JULGODIS!
det skulle ju vara lite kul om nån la upp lite bilder på godiset som de har gjort...
det skulle ju vara lite kul om nån la upp lite bilder på godiset som de har gjort...
är det gott med mörk choklad i wienernougaten, eller ska man göra med ljus choklad, vad tror ni? snabbt svar gärna, så jag hinner innan jobbet...
visst låter detta lite spännande...
www.kokaihop.se/recept/ischoklad-surprice
banan/kola borde vara gott, lite som bananaskids som fanns förrut, eller för de som gillar lakrits hallon/laktrits
dessa tänkte jag nog prova göra... *sysslolös så här innan jul som jag är*
Vit chokladtryffel med kanel och lingon
Ca 25 kulor
250 g vit choklad
3/4 vispgrädde (jag valde 20 %-ig grädde)
1/2 tsk malen kanel
1 dl frysta lingon
florsocker
ca 300 g vit choklad
Hacka chokladen. Lägg i en skål med grädden, värm över sjudande vattenbad och rör tills all choklad har smält. Låt svalna i rumstemperatur. Blanda sedan i kanel och lingon. Ställ in tryffelsmeten i kylen och låt den stelna. Doppa en klick av smeten i florsocker så att den inte fastnar i händerna och rulla till en slät kula. Lägg kulorna på en plåt täckt med bakplåtspapper. Ställ in tryffelkulorna i frysen i ca 1 timme. Smält den andra angivna mängden vit choklad i en skål över sjudande vattenbad. Doppa tryffelkulorna i chokladen. Man kan eventuellt rulla kulorna i händerna. Lägg tillbaka dem på plåten och låt stelna. Förvara i kylskåpet.