10.

Jo det är så att jag blöder fortfarande efter förlossningen och det "hänger ut saker" ur vaginan... Äckligt jag vet. Men nu är jag smått desperat på att få hjälp och äntligen var det någon som erkände att detta inte är normalt efter en förlossning.

Mamma och pappa kommer hit och passar Philip och blir jag långvarig får Lars komma hem såklart.

Önska mig lycka till och att jag inte blir inlagd eller nått! *orolig*

• Muminski

Åh Dear juni!! Hoppas att du får bra hjälp. Det lät inte så mysigt det där. Kram.

I dag tog jag ledigt från skolan Kan ni tro, jag som är så ambitiös!! Har så mycket att göra så jag passar på. Arbetsrättskursen är rätt enkel (intalar jag mig) så jag ska nog klara av att missa en föreläsning. Har ju gått några fackliga kurser för ett par år sedan så det mesta känner jag igen. Det kan vara fördel att ha tjafsat med en arbetsgivare i såna lägen

Hoppas att det går bra för Xara idag

Ha en härlig måndag... JOOOOO vi har lite snö förresten Jättemysigt.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Juniphé

Ingen fara på taket! Jag är frisk... dr. upplös mig om att dessa småblödningar beror på sköra slemhinnor och kan tyvärr pågå i upp till 5 månader (Maken började nästan gråta när han fick veta - han trodde nog att det innebar avhållsamhet i 4 månader till )
    Sen har jag ju ett litet framfall av slidväggen... så knipövningar i massor till det.

Nu ska jag äta macka, läsa reklam och gosa med hund och son

• Tina B
    Juniphé skrev 2009-12-14 12:29:53 följande:
    Ingen fara på taket! Jag är frisk... dr. upplös mig om att dessa småblödningar beror på sköra slemhinnor och kan tyvärr pågå i upp till 5 månader (Maken började nästan gråta när han fick veta - han trodde nog att det innebar avhållsamhet i 4 månader till )Sen har jag ju ett litet framfall av slidväggen... så knipövningar i massor till det.Nu ska jag äta macka, läsa reklam och gosa med hund och son
    Så skönt
  • Mitti

Juni, vilken lättnad att det inte var ngt större fel ändå. Jag tycker att framfall låter läskigt men kan det avhjälpas med knipövningar så är det ju relativt lätt åtgärdat!
    Kram på dig du fina moder!

Kaiza, rätt att ta en paus, bra att du vet om att du är ambitiös och att du ändå får lov at t " ta ledigt". Så undviker man utbrändhet!

Tina, ser fint och juligt ut det där! Jag skulle kunna tänka mig att slå mig ner med en glögg och lite småprat!

xara hur gick det på nya jobbet? Spännande!!

Kram till er alla söta läckerFLickor!

• Xara

Jo tack, på nya jobbet hann jag vara i fyra timmar + lunch... Sedan ringde dagis, FLictor febrig och hängig, kom och hämta. Nåja, det är väl lika bra att nya jobbet får veta från början hur det går när man anställer småbarnsmammor, skyll sig själva!! I morrn har farmor lovat vara här i arla morgonstund och ta över vabbandet iaf. (Maken tillika barnafadern? Bortrest, utomlands.)

Ställer in eftermiddagsfika.

Jun: Skönt att det var ganska OK iaf!

• Muminski
    Juniphé skrev 2009-12-14 12:29:53 följande:
    Ingen fara på taket! Jag är frisk... dr. upplös mig om att dessa småblödningar beror på sköra slemhinnor och kan tyvärr pågå i upp till 5 månader (Maken började nästan gråta när han fick veta - han trodde nog att det innebar avhållsamhet i 4 månader till )Sen har jag ju ett litet framfall av slidväggen... så knipövningar i massor till det.Nu ska jag äta macka, läsa reklam och gosa med hund och son
    Åhh vad bra. Ja här skvättes det i ca 2 månader efter förlossningen. Håhåjaja... Knipövningar är bra

Xara, haha ja det var en typisk första dag

Mitti, ja jag har lärt mig min läxa på den fronten. Det har varit en underbar dag, fått massor av viktiga och oviktiga saker gjorda

Ställer in en stoooor gryta med chili con carne och nybakat schweizerbröd.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya