• KathyR

Min nyfödda kissar inte? :/

Min tös på 6 dagar har inte kissat på över en dag, innan det har hon kissat normalt dagligen. Är detta okej, eller vanligt? Hm..

• Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/
  • hemlig mamma

När vår dotter fick sin första vaccination var hon tre månader. Då blev hon dålig i samband med att det var väldigt varmt ute. Hon drack inte så mycket. Men bajsade något mer och lite lösare. Vi gjorde som någon sa ovan - vi vägde blöjorna och då såg vi att hon kissat. Kolla det först. De blöjor som finns idag är så väldigt effektiva så vi kunde inte alls avgöra om hon kissat.
    På bb åt hon väldigt bra och var ett matvrak. När vi kom hem tyckte vi inte att hon började dricka så mycket mer, så vi tog kontakt med mvc och fick komma och väga henne och allt var okey. Har du itne varit på ert första besök på bvc än, så ring och få en tid så snart som möjligt.

• hemlig mamma

Hon fick alltså ersättning och vi kunde därmed avgöra hur mycket hon drack. Det kan ju aldrig en mamma som bara ammar.

• Busbellan

Tror också som nån här ovan att hon äter för lite. Min dotter låg inne på sjukhus tills hon var 3,5 vecka. Vid en vikt på ca 3,5 kg skulle hon äta 120 ml var tredje timme

Mamma till Nora, August och Ella
  • KathyR

Gav henne ett ordentligt mål innan och efter bara en timme låg det kiss i blöjan, ringde till barnakuten och stod i telefonkö i en timme men kom aldrig fram. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att eftersom hon kissade efter maten så skulle vi ringa till BVC imorgon så jag gör det :)

• gaffsan
    KathyR skrev 2009-11-12 22:48:10 följande:
    Gav henne ett ordentligt mål innan och efter bara en timme låg det kiss i blöjan, ringde till barnakuten och stod i telefonkö i en timme men kom aldrig fram. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att eftersom hon kissade efter maten så skulle vi ringa till BVC imorgon så jag gör det :)
    Gott , det är nog mer mat som behövs
    Du får truga i henne oftare , samma som vid intensivammning
    {#lang_emotions_sunny} Kämpa på nu , pumpa och mata  Kram på er
  • L E A

Bra att hon kissat ts, mer mat var nog vad hon behövde men jag tycker ändå att du ska kolla upp det!

• gaffsan
    L E A skrev 2009-11-12 22:59:23 följande:
    Bra att hon kissat ts, mer mat var nog vad hon behövde men jag tycker ändå att du ska kolla upp det!
    Jo absolut ,, men bra början {#lang_emotions_sunny}
    Truga i henne och sök i morgon , det en koll
  • hotmamma

varför i hela världen sitter man här och undrar över sin nyfödda bebis... varför inte bara ringa vårdupplysningen eller åkt in från början.. varför ska man fråga en massa okända människor som inte är utbildade,,, hm får mig att undra om man verkligen ska ha barn från början,,

• RiNan
    hotmamma skrev 2009-11-13 00:52:56 följande:
    varför i hela världen sitter man här och undrar över sin nyfödda bebis... varför inte bara ringa vårdupplysningen eller åkt in från början.. varför ska man fråga en massa okända människor som inte är utbildade,,, hm får mig att undra om man verkligen ska ha barn från början,,
    Meh. Taskig kommentar.
  • RiNan
    hotmamma skrev 2009-11-13 00:52:56 följande:
    Lät helt okej det första du skrev men urbota idiotiskt att ge sig på att ifråga sätta om någon annan ska ha barn eller inte. Inte sjutton gör det ts till en sämre förälder. Vissa är hysteriska och åker in för allt, andra är som jag och ringer till sjukvårdsrådgivningen om allt och inget och andra kollar upp fakta innan man panikar över något som faktiskt inte är någon fara.
Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/