• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • villsågärna38

Vet inte vad som hänt men jag tappar alla radbrytningar i mina inlägg nuförtiden. Ser jättebra ut när jag skickar iväg det men sen hamnar allt i ett och samma stycke. Nån annan som också varit med om det? Nåt tips? Kram

Väntar på ÄD i v.6
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-01-09 14:14:11 följande:
    Hello girls!! Emmy lou - har flera vänner vars barn sover bäst på magen och de har då köpt sk andningslarm till bebisarna för att vara på säkra sidan. Om han sover bäst så kanske du ska testa? Det är ju det som Anna Wahlgren rekommenderar i sina sovakurser också. Bette - det där med babynest verkar ju toppen!!! Det ska jag komma ihåg om det nån gång funkar för oss. Min syster har även haft vår gamla babyvagga till sina barn och den har också funkat topp. Många bebisar verkar gilla att gunga när de ska sova. Själv har jag hört att jag somnade och sov som en liten stock i den när jag var liten!!! En fråga till er mer erfarna - är idag 12 dagar sedan jag tog min nedregleringsspruta (Procren) på dag 2. Har fortfarande bruna flytningar, som absolut sista dagens mens. Inte mycket men ändå, är det normalt? Kramar till er alla
    Det är klart att det kommer fungera för er. Ni kommer få ert efterlängtade plus. Jag tror att man kan ha lite bruna flytningar kvar utan att det är någon fara.

Bette
  • Emmylou

Hej på er!

Villsågärna: har inget tips ang procren, har inte tagit den själv. Beställde faktiskt andningslarm i går, har oxå läst om Anna W:s råd om magsovning. Kan vara intressant att prova, tror d ligger mkt i det. Det där m knasiga radavstånd har börjat hända mig oxå här på FL nyligen, vet inte varför.

Vi har städat ut julen. Lite extra sorgligt kändes det, förmodligen för d var Adams första. Vi lär nog hitta barr in i maj, även om det ser barrfritt ut för tillfället. Tur att julen kommer tillbaka igen senare i år

Nu ska jag & maken passa på att se en film när A sover. Kram Kram!

• Bette

Hej på er,

C har sovit helt okej inatt, från kl 20:00-02:00 ca och sedan från kl 03:20-08:20. Jag gick in och lade mig hos honom och sov i vår extrasäng och det gick förvånansvärt bra inatt faktiskt, jag sover med öronproppar, jag hör ju C oavsett.

Idag blir en slapp dag, nu skall jag ta hand om C som ligger och hojtar.

Bette

• AnkieG

Pricken76: När kommer du att börja träna igen?
    Sjäv längtar jag som en tokig att få göra annat än promenader..

Har någon av era bebisar utslag?
    Freja fick i torsdags jättemycket i ansiktet och det är nog mitt fel då jag var ute på en långprommis och köpte en yalladrickyoghurt  Jordgubb/lime och utslagen kom några timmar senare. Men nu tycker jag att det torkar ut i ansiktet men kommer istället på halsen/bröstet.

Tycker inte att jag har ätit något annat konstigt och jag har inte bytt tvättmedel heller!!

Tips?

Hälsningar
    Ankie

• Bette

Hej på er,

AnkieG: Jag tror att det som din bebis har i ansiktet kan vara hormonprickar, de går över såsmåningom.

Idag använde vi Lodger Bunker för första gången, helt otroligt bra faktiskt, det är en åkpåse i varmt och gosigt fleece, vid huvudändan kan man dra till så det blir som en mössa sedan så packar man in bebisen i den. Hade ej på någon overall på C när vi var ute och gick  utan bara den åkpåsen och en mössa samt lammskinnet som ligger under åkpåsen och C var tillräckligt varm och det är -10 grader.

Bette

• Bette

Kan varmt rekommendera lodger bunker till bebbar/barn.

Bette

• Emmylou

Hej på er!

AnkieG, det är jättevanligt med prickar. Kan ju vara hormonplitor, som Bette skriver. Men, det kan också komma från något du ätit som du är inne på själv. Adam fick massor av prickar på ansikte & bröst när jag åt choklad när han var mindre. Har en kompis vars dotter reagerade på samma vis när mamman åt kräftor.

Också märkt på A att det är viktigt att smörja in honom på kvällen & inte på morgonen om vi ska ut på promenad i kylan på dagen. Jag tvättar hans ansikte m tvättlapp & smörjer på kvällen. Om han blir tvättad på dagen innan promenad, som i dag vid smakportion, smörjer jag med Purelan. Införskaffades på BB mot ömma bröstvårtor, men funkar bra på bebiskinder också har jag märkt. Den innehåller inget vatten som kan ge förfrysningsskador. Är han inte insmord alls får han prickar & nariga kinder.

Bette- jag har varit sugen på en sådan åkpåse du har, men maken har strängeligen sagt åt mig att vi får nöja oss med den vi har, en Teutonia som införskaffades till barnvagn nr 1, den var inte helt billig.. Nu funkar den bra då jag lärt mig att bara ha "sommardelen"- det är en kombiåkpåse. Med overall under räcker sommardelen alldeles perfekt. Vem som nu har åkpåse till sin bebis på sommaren???? Vi fick ju A mitt i sommaren & inte var vi i närheten av åkpåse, då hade han runnit bort..

I dag har vi varit på 2 promenader, 1 fm & 1 em. Det var så underbart väder! -10 & strålande sol I går städade vi bort julen, nu är det bara lite vinter kvar & sen vår! Men, är vintern så härlig som i dag är det ingen brådska till våren. Men, vem längtar inte dit?

Kram på er!

• Bette
    Emmylou skrev 2010-01-11 16:43:08 följande:
    Hej på er! AnkieG, det är jättevanligt med prickar. Kan ju vara hormonplitor, som Bette skriver. Men, det kan också komma från något du ätit som du är inne på själv. Adam fick massor av prickar på ansikte & bröst när jag åt choklad när han var mindre. Har en kompis vars dotter reagerade på samma vis när mamman åt kräftor. Också märkt på A att det är viktigt att smörja in honom på kvällen & inte på morgonen om vi ska ut på promenad i kylan på dagen. Jag tvättar hans ansikte m tvättlapp & smörjer på kvällen. Om han blir tvättad på dagen innan promenad, som i dag vid smakportion, smörjer jag med Purelan. Införskaffades på BB mot ömma bröstvårtor, men funkar bra på bebiskinder också har jag märkt. Den innehåller inget vatten som kan ge förfrysningsskador. Är han inte insmord alls får han prickar & nariga kinder. Bette- jag har varit sugen på en sådan åkpåse du har, men maken har strängeligen sagt åt mig att vi får nöja oss med den vi har, en Teutonia som införskaffades till barnvagn nr 1, den var inte helt billig.. Nu funkar den bra då jag lärt mig att bara ha "sommardelen"- det är en kombiåkpåse. Med overall under räcker sommardelen alldeles perfekt. Vem som nu har åkpåse till sin bebis på sommaren???? Vi fick ju A mitt i sommaren & inte var vi i närheten av åkpåse, då hade han runnit bort.. I dag har vi varit på 2 promenader, 1 fm & 1 em. Det var så underbart väder! -10 & strålande sol I går städade vi bort julen, nu är det bara lite vinter kvar & sen vår! Men, är vintern så härlig som i dag är det ingen brådska till våren. Men, vem längtar inte dit? Kram på er!
    Vad härligt med två promenader i detta vackra vinterväder, själva har vi varit ute på en promenad. Den där åkpåsen är kanonbra, lillkillen har sovit i vagnen under dagen i ca 3 timmar, han behöver sömnen.

Ha det så gott

Bette
  • Pricken76

Ankie: Jag tänkte börja träna i dag, hemma, enkla pilates övningar. Jag hoppas att jag kan börja på någon yoga/pilates tillsammans med O i februari. Är lite svårt att komma i väg och träna själv nu. Lättare i vår när man kan sticka ut och jogga när pappa är hemma.

Bette: Kan tänka mig att Lodger Bunkern är bra, speciellt då man kan dra åt runt huvudet.
    Precis kommit hem från promenad, skönt. Skruttis sover i vagnen men vaknar nog snart då det blir varmt inne.
    Här övar vi på att hon ska sova själv. Mkt pip och skrik blir det. I natt låg jag två timmar själv, men under dessa timmar fick jag så klart trixa lite med napp och kel. 
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6