Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping! Del: 6

Jag ÄLSKAR det här vädret Har varit ute i flera timmar idag Först gick jag, barnen och hundarna på promenad. Sedan kom sambon hem också lekte vi alla ute på gården och förvandlade Nellies "berg" till en snötunnel

Nellie 060510 Leah 090921
  • SmileyMalin

Här ute på landet är det kanonbra plogat Ingas problem alls med vagnen!
    Fast då har jag ju en smidig enkelvagn med fyra breda hjul och dessutom bara 6kg bebis
    Min mamma försökte ta sig ut på promenad med min rullstolsburna lillebror för första gången på flera veckor, men det var bara att ge upp!

• SmileyMalin
    Maria84 skrev 2010-01-29 15:33:38 följande:
    Idag är en sån dag som jag bara vill kräkas på allt!! Det är bara krångel. Vill bara gå och dra nåt gammalt över mig...
    Hoppas det vänder {#lang_emotions_flower}
  • SmileyMalin

Angående det där med vagn så är det ju rätt stor skillnad på hur ofta och länge man går...
    Det är rätt stor skillnad på att gå till dagis nån gång då och då eller gå ut och gå långpromenader varje dag!
    Nu står ju Nellie på ståbräda, men hade hon varit enda barnet hade hon garanterat åkt vagn fortfarande! 1-2 timmars rask hundpromenad tycker jag inte är sjysst att tvinga en 3-4 åring att gå!

• SmileyMalin

nu bor väl snart hela tråden i lambohov?! Kul 

• SmileyMalin
    Indratvillingmamma skrev 2010-02-01 20:57:13 följande:
    Ojdå, läskigt! Vi testar Middagsfrid just nu, fick första två kassarna hemlevererade för en stund sedan. Verkar smidigt!
    ja det var lite obehagligt. Sjysst att låta folk strosa omkring som vanligt därinne fast dom fått hot om att det låg minor gömda. hmm.
    Middagsfrid låter intressant! Du får ge en recension sen
  • SmileyMalin
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-01 22:23:13 följande:
    Ja, det är verkligen kul! Först var jag ensam här, sen flyttade ju Ewa hit och nu blir det bara fler och fler
    Det är ju superkul
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2010-02-02 16:17:19 följande:
    Jag vet inte om ja kan komma måste ha me mig Mathilda å hon är välldigt snorig. Dock tror ja ite det är så mycket bakterier för det är så gott som genomskinligt. mycket möjligt att det är dumt tand-snor...
    finns det bebisar som inte är snoriga så här års?!
    Leah är också snorig, men hon har hållt på i över en vecka så det borde också ha slutat smitta för länge sen!
  • SmileyMalin

shit vilka livliga disskutioner ni har haft här då

• SmileyMalin

Imorse började min dag med att hunden hittade en liten mus vid ytterdörren.
    För min del hade det lika gärna kunnat vara en gigantisk och överintelligent krokodil som inte fått mat på flera veckor.... jag är LIVRÄDD för möss!
    Så jag tvärvände och sprang in i sovrummet och gömde mig. Efter en stund kikade jag ut och där satt lilla vovven med en stendöd mus i munnen och viftade stolt på svansen! Lyckades bli av med musliket med hjälp av spade med riktigt långt skaft! Lilla vovven fick mycket beröm och katten vi skaffat kändes plötsligt lite överflödig.

• SmileyMalin
    Indratvillingmamma skrev 2010-02-02 21:47:01 följande:
    Typ 25 sidor bakåt fanns det en fråga om Middagsfrid. www.middagsfrid.se/Man får hem till dörren ingredienser för 5 middag för 4 personer, + recept.Vi har lagat första rätten idag och det blev MYCKET mat, kommer definitivt att bli matlådor för oss också. Toppen!Vi ska testa leverans varannan vecka.
    spännande! vad fick ni betala för det?
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6