• Tina B

HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya

Kära HuKKS FLUKKS FLickor, här samlas vi och ger varandra allehanda råd som förenklar och förgyller tillvaron. Ta en filt, förse dig ur barskåpet och slå dig ned under en palm. Välkommen!

Som vanligt:
    * Barskåpsnyckeln ligger under den högra blomkrukan
    * En helpall med Klorin återfinns i källaren
    * Be inte om ursäkt för frånvaro, alla är välkomna när det passar
    * Glöm inte att laga mat och ställ in i tråden. Vi vill inte svälta!
    * Fikabröd och övriga efterrätter går alltid ner (förutom mat och dryck)
    * Högt i tak och lågt i golv ... och gärna under bältet

HuKKS FLUKKS står för Husmödrarnas Knep- och KnåpStuga - FamiljeLivs Uppriktigt Kacklande KoffeindrickarSällskap, och här har vi hållit hus tidigare:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38160886.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m36193072.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m33519223.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m30613750.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m27880596.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24893322.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m21823031.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18529131-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15400511.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12571565.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m10312774.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m8175135.htmlbeta.familjeliv.se/Forum-5-67/m6101031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1102814-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1764424.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m2546964.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m3575764.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m4765549.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43812004.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m46274309-9.html

• Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya
  • Xara

Tackar för FRUkost!

Idag är det första riktiga lediga dagen ! Igår var det pulkabacken och en lång eftermiddagspromenad till en meze-restaurang i stan och sedan knatade vi hem i snöyran oxå. Knattarna var jätteduktiga trots att det var så långt att gå (nästan en timme på ditvägen, när vi tog den långa vägen) och vi var jättehungriga. Idag väntar vi på några som ska hämta vårt sålda köksbord: har köpt ett nytt fantastiskt fint bord i ek med iläggsskivor av svart granit som nu pryder köket! Allt inför julen... I morrn kommer dessutom stora killarna, som ska stanna över jul!

• Tina B

Snö, snö, snö, snö!! Tänk - även i Gbg!!!

Nöttes lycka var fullkomlig imorse när jag visade honom hur det såg ut ute. Och ännu lyckligare blev han då jag trollade fram en "snö-surfingbräda" som han fick ta med till fritids idag. Han sjöng hela morgonen "mamma är bä-äst" ♪♪

Och som den äkta Gbg-are som han är frågade han om snön kommer att fortsätta att vara kvar. Nej sade jag, det skall sluta snöa och bli sol idag. Då sade han att nej jag menade om det kommer att ligga kvar på marken Stackars västkustbarn!

• Tina B

Lunch kanske?

Lite myslunch serveras framför brasan. Varm choklad och wraps.

Åh vad jag vill ut!! Gnistrande snö och klarblå himmel! .... men nej, jag sitter inne på ett kontor i ett industriområde

• Xara

Kött- och rotsaksgryta till middag; mastigt och värmande !

• grisekno

Ja, SNÖ i Göteborg! Jippie!

Idag har jag åkt stjärtlapp med full fart och snön sprutande i en stor backe - PÅ ARBETSTID! Att vara förskollärare har sina fördelar

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Tina B

TRÖTT!!!!! Har inte sovit många timmar inatt. Kom i säng på tok för sent ... satt ju uppe och slog in alla julklappar (32 st but who is counting?) Hälften var till Nötte. Skall dock se om jag hittar lite annat smått till honom idag.

FRUkost!

• Tina B

Ingen vaken än?

Lunchen är serverad!

Har nu inhandlat de sista klapparna. Totala abtalet klappar i å slutade på 38 (39?)!
    *ont i plånboken*

• Juniphé
    Tina B skrev 2009-12-22 12:35:46 följande:
    Ingen vaken än? Lunchen är serverad!Har nu inhandlat de sista klapparna. Totala abtalet klappar i å slutade på 38 (39?)!*ont i plånboken*
    Tack för lunch

Ja det var minsann många julklappar Tina I år blev det inte många köpta för vår del. 1 paket vardera till dom vuxna och lillen har vi köpt 3 små klappar till. Men nästa år får han nog fler paket av oss Han är inte så "brydd" än
  • Muminski

Tina Jisses!! Varva ner och sov vännen! Och hjälp vad mycket klappar, förstår att plånkan har ont, ligger väl på intensiven vid det här läget?

Här blev det.. få se...runt 25 klappar allt som allt. av dessa är 5 st till vardera barn, 1 till våra föräldrar och 1 till ett av våra syskon samt mina morföräldrar och en eller två till oss vuxna i familjen. Vi skickade en jättefin bild på Alex till Andreas brorsa eftersom vi knappt har kontakt. Mina syskon fick nöja sig med bilder i ett julkort. Tror att deras väggar är fulla av fotografier ändå

Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya