• KathyR

Min nyfödda kissar inte? :/

Min tös på 6 dagar har inte kissat på över en dag, innan det har hon kissat normalt dagligen. Är detta okej, eller vanligt? Hm..

• Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/
  • KathyR
    AnneSophie skrev 2009-11-12 18:45:48 följande:
    Och vaddå skedarna? Om du inte ammar, varför ger ni inte flaska? *förvirrad*    
    För jag ska amma igen när mina sår är borta.
  • Schnooglewookiemush
    AnneSophie skrev 2009-11-12 18:45:48 följande:
    Och vaddå skedarna? Om du inte ammar, varför ger ni inte flaska? *förvirrad*    
    Kanske inte vill "förstöra" amningen om barnet snart lär sig att greppa tag. Ger man nappflaska så kan barnet vänja sig vid det och ha jättesvårt att få grepp om en bröstvårta.
  • gaffsan

Spädbarn som får för lite föda får liten urinmängd och blir trötta.
    Brukar kallas för "snälla barn" ,sover mycket ,skriker lite eller inte alls .
    Håller med de andra i tråden ,kolla upp detta snarast.
    Lycka till

• Rolvsing
    KathyR skrev 2009-11-12 18:41:59 följande:
    Okej, detta hade jag faktiskt ingen aning om. Det var ingen som sa det till oss och när hon ätit sin mat är hon nöjd och belåten, det är t.om. svårt att få i henne de sista skedarna för att hon inte vill ha mer
    Kanske du kan prova ge henne varje 2 timme? Får bebisar i sig för lite vätska blir dom slöa och orkar inte äta så mycket häller.
  • AnneSophie
    AtroCious skrev 2009-11-12 18:47:37 följande:
    Kanske inte vill "förstöra" amningen om barnet snart lär sig att greppa tag. Ger man nappflaska så kan barnet vänja sig vid det och ha jättesvårt att få grepp om en bröstvårta.
    KathyR skrev 2009-11-12 18:47:32 följande:
    För jag ska amma igen när mina sår är borta.
    Ah, jo jag förstår det nu. Fattade det först som att du gett upp amningen helt och bara pumpade.

Av egen erfarenhet så tyckte jag att det inte var speciellt effektivt att skeda mat (vi testade även en kopp på Neo). Det var en enorm skillnad i intag (matmängd) när sonen istället fick flaska. Väl värt att tänka på, om det är sådant som påverkar.
    Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
  • KathyR
    gaffsan skrev 2009-11-12 18:50:48 följande:
    Spädbarn som får för lite föda får liten urinmängd och blir trötta. Brukar kallas för "snälla barn" ,sover mycket ,skriker lite eller inte alls . Håller med de andra i tråden ,kolla upp detta snarast. Lycka till
    Låter som henne precis
  • fotbollsfru

Men för guds skull ring till sjukvårdsupplysningen eller åk in!!! Sitt inte här och dividera med lekmän...

STORT lycka till!! Det ordnar sig säkert!

• Rolvsing

Hur är det med gulsot? har hon det? Jätte viktigt at hon kissar ut det här "billi rubin" eller vad det nu heter.

• AnneSophie
    AnneSophie skrev 2009-11-12 18:43:57 följande:
    Har du kontaktat Sjukvårdsrådgivningen nu?  Vad sa dom?
    KathyR skrev 2009-11-12 18:44:51 följande:
    Jag ska göra det nu tänkte jag, blev orolig nu.
    Ring nu TS, på en gång. Det känns som att något inte riktigt står rätt till faktiskt.
    Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
  • Jes sica

När vi låg inne på neo med sonen (förtidigt född) räknade de ut att han "ska" äta 60 ml bröstmjölk (jag pumpade) var tredje timme han vägde då 2,5 kg

Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/