• KathyR

Min nyfödda kissar inte? :/

Min tös på 6 dagar har inte kissat på över en dag, innan det har hon kissat normalt dagligen. Är detta okej, eller vanligt? Hm..

• Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/
  • KathyR
    Toka2 skrev 2009-11-12 18:34:18 följande:
    www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-187/m37650... En tråd om mängd ersättning till bebisar. Inlägg #4 har en tabell från ett ersättningspaket. Enligt det ska en bebis som är 0-1 månad äta 80-150ml per måltid, per dygn 400-600ml. 30-35ml, var fjärde timme, det ger 180-210ml per dygn. Det låter väldigt lite..
    Hon äter inte ersättning, hon äter bröstmjölk. Det var vad dem ordinerade oss på BB innan vi åkte hem. Då åt hon bara 20 ml, har ökat med 15 sen vi kom hem.
  • AnneSophie
    KathyR skrev 2009-11-12 18:35:21 följande:
    Hon äter inte ersättning, hon äter bröstmjölk. Det var vad dem ordinerade oss på BB innan vi åkte hem. Då åt hon bara 20 ml, har ökat med 15 sen vi kom hem.
    Ok, men...hon kanske behöver mer då? Det låter faktiskt lite.
    Äter hon upp varje mål hon får?
    Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
  • mamma2kids

så små bajsar löst.så de e ingen fara med det.

• mamma2kids

löst men inte som vatten

• Rolvsing

Borde hon inte vara uppe i 60 ml per mål? Tror BB sa det till mig. För min lilla fick inte i sig mycket, då hon var 5 dagar fick hon inte i sig mer enn 15 ml. per mål.
    Och barnsöterskan sa at ml. följer hur många dagar bebisen är (iaf när dom är så små). När min var 5 dagar, borde hon äta 50 ml minst. ) ökar för varje dag.

• KathyR
    Rolvsing skrev 2009-11-12 18:40:05 följande:
    Borde hon inte vara uppe i 60 ml per mål? Tror BB sa det till mig. För min lilla fick inte i sig mycket, då hon var 5 dagar fick hon inte i sig mer enn 15 ml. per mål. Och barnsöterskan sa at ml. följer hur många dagar bebisen är (iaf när dom är så små). När min var 5 dagar, borde hon äta 50 ml minst. ) ökar för varje dag.
    Okej, detta hade jag faktiskt ingen aning om. Det var ingen som sa det till oss och när hon ätit sin mat är hon nöjd och belåten, det är t.om. svårt att få i henne de sista skedarna för att hon inte vill ha mer
  • AnneSophie
    KathyR skrev 2009-11-12 18:41:59 följande:
    Okej, detta hade jag faktiskt ingen aning om. Det var ingen som sa det till oss och när hon ätit sin mat är hon nöjd och belåten, det är t.om. svårt att få i henne de sista skedarna för att hon inte vill ha mer
    Men kanske måste ni mata henne oftare?

Har du kontaktat Sjukvårdsrådgivningen nu?  Vad sa dom?
  • KathyR
    AnneSophie skrev 2009-11-12 18:43:57 följande:
    Men kanske måste ni mata henne oftare? Har du kontaktat Sjukvårdsrådgivningen nu?  Vad sa dom?
    Jag ska göra det nu tänkte jag, blev orolig nu.
  • AnneSophie
    KathyR skrev 2009-11-12 18:41:59 följande:
    Och vaddå skedarna? Om du inte ammar, varför ger ni inte flaska? *förvirrad*

• LyNxQ

Testa att väga blöjorna! (jämför med oanvänd så ser du om det är något i dem)

Bajset är löst och gult så länge de ammas (eller rättare sagt äter bröstmjölk) och egentligen är det kanske inte så farligt att hon inte kissar så länge hon bajsar (för det är ju lite blandning när det är så löst)

Mitt förslag är att mata henne lite oftare, kanske öka på mängden lite (och testa gärna att amma henne med amningsnapp om du vill, med en sådan är det lättare för bebisen att få tag i brösvårtan om de har problem)

Lycka till!

ps. tycker ändå att du ska ringa sjukvårdsupplysningen, men nämn för dem att hon bajsar "amningsbajs"

Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/