• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Armani
    lilla sandra skrev 2009-12-03 14:57:18 följande:
    Här har vi varit hos BM idag. Hon bokade in mej på första bästa tid till läkaren då hon hörde om mina sammandragningar. Hon tyckte även att jag skulle be om hel sjukskrivning då det inte är så bra at ha massa regelbundna sammandragningar varje dag. Thilos läkare ringde oxå, så han ska få komma in på gastroskopi o koloskopi innan jul. Sååå skönt!
    Va skönt att du får kolla upp det! När ska du dit?
    Har lillkillen din varit dålig iom att han ska få göra både gastro- och koloskopi? Antar att dom kanske söver barn vid sånna undersökningar?
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • lilla sandra
    Armani skrev 2009-12-03 15:04:08 följande:
    Va skönt att du får kolla upp det! När ska du dit? Har lillkillen din varit dålig iom att han ska få göra både gastro- och koloskopi? Antar att dom kanske söver barn vid sånna undersökningar?
    Den 16:e fick jag tid. Bättre än inget alls.

Ja, sonen har varit dålig sen han föddes, men inte förrän han blev ett år har det tagit fart på saker o ting.
    Han har konstant diarré som är slemmiga, går inte upp i vikt som han ska, reagerar på nästan alla livsmedel som finns osv.
    Ja, de ska söva honom som tur är.
  • Armani
    lilla sandra skrev 2009-12-03 15:27:25 följande:
    Den 16:e fick jag tid. Bättre än inget alls. Ja, sonen har varit dålig sen han föddes, men inte förrän han blev ett år har det tagit fart på saker o ting. Han har konstant diarré som är slemmiga, går inte upp i vikt som han ska, reagerar på nästan alla livsmedel som finns osv. Ja, de ska söva honom som tur är.
    Ok, men va jobbigt det måste vara att inte veta vad som är på tok! Hoppas ni kan få svar på det efter att läkaren kikat på honom.
  • Annamamma 83

lilla sandra skrev 2009-12-03 14:57:18 följande:

Här har vi varit hos BM idag. Hon bokade in mej på första bästa tid till läkaren då hon hörde om mina sammandragningar. Hon tyckte även att jag skulle be om hel sjukskrivning då det inte är så bra at ha massa regelbundna sammandragningar varje dag. Thilos läkare ringde oxå, så han ska få komma in på gastroskopi o koloskopi innan jul. Sååå skönt!
    Men hur mkt sammandragningar har du då?
    För jag har ju också sammandragningar varje dag, och hade det från vecka 20 sist med, från v 12 denna gång.
    Jag har det inte en gång i halvtimman, men flera ggr per dag.
    De gör inte ONT men är ju väldigt obehagligt, o jag har nu fått börja gå lite saktare på promenaderna och kan även få stanna till o vänta tills de släppt lite.
    Men såna ska inte vara någon fara sägs de...

Lillkillen då, stackarn. Jag har själv gjort koloskopi, inget hit,men gick lättare än vad ja förväntat mig. gastro ska dock vara mkt värre, så skönt att han får vara sövd. Hoppas de hittar vad problemet är.
  • lilla sandra
    Armani skrev 2009-12-03 15:36:16 följande:
    Ok, men va jobbigt det måste vara att inte veta vad som är på tok! Hoppas ni kan få svar på det efter att läkaren kikat på honom.
    Ja, vi hoppas att det ger nått. Vi vet att han har inflammation i tarmen, men vi vet inte om det börjar längre upp heller.
    Han har feber i snitt 3 dagar/vecka o har haft det väldigt länge.
  • Annamamma 83

lilla sandra skrev 2009-12-03 15:44:26 följande:

Ja, vi hoppas att det ger nått. Vi vet att han har inflammation i tarmen, men vi vet inte om det börjar längre upp heller. Han har feber i snitt 3 dagar/vecka o har haft det väldigt länge.
    Usch då =(

Men hur gammal är han? Kan han gå på dagis???
  • lilla sandra

Annamamma 83 skrev 2009-12-03 15:42:33 följande:

lilla sandra skrev 2009-12-03 14:57:18 följande: Men hur mkt sammandragningar har du då? För jag har ju också sammandragningar varje dag, och hade det från vecka 20 sist med, från v 12 denna gång. Jag har det inte en gång i halvtimman, men flera ggr per dag. De gör inte ONT men är ju väldigt obehagligt, o jag har nu fått börja gå lite saktare på promenaderna och kan även få stanna till o vänta tills de släppt lite. Men såna ska inte vara någon fara sägs de... Lillkillen då, stackarn. Jag har själv gjort koloskopi, inget hit,men gick lättare än vad ja förväntat mig. gastro ska dock vara mkt värre, så skönt att han får vara sövd. Hoppas de hittar vad problemet är.
    Jag har upp emot 10 sammandragningar/timma när det är som värst. Oftast ligger de på 4-6/timme om jag inte anstränger mej.
    Dvs på tok för många för att vara så tidigt.
    Hade sd från v 11 men Thilo o var hemma i 4 månader. Då gjorde de inte ont som de gör nu.

Ja, det känns tryggt att han blir sövd. Det var vår största farhåga, att han skulle vara vaken. Men det skulle han inte.
    Bättre att han är sövd i ca 30 min om de kan få reda på vad det är.
  • Annamamma 83

lilla sandra skrev 2009-12-03 15:46:54 följande:

Annamamma 83 skrev 2009-12-03 15:42:33 följande: Jag har upp emot 10 sammandragningar/timma när det är som värst. Oftast ligger de på 4-6/timme om jag inte anstränger mej. Dvs på tok för många för att vara så tidigt. Hade sd från v 11 men Thilo o var hemma i 4 månader. Då gjorde de inte ont som de gör nu. Ja, det känns tryggt att han blir sövd. Det var vår största farhåga, att han skulle vara vaken. Men det skulle han inte. Bättre att han är sövd i ca 30 min om de kan få reda på vad det är.
    OJ, så mkt sammandragningar lät ju inte så bra! Bra att de kollas upp!

Vilhelm opererades när han var ca 2 månader gammal för bråck. Visst, det var väldigt jobbigt o lämna ifrån sig sin bebis till en grönklädd tant,men allt gick faktiskt toppen! Alla var jätte treliga o mysiga o vi fick åka hem samma dag o han repa sig direkt!
  • lilla sandra

Annamamma 83 skrev 2009-12-03 15:58:35 följande:

lilla sandra skrev 2009-12-03 15:46:54 följande: OJ, så mkt sammandragningar lät ju inte så bra! Bra att de kollas upp! Vilhelm opererades när han var ca 2 månader gammal för bråck. Visst, det var väldigt jobbigt o lämna ifrån sig sin bebis till en grönklädd tant,men allt gick faktiskt toppen! Alla var jätte treliga o mysiga o vi fick åka hem samma dag o han repa sig direkt!
    Ja, BM reagerade oxå när vi berättade hur många sd´s det var.

Jag är uppvuxen med en bror som har opererats flera gånger o blivit sövd sen han var 3 månader, så jag känner mej helt lugn med den biten.
  • Armani
    lilla sandra skrev 2009-12-03 15:44:26 följande:
    Ja, vi hoppas att det ger nått. Vi vet att han har inflammation i tarmen, men vi vet inte om det börjar längre upp heller. Han har feber i snitt 3 dagar/vecka o har haft det väldigt länge.
    Nä men fy för att ha feber så ofta Stackars liten... Hoppas som sagt att ni får svar nu då. Å med alla dina sd oxå, det var då inte lite du har!! Hoppas dom ger med sig.
Svar på tråden Aprilmammor 2010