• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Bette

Hej,

Brukar någon av er pumpa ut och spara så ni har till helgen så maken kan ge på natten om det skulle behövas så att ni kan sova? Jag skall pumpa ut idag och imorgon, natten mellan fredag och lördag har maken lovat att han kan ta hand om C så jag får sova, han är så go min gulliga make älskar honom så mycket.

Det är jättebra att ha extrasängen i C's rum för då kan jag sova där om inte han vill somna om direkt, då låter jag maken sova i vårt sovrum i fred.

Men första delen av natten sover jag inne hos oss och sedan så sover jag hos C om han är kinkig och inte vill somna om.

Bette

• Emmylou

Bette- nej, har aldrig pumpat ut. Handmjölkade när jag hade extremt mkt mjölk & frös in, just in case. Låter dock fantastiskt skönt att få sova en hel natt. Lycka Till & sov så gott

Själv har jag dunat bredvid Adam i nästan 2 timmar på em. Det var välbehövligt efter en strul-natt.

Kram kram

• AnkieG

Anirac1: Maken sover ute i gästsängen men han sover inne hos oss på helgerna. Tycker det är helt ok att han sover där ute under veckorna då han jobbar. Annars orkar han inte avlasta mig på kvällarna.

Annars är vi inne i en skrikperiod på kvällarna, Freja har ont i magen, antar att det är för att hon äter som en gris. Men det går skapligt med massage.

Ska bli spännande på måndag då är dags att gå till BVC igen för vägning och mätning, hon borde ha gått upp rätt mycket denna gången oxå. Har fått riktiga äppelkinder och knubbiga lår haha.

• Emmylou

Hej allihop!

Härligt med fredag Veckan har rusat iväg. A sover, vaknar nog snart.

I dag har jag gjort blomkål/potatis- pure´till honom, det tyckte han var smaskens! Snart dax att byta ut ett amningsmål mot annan mat. Tips till er mammor, om ni vill göra egen pure´- köp ångkoksinsats på tex IKEA. Det + en mixer, sen är det klart. Var inne på att köpa en babycook- apparat, men började så här & tycker än så länge det var tur att jag inte lade ner ett par tusen på en ny hushållsapparat som tar plats. Har köpt "andra mosboken" av J Westman, jättebra & enkla recept till smakisarna & säkert ett tag därefter också.

I morgon kommer min mamma med man & fikar. Mamma längtar så efter sitt barnbarn, typ 2 veckor sedan vi sågs- men det är 2 v för länge. På söndag kommer ett par av makens släktingar på besök, de har inte varit här & framför allt inte träffat Adam. Så, i helgen blir det fika både lör & sön. Kanske får slänga ihop nåt smarrigt.

Nu vaknar A.

Hoppas ni mår bra allihop! Trevlig Helg! Kram

• AmelieS

Hej på er!

Det var ett tag sedan jag var inne och skrev här. Det är bra med mig men mina tankar är just nu hos en nära vän till mig som har fått barn 14 veckor för tidigt. De mår bra men har det väldigt jobbigt på många sätt med oro osv. Vi skulle ha haft barn nästan samtidigt med en månads mellanrum så det känns lite konstigt för mig också då vi står varandra väldigt nära. Själv har jag gått in i v 22 ialla fall och magen börjar ta lite plats. Är väldigt trött efter jobbet på kvällarna men mår annars bra.

Emmy, det låter väldigt trevligt med fika två dagar i rad, nu blir jag lite sugen.

Ha en trevlig helg alla!

• AmelieS

Villsågärna, jag har inte tagit någon Procrenspruta så jag har inget svar på din fråga. Hoppas du blir klokare snart på vad det beror på.

• Emmylou

Hej Amelie! Härligt att din lille växer & frodas. Snart kan du inte knäppa skorna

Jobbigt för din vän. Förstår verkligen att man tampas med mycket oro med ett såpass förtidigt fött barn! Jag var orolig trots att A kom dagen innan BF, och är fortfarande nu & då trots att han är frisk & blir hela 6 månader på lördag! Har man väl fått barn har man nog ett sting av oro där inne hela livet befarar jag. I övrigt är jag en filbunke.  Hoppas allt går bra för din kompis!

Kram Kram

• AmelieS
    Emmylou skrev 2010-01-15 17:53:31 följande:
    Hej Amelie! Härligt att din lille växer & frodas. Snart kan du inte knäppa skorna Jobbigt för din vän. Förstår verkligen att man tampas med mycket oro med ett såpass förtidigt fött barn! Jag var orolig trots att A kom dagen innan BF, och är fortfarande nu & då trots att han är frisk & blir hela 6 månader på lördag! Har man väl fått barn har man nog ett sting av oro där inne hela livet befarar jag. I övrigt är jag en filbunke.  Hoppas allt går bra för din kompis!   Kram Kram
    Tack snälla. Kramar.
  • Bette

Hej på er,

Hoppas ni får en riktigt bra helg. Emmy: det låter trevligt med fika två dagar i rad. Inatt skall maken mata lilla C med utpumpad mjölk om han vaknar till på natten, vissa nätter sover han hela nätterna det där är lite olika. Har precis nattat C. Nu skall jag ut i TV soffan och mysa.

Bette

• Emmylou

Hej på er!

Sitter & väntar på att min mor med make ska komma. Bakat en kokoskaka som står & suktas i köket. Adam sover sött, vår lilla skrutt som fyller 6 månader i dag Fick lov att ringa hans Mormor så hon vet att han somnade senare än vanligt, så de kan komma senare i em om de vill. Hon längtar ju så efter honom.

Bette- hoppas du fått sova som en prinsessa i natt! Jag har svårt att föreställa mig att jag ska sova hela natten ever again.. Det kommer förmodligen kännas helt surrealistiskt första gången, om man ens KAN sova hela natten fast man får. Vanan trogen lär man nog vakna till ändå kanske?

Kram Kram på er!

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6