• Tina B

HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya

Kära HuKKS FLUKKS FLickor, här samlas vi och ger varandra allehanda råd som förenklar och förgyller tillvaron. Ta en filt, förse dig ur barskåpet och slå dig ned under en palm. Välkommen!

Som vanligt:
    * Barskåpsnyckeln ligger under den högra blomkrukan
    * En helpall med Klorin återfinns i källaren
    * Be inte om ursäkt för frånvaro, alla är välkomna när det passar
    * Glöm inte att laga mat och ställ in i tråden. Vi vill inte svälta!
    * Fikabröd och övriga efterrätter går alltid ner (förutom mat och dryck)
    * Högt i tak och lågt i golv ... och gärna under bältet

HuKKS FLUKKS står för Husmödrarnas Knep- och KnåpStuga - FamiljeLivs Uppriktigt Kacklande KoffeindrickarSällskap, och här har vi hållit hus tidigare:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38160886.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m36193072.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m33519223.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m30613750.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m27880596.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24893322.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m21823031.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18529131-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15400511.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12571565.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m10312774.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m8175135.htmlbeta.familjeliv.se/Forum-5-67/m6101031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1102814-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1764424.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m2546964.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m3575764.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m4765549.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43812004.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m46274309-9.html

• Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya
  • Muminski

God jul på er mina fina vänner! {#lang_emotions_kiss}{#lang_emotions_heart}

Hoppas att ni får njuta av dagen. Här har vi jättemysigt. Just nu ligger alla barnen och vilar så jag passar på att smita in här och kramas med er alla.

Bonus M är här idag och det är jättemysigt att ha henne här och alla barnen är på toppenhumör och verkar må bra. Då blir man nöjd som mamma.

Ställer fram lite smågott.....

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Juniphé

God Jul allihopa!

En härlig dag har snart nått in ände. Philip har varit både Pepparkaksgubbe och Jultomte idag. Vi har fotat och filmat en hel del. 1:a julaftonen för gossen måste dokumenteras minsann... och julen är ju inte slut än. Imorgon blir det julbord hos svärmor i Karlstad och på annandagen kommer svägerskan med familj hit och då bjuder vi på julbord igen.

Kram på er kära vänner! {#lang_emotions_heart}

• grisekno

Skickar julhälsning från svärföräldrarna i Småland!

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • grisekno

Alltså, julhälsningen är från MIG och inte svärföräldrarna...om ni inte fattade...

Jag är på plats i Småland...

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Muminski
    grisekno skrev 2009-12-25 21:45:50 följande:
    Alltså, julhälsningen är från MIG och inte svärföräldrarna...om ni inte fattade... Jag är på plats i Småland...
    hahahaha...tack för förtydligandet!!

God fortsättning på er. Hur har ni haft det?'

Här har det varit jättelugnt och skönt. Vi har bara varit hemma, ingen julstress eller stoj med stora släkten...det har jag iofs saknat. Vi har varit ute och lekt i snön men LP är inte så jätteförtjust i det...det måste vara nåt fel på pojken!

Tjejerna var glada över sina julklappar och jag med. Jag fick biljetter till KENT i mars!!! Iiiiii härligt!! Sedan fick jag en morgonrock och så hade Gullefjun ramat in några av sina vackra fotografier. Underbart!

LP:s möte med tomten var härligt att se. Han öppnade dörren och backade först litegrann, hej hej Tomten sa han och kollade på mig om han borde vara rädd eller inte. När jag välkomnade in tomten och pratade glatt så slappnade LP av. Kul! 

Ha det så mysigt i vinterlandskapet. 

Serverar frukost lunch och middag på en och samma gång. 
  • Muminski

Frukost hörni... hur har ni det i kylan???

• Xara

Julafton var helt fantastisk: grannen ställde upp som tomte i år igen och sedan dess har vi byggt lego-set... mååååånga, stora set... Nu är det ett jätte-set kvar, men det får vänta. Maken håller på i legolådorna där nere: han fick för sig att vi skulle fixa ihop några gamla set FÖRST, för platsens skull. Haha, stackaren! Jag ska öppna en flaska vin och gå ner och joina honom snart... (barnen kollar på nya julklapps-Tingeling-DVD'n )

Igår var vi hos svärisarna för att fira extra julafton med svägerska + familj (de har det lite jäktigt just nu så de kom inte till oss på julafton för första gången; de har nämligen köpt häst nr:2 och den måste tydligen "skolas in"??! Tre-fyra stall-besök per dag om man har annat att göra än att vara i stallet heeela dagen, tydligen).

Men bäst vi var där hos svärisarna, övergick det underkylda regnet till värsta snöstormen. Det är jag som är chaufför i familjen och jag bara vägrade köra hem i hela långa vägen i oplogat mörker, så vi bestämde oss för att våldgästa och stanna över natten... jätteskönt!! Och svärmor serverade mig frukost & kaffe i morse , medan jag byggde ett Indiana Jones- set tillsammans med knattarna ! Mysigt!

• Xara

Fixar lite plockmat på resterna i kylskåpet till nämnda flaska rödvin ! (Önskas något annat, står både bar & kylskåp vidöppna, varsågoda att ta för er!)

Förresten, måste ju bjuda på skaldjurs-crepsen jag snodde ihop i eftermiddag , enbart på kylskåpsrester !

• Muminski
    Xara skrev 2009-12-27 15:52:11 följande:
    Julafton var helt fantastisk: grannen ställde upp som tomte i år igen och sedan dess har vi byggt lego-set... mååååånga, stora set... Nu är det ett jätte-set kvar, men det får vänta. Maken håller på i legolådorna där nere: han fick för sig att vi skulle fixa ihop några gamla set FÖRST, för platsens skull. Haha, stackaren! Jag ska öppna en flaska vin och gå ner och joina honom snart... (barnen kollar på nya julklapps-Tingeling-DVD'n ) Igår var vi hos svärisarna för att fira extra julafton med svägerska + familj (de har det lite jäktigt just nu så de kom inte till oss på julafton för första gången; de har nämligen köpt häst nr:2 och den måste tydligen "skolas in"??! Tre-fyra stall-besök per dag om man har annat att göra än att vara i stallet heeela dagen, tydligen). Men bäst vi var där hos svärisarna, övergick det underkylda regnet till värsta snöstormen. Det är jag som är chaufför i familjen och jag bara vägrade köra hem i hela långa vägen i oplogat mörker, så vi bestämde oss för att våldgästa och stanna över natten... jätteskönt!! Och svärmor serverade mig frukost & kaffe i morse , medan jag byggde ett Indiana Jones- set tillsammans med knattarna ! Mysigt!
    Åh vad härligt allt lät. Så ni sitter och pysslar med lego helt frivilligt

Klokt av dig att inte åka ut och sladda på vägarna och det visade ju sig vara ett bra drag som lönade sig

Jaaa... har man flera hästar förstår jag att det blir svårt att hinna med. Sånt där har jag aldrig förstått men det kan ju bero på att jag fick värsta anfallet så fort jag närmade mig en häst när jag var yngre, så jag lärde mig att hålla avståndet

Åh vad det är mysigt med all snön, jag bara älskar det!! Synd att LP har blivit febrig och förkyld bara. Ska strax gå ut och gå en sväng bara för att få njuta lite av snöknarret under skorna.

Vad gör ni i mellandagarna, blir det någon shopping? Jag glömde ju den roligaste juklappen av alla i min lilla lista här ovan... vi fick två vita kuvert..ett av mamsen och ett av min mormor och morfar. Den typen av presenter gillar vi och i år blev vi alldeles häpna över innehållet. Helt fantastiskt, inte alla år man går plus på jul!
  • Xara

Kaiza: Åååh, shoppingutrymme, härligt!! Nyttja på, bara! Hoppas LP kryar på sig bara, INTE kul med sjukor och eländor  (säger hon som vabbade typ hela hösten...). Vi shoppade faktiskt lite igår före kalaset: jag köpte Åbergs Mussaka-tallrikar (12 st) som jag suktat efter i flera ÅR och en ny handväska! Plus nya underställ och skidsockor till pysslingen, som vuxit en decimeter (minst!!) sedan förra säsongen...!

Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya