• Tina B

HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya

Kära HuKKS FLUKKS FLickor, här samlas vi och ger varandra allehanda råd som förenklar och förgyller tillvaron. Ta en filt, förse dig ur barskåpet och slå dig ned under en palm. Välkommen!

Som vanligt:
    * Barskåpsnyckeln ligger under den högra blomkrukan
    * En helpall med Klorin återfinns i källaren
    * Be inte om ursäkt för frånvaro, alla är välkomna när det passar
    * Glöm inte att laga mat och ställ in i tråden. Vi vill inte svälta!
    * Fikabröd och övriga efterrätter går alltid ner (förutom mat och dryck)
    * Högt i tak och lågt i golv ... och gärna under bältet

HuKKS FLUKKS står för Husmödrarnas Knep- och KnåpStuga - FamiljeLivs Uppriktigt Kacklande KoffeindrickarSällskap, och här har vi hållit hus tidigare:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38160886.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m36193072.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m33519223.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m30613750.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-256/m27880596.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24893322.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m21823031.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18529131-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15400511.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12571565.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m10312774.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m8175135.htmlbeta.familjeliv.se/Forum-5-67/m6101031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1102814-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m1764424.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m2546964.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m3575764.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m4765549.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43812004.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m46274309-9.html

• Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya
  • Tina B

Vad skönt man kan ha det när man pluggar. TVn är överreklamerad som kvällsunderhållning.

Har fått en inbjudan till Spotify och laddad ner den i min lilla netbook (min "skoldator"). Så nu sitter jag med datorn i knät (i fåtöljen på bilden) och lyssnar på julmusik samtidigt som jag pluggar (skriver) och sippar på en päron cognac.

• Muminski
    Tina B skrev 2009-12-16 21:59:09 följande:
    Vad skönt man kan ha det när man pluggar. TVn är överreklamerad som kvällsunderhållning.Har fått en inbjudan till Spotify och laddad ner den i min lilla netbook (min "skoldator"). Så nu sitter jag med datorn i knät (i fåtöljen på bilden) och lyssnar på julmusik samtidigt som jag pluggar (skriver) och sippar på en päron cognac.
    Spotify is tha shit!

Ja pluggande kan vara riktigt trevligt Nu håller vi på med arbetsrätt och det är jätteintressant.

Här är det häääääääääääärlig vinter, men folk kan inte bete sig i trafiken. Tur att man är ett vinterproffs Idag är det minus 8 grader och gnistrande snö. Underbart.

HotellFRUkost serveras i matsalen----------->>
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Tina B

Här är också en massa minusgrader men som sig bör ingen snö och en väldig vind! *brrrrrrr*
    Kan det aldrig vara vindstilla i den här stan!?

• Miixs

och till kvällen blir de glögg (hemmagjord = stark men super god) med tillbehör, lussebollar (orkade inte göra lussekatter) och pepparkaka..

Här har jag äntligen fått tid över =D Damen mår mycke bättre och jag har äntligen blivit klar med min kurs, social omsorg.

Juni, vilken söt kille du har =)

Här är de massa snö och snöar gör de.. har fått ut varningar här oxå.. vågar mig inte ut i kväll..

blir ett snabbt inlägg då det är hockey på tv =D

• Muminski
    Miixs skrev 2009-12-17 19:44:32 följande:
    och till kvällen blir de glögg (hemmagjord = stark men super god) med tillbehör, lussebollar (orkade inte göra lussekatter) och pepparkaka..Här har jag äntligen fått tid över =D Damen mår mycke bättre och jag har äntligen blivit klar med min kurs, social omsorg.Juni, vilken söt kille du har =) Här är de massa snö och snöar gör de.. har fått ut varningar här oxå.. vågar mig inte ut i kväll.. blir ett snabbt inlägg då det är hockey på tv =D
    Vad skönt att hon mår bättre och Grattis! Social omsorg är intressant säger den blivande socionomen

I dag har det slagits in klappar och jag har gjort riktigt fina paket med gammaldags look. Det var riktigt roligt, det kanske bor en liten pysslare inom mig ändå

I morgon är sista dagen på universitetet...sedan har vi lov till den 12 januari Fast en hel del litteratur ska ju gås igenom förstås.

Är lite ledsen över att vi inte hade möjlighet att ta oss norröver i jul. ALLA i hela släkten kommer att samlas..alla förutom vi...men det fanns helt enkelt inte en chans för oss att åka. Mamsen åker upo och firar att hon fyller jämnt så det känns lite tråkigt att missa det...men vad är väl en bal på slottet? Hade inte F-kassan varit så dumma tidigare i år hade vi kunnat åka. *morr*

Nånånå.. det blir nog bra ändå...
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Tina B
    Miixs skrev 2009-12-17 19:44:32 följande:
    Här har jag äntligen fått tid över =D Damen mår mycke bättre och jag har äntligen blivit klar med min kurs, social omsorg.
    Vad skönt!

FRUkosten är serverad! Har ni redan tagit jullov och sussar länge och väl?
    Själv jobbar jag fram tom 23/12.
  • Miixs
    Tina B skrev 2009-12-18 10:03:22 följande:
    Vad skönt! FRUkosten är serverad! Har ni redan tagit jullov och sussar länge och väl? Själv jobbar jag fram tom 23/12.
    Ha ha, sova vad är de?? Damen hade gasig mage o vaknade/gnydde 1-2 ggr i timmen i natt.. och när hon väl somnade in ordentligt så ringde sambons klocka.. så 1,5 timma har jag sovit sammanhängande i natt {#lang_emotions_laughing} Vi fick dessutom besök vid tio i dag.. Har varit ute o gått i 2 timmar idag =D
  • Mitti

Hej på er!
    Snö i massor, riktig vinter och äntligen hopp om en vit jul! Jag säger då det! Kan man vara annat än lycklig
    Jag gillar snön och trotsar bestämt uppfattningen att det är för besvärligt. Visst, man kan ha roligare än att skrapa rutor och skotta snö, men så mycket vackrare kan vintern inte vara än då det är snö. Ljusare blir det och är man inne och tittar ut så tror man att man befinner sig i ett julkort.

Arbetet med min hemsida är kul och gör att jag fastnar totalt!
    Har fått en del kontakter redan och nu rullar bollen snabbt! Som snöbollseffekten

Vi får se vad det ger i förlängningen. Nu är det ju jul snart och även de mest bridezilla liknande brudarna ägnar sig åt annat än bröllopsplanering. Men när nyåret drar igång så är det ju stora bröllopsåret tack vare prinsessan. Jag tror min idé ligger så rätt i tiden !

Juni, vilken sötnos! Den pepparkaksgubben tar jag gärna!

NF, kära YST så kul att se dig igen!
    Megakram!

Tina, du är nog den här trådens mesta nummertagare. Du verkar inte ha annat för dig än att ta nummer!
    *häller upp en stor bägare med klorin till dig för säkerhets skull... ifall du glömmer bort dig... *

Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya