JePaLuLi skrev 2010-01-13 14:30:08 följande:
Jag skulle aldrig klara av att plugga heltid och ha grabbarna hemma. Det skulle så klart gå, men jag skulle inte få mycket studiero och grabbarna skulle definitivt inte ha det roligt hemma med mig. Lucas stortrivs på dagis och skulle klättra på väggarna hemma och ska jag plugga kan jag inte ge dem full uppmärksamhet och det de förtjänar. Nu vet jag att de får massa uppmärksamhet av vuxna och samtidigt får leka och ha skoj med sina kompisar. De är 7 vuxna på 24 barn så det känns väldigt skönt! Alla barn blir verkligen sedda och får sina behov tillgodosedda.Visst har jag dåligt samvete över att Linus börjar på dagis nu, men som de sa på dagis, så liten är han faktiskt inte och han har det jätteskoj och älskar både personal och de andra barnen. För våran del så är jag
iaf övertygad om att de har det bättre på dagis. Men så har vi en helt fantastisk förskola med helt underbar personal!
Har ni börjat skola in Linus?
Nellie var som sagt 15 månader när hon började, och hon stortrivdes och utvecklades jättemycket!
Men jag som förälder tyckte det var jättetufft att vara ifrån henne hela dagarna nr hon var så liten
Vilken bra personaltäthet ni har! Är det kommunalt? På Nellies dagis är det 3 fröknar per avdelning och typ 16-18 barn nånting per avdelning. Plus en extraresurs för ett barn med särskilda behov.