ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Kramiiis: Det kommer säkert att gå jättebra - tredje gången gillt!!! Vilken kurator ska du träffa? Vi träffade Agneta på KS. Hade ett jättebra samtal med henne, jätteskönt att få berätta om hela ivf-svängen. Beslutet om ÄD har ju mognat fram för oss i ett år och hon tyckte att vi tänkte på ett bra sätt, verkade lämpliga som föräldrar etc så det var inga konstigheter alls. Vi är ju mottagarpar 2 den här gången så rent teoretiskt skulle ju den här hemska nedregleringen kunna vara till ingen nytta. Hoppas verkligen inte det men man vet ju aldrig. Vi kommer att få hjälp som första mottagarpar i mars/april i så fall om detta inte funkar. Det är nog ganska vanligt att man först är mottagarpar 2 om man vill, vi hade fått tacka nej om vi ville det och vänta lite längre på att vara nr 1. Men har även hört om de som bara fått erbjudande som mottagarpar 1. Ring Kristina på ÄD-telefonen på HS om du har frågor, hon är supergullig och svarar på de frågor man har
Kramar
Bette: Låter underbart Kram
Alla ni andra - kramar till er med!!!
PS. Allmän fråga - har någon av er fått en knöl i magen av procrensprutan? Har fått en knöl på det jag tror är samma ställe som jag tog sprutan på. Den är stor som en körsbärstomat ungefär, en bit nere under huden. Gör inte ont men det är ju 2,5 vecka sen jag tog sprutan nu så det verkar så konstigt att den ska vara kvar därifrån. (Har inte känt den förrän igår.)
villsågärna: det är agneta vi ska träffa. Jag är mest orolig för min sambo, jag vet ju inte ritkigt hur han tänker alltid och han tycker ju inte om kuratorer.
Vad frågar hon egentligen? Inboxa gärna om du vill.
kram
Kramiis: Tror man oftast är mottagarpar nr 2 vid första försöket på Huddinge. Var orolig att det inte skulle bli något över till oss, men de sa att chansen är stor att det blir det och dte blev det ju Skulle det vara så att det inte blir ägg så det räcker så är man givetvis mottagarpar 1 vid nästa försök.
Ang kuratorn så var det ett samtal kring vilka vi är, jobbar med osv, alltså ingen hemsk utfrågning utan ett mycket lättsamt samtal. Jag var nervös innan men nu i efterhand så var den nervositeten helt onödig. Tycker inte du ska vara orolig kramiis för din sambo och samtalet, ni sitter och diskuterar alla 3 tillsammans.
Kramiiis gumman - det kommer säkert att gå jättebra. Visst frågade hon en del om familj, hur vi hade det, hur länge vi varit ihop, jobbade med etc men framför allt handlade det om hur länge vi velat ha barn, hur vi kommit fram till äggdonation etc och samtalet är ju bara i en timme så man hinner inte med så himla mycket Kan inte tänka mig att de inte kommer att godkänna dig. Kramar
tack villsågärna
är redan toknervös inför det där samtalet...
behöver lugnande ord
Kramiis: Är övertygad att din depression inte sätter stopp för detta. Man ska vara införstådd med vad ÄD innebär och att man är mogen att ta det steget. Kommer gå kalasbra kramiis hos kuratorn!
tack estra sötnos!
ÄD har jag varit mogen för ett tag nu och sambon har hunnit mogna under de två försök vi redan gjort
kanske inte blir så farligt då...
Hej på er!
Kramiiis: Lycka till hos kuratorn, det kommer säkert gå jättebra! Den viktigaste faktorn hos kuratorn som jag ser det är att vara positivt inställd till att berätta för barnet hur det kommit till, att inte hymla med att man gjort ÄD för barnet. Det pratade "vår" kurator mycket om. Kommer tyvärr inte ihåg vad hon hette. Kram!
Adam har mumsat på ärt/kyckling- pure´till smakis. Snart hoppas jag att han vill sova bredvid mig i sängen. Ibland vill han inte alls det, van vid att ligga själv & sova. Men, han har börjat vakna tidigare än förut på morgnarna & då tar jag upp honom till mig & vi somnar oftast om en stund. Så mysigt att ligga bredvid varandra
Nu ropar han efter mig från filten i köket. Kram till er alla!