Vi från Linköping! Del: 6
Jag ÄLSKAR det här vädret
Har varit ute i flera timmar idag
Först gick jag, barnen och hundarna på promenad. Sedan kom sambon hem också lekte vi alla ute på gården och förvandlade Nellies "berg" till en snötunnel ![]()
Jag ÄLSKAR det här vädret
Har varit ute i flera timmar idag
Först gick jag, barnen och hundarna på promenad. Sedan kom sambon hem också lekte vi alla ute på gården och förvandlade Nellies "berg" till en snötunnel ![]()
Här ute på landet är det kanonbra plogat
Ingas problem alls med vagnen!
Fast då har jag ju en smidig enkelvagn med fyra breda hjul och dessutom bara 6kg bebis
Min mamma försökte ta sig ut på promenad med min rullstolsburna lillebror för första gången på flera veckor, men det var bara att ge upp!
Angående det där med vagn så är det ju rätt stor skillnad på hur ofta och länge man går...
Det är rätt stor skillnad på att gå till dagis nån gång då och då eller gå ut och gå långpromenader varje dag!
Nu står ju Nellie på ståbräda, men hade hon varit enda barnet hade hon garanterat åkt vagn fortfarande! 1-2 timmars rask hundpromenad tycker jag inte är sjysst att tvinga en 3-4 åring att gå!
nu bor väl snart hela tråden i lambohov?! Kul ![]()
shit vilka livliga disskutioner ni har haft här då ![]()
Imorse började min dag med att hunden hittade en liten mus vid ytterdörren.
För min del hade det lika gärna kunnat vara en gigantisk och överintelligent krokodil som inte fått mat på flera veckor.... jag är LIVRÄDD för möss!
Så jag tvärvände och sprang in i sovrummet och gömde mig. Efter en stund kikade jag ut och där satt lilla vovven med en stendöd mus i munnen och viftade stolt på svansen! Lyckades bli av med musliket med hjälp av spade med riktigt långt skaft! Lilla vovven fick mycket beröm och katten vi skaffat kändes plötsligt lite överflödig.