ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Hej på er,
Inatt har lillkillen sovit från kl 21:15-02:00 och sedan från ca 03:10-08:00 någon gång och sedan lade jag honom i babynest igen kl 09:00 och så sover han fortfarande.
Babynest köp det ni som inte har det, det är superbra. Det är en kvinna som säljer via blocket, hon syr de själv.
Bette
Hej hopp,
Freja har sovit i sin säng nu sen efter jul ( hon är nu månad) och sängen står precis jämte vår säng så jag ser henne och kan nå om det behövs. Somnar oftast när jag ammar och jag låter henne ligga lite på mig tills hon har somnat in och sen lägger över henne i vagnen.
Hon växer som ogräs, har redan gått upp över 1,2 kg och växt 5,5 cm fast hon har och brås på haha.
Har oxå magknip så jag har börjat med att massera henne på skötbordet ( bvc visade mig) och det verkar funka bra.
Skönt att maken åkte och handlade, hade inte vart kul att ta ut henne i denna kylan.
Hej på er,
Hoppas att alla har det bra med era knyten. Vi har varit iväg idag och fixat lite grejer och så har jag och maken fikat och självklart var C med i vagnen. Jag har rejäl fleeceoverall på honom samt ordentlig mössa och då fryser han inte, sedan ligger han i en fleeceåkpåse samt att jag brukar ha en lammullsfilt också om jag är ute och promenerar.
Jag vet inte hur mycket C väger nu, skall inte till BVC förens den 18 januari och då är det mätning och vägning igen, men han växer säkert så det knakar. Äter gör han tills han kräks. Nu ligger han i sitt babygym och pratar.
Bette
Anirac: Håll ut, om du vill amma, det blir bättre. Vi fick oxå köra med ersättning i ett par veckor. Nu är hon 8 veckor och får inte någon ersättning. Den första veckan fick hon ersättning efter nästan varje mål, trappades sakta ut. När hon var 6 o 7 veckor fick hon bara 30 ml ersättning innan vi gick och lade oss.
Hej,
Babynest är en rund grej med sängbotten och rund mjuk kant runt och så kan man dra åt runt omkring så det blir trångt för bebisen, de sover mycket bättre då.
Har du kollat på babyland eller babyproffsen de har madrasser med de smalare måtten så du slipper köpa ny spjälsäng.
Ha en bra kväll
Bette
Ska kolla madrasser på de andra ställena först. Känns så himla sjukt att köpa helt nytt. Annars kanske jag måttbeställer madrass från nått ställe och syr ett eget överdrag. Det dumma med vår lånade säng är att man inte kan ta bort ena kanten och det kanske kan vara en bra grej.
Idag skall vi iväg och träffa en kompis och hennes lilla tjej i Kista det ska bli trevligt, nu skall jag duscha och göra mig iordning.
Kram
Bette