Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping! Del: 6

Apipoulai skrev 2010-01-10 20:17:24 följande:
    Kanariefågeltricket is the shit! Funkar här också, fast bättre förr än nu.
    kanariefågel? Brukar man slänga filtar över dom?
    Fått några svar om när det passar bäst med Blingo visningen?
    Vad passar dig bäst annars?
    Nellie 060510 Leah 090921
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2010-01-10 21:52:26 följande:
    lägger man en filt över buren hos de flesta fåglarna brukar de somna eftersom det blir mörkt, man lurar dom till att tro det är natt
    Hade ingen aning om! Jag avskyr fåglar.... min enda stora skräck här i livet
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2010-01-10 22:43:47 följande:
    ja tycker me fåglar är läskiga, dom flaxar ju vet inte hur många ja duckat för...
    PRECIS... hatar att äta på uteserveringar pga alla läskiga fåglar!
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2010-01-12 20:58:58 följande:
    Ja då, det går bra. Ge mig din mailadress det går visst att skicka inbjudningar så också. (tror jag)
    Egentligen ska du kunna skicka inbjudningar via blingos hemsida så fort jag lagt in visningen i systemet, MEN den tjänsten går genom webb-shopen och den är nerstängd i väntan på att den nya kollektionen ska släppas.... {#lang_emotions_undecided}
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2010-01-12 23:09:49 följande:
    Nån som har koll på hur Didrikssons babyoveraller är i storlekarna (stora/små) Den finns i 70cl å 80cl Mathilda har 74 i så gott som allt nu (ja förutom Kapphals dubbelstorlekar då).Kanske skulle satsa på en 80cl iallafall?? Har hittat en såå fin så vi kan inte låta bli nu när dom är på rea...
    VI köpte en didrikson-overall till Nellie förra vintern i storlek 90 och den kan hon fortfarande ha! I andra kläder har hon 104-110. Så dom verkar vara stora i storleken!
  • SmileyMalin
    SmileyMalin skrev 2010-01-13 10:03:50 följande:
    VI köpte en didrikson-overall till Nellie förra vintern i storlek 90 och den kan hon fortfarande ha! I andra kläder har hon 104-110. Så dom verkar vara stora i storleken!
    och hon är ganska exakt 1 meter lång!
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2010-01-13 13:50:51 följande:
    vi har precis kommit fram till att Mathilda inte behöver börja dagis förens om ett år istället för i höst Ja ska ju ändå läsa på distans i höst med å då kan hon faktist få va hemma istället för att gå dom där 15h/vecka som vi tänkt  kanske tillome eventuellt vänta med dagis tills hösten -11 ja räknar ju med att läsa i MINST 2,5 år på gymnasienivå å sen blire ju ännu mer om det sen blir högskola.Självklart kommer ja ju gå på öppna å allt det där men jag är faktist glad åt att kunna ha henne hemma såå länge...En 1-2åring har inte det BEHOVET av att gå på dagis, Även om dom ibland måste gå pga vissa omständigheter..
    Härligt
    Jag skulle vilja vara hemma med Leah tills hon är minst 2 år...
    Just nu tar jag ut 6 dagar i veckan, men hoppas kunna dra ner rejält på det om det här med Blingo börjar löna sig!
    Nellie började på dagis när hon var 15 månder och ´även om det gick kanonbra så vill jag inte att Leah ska behöva börja lika tidigt
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2010-01-13 14:30:08 följande:
    Jag skulle aldrig klara av att plugga heltid och ha grabbarna hemma. Det skulle så klart gå, men jag skulle inte få mycket studiero och grabbarna skulle definitivt inte ha det roligt hemma med mig. Lucas stortrivs på dagis och skulle klättra på väggarna hemma och ska jag plugga kan jag inte ge dem full uppmärksamhet och det de förtjänar. Nu vet jag att de får massa uppmärksamhet av vuxna och samtidigt får leka och ha skoj med sina kompisar. De är 7 vuxna på 24 barn så det känns väldigt skönt! Alla barn blir verkligen sedda och får sina behov tillgodosedda.Visst har jag dåligt samvete över att Linus börjar på dagis nu, men som de sa på dagis, så liten är han faktiskt inte och han har det jätteskoj och älskar både personal och de andra barnen. För våran del så är jag iaf övertygad om att de har det bättre på dagis. Men så har vi en helt fantastisk förskola med helt underbar personal!
    Har ni börjat skola in Linus?
    Nellie var som sagt 15 månader när hon började, och hon stortrivdes och utvecklades jättemycket!
    Men jag som förälder tyckte det var jättetufft att vara ifrån henne hela dagarna nr hon var så liten

Vilken bra personaltäthet ni har! Är det kommunalt? På Nellies dagis är det 3 fröknar per avdelning och typ 16-18 barn nånting per avdelning. Plus en extraresurs för ett barn med särskilda behov.
  • SmileyMalin

försöker starta en blogg... går inte allt för bra... suck!

• SmileyMalin

Någon som vill ha en gratis bebis?
    kan även tänka mig ett byta, mot en bebis som sover mer än 1 timme i sträck på nätterna...

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6