Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Mizzz skrev 2009-12-10 15:41:53 följande:
    Här har du ju alla indelningar:www.scb.se/Grupp/Hitta_statistik/Forsta_Stati...
    Tack! Det har jag nog oxå nytta av Får bli plugg hela dagen imorgon och hela helgen så jag blir klar till på måndag.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    thelifesaviour skrev 2009-12-10 15:46:19 följande:
    Usch, nu ska jag också klaga!!Idag är en såndär dag när jag bara vill lägga mig ner och gråta lite. Stina och hennes mage alltså, man känner sig så jävla hjälplös när hon har ont i magen och man ingenting kan göra. Nu tar vi sista utvägen och provar messmör i ersättningen, BVC-sköterskan rekommenderade det idag, även fast de inte "ska" göra det längre. Snart kan vi börja med lite katrinplommunpuré ibland. Hoppas det kan hjälpa.
    Usch, stackars Stina Det är så jobbigt när man inget kan göra, man känner sig som sagt väldigt hjälplös.
    Våra barn var varit väldigt hårda i magen när de var bebisar eftersom de bara fick ersättning, med Leo var vi tvungna att åka till barnjouren för han var så hård i magen och bara skrek sen fick vi tips om rapsolja i ersättningen som hjälpte lite.
    Sen började vi med katrinplommonjuice i flaska och jäklar vad det satt fart på magen!
    Man kan oxå peta väldigt försiktigt med en termometer i rumpan på dem för att hjälpa dem på traven med bajset, det fick vi tips om oxå och det har varit väldigt effektivt på båda barnen, men man får inte göra det för ofta för det retar ändtarmen.
    Mizzz skrev 2009-12-10 15:52:15 följande:
    Ok, jobbigt Antar att du redan har prövat det, men värt att säga det iaf. Semper ska ha några magdroppar som jag vet har hjälpt många, å så finns det nån speciell ersättning för känsliga magar man kan köpa på apoteket (dyr, men man kan få recept, då blir det billigare)...
    Ja, Sempers magdroppar hade vi till Vincent, superbra!

Nu kommer resultatet av en lång dag på dagis som jag ville undvika. Vincent är pigg fast han bara har sovit 25 min på dagis. Men Leo däremot är dödstrött och har därmed en av sina få trotsdagar idag, ville inte gå hem, inte ta på sig, inte ta av sig, jag skulle bära honom hem tyckte han, hur det nu ska gå till han som nästan är längre än mig

Fick höra en rolig kommentar på dagis oxå av en vikarie, hon undrade om jag var Vincents storasyster Det tackar man och bugar för När jag sa att jag var hans mamma och att jag dessutom är mamma till Leo oxå så såg hon ut som hon skulle ramla ihop av förvåning

thelifesaviour skrev 2009-12-10 17:02:17 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-10 17:00:26 följande: Hehe :D Härligt!Jag fick ju höra här om veckan att jag var "15, 16?". Kändes ju sådär. Haha.
    Haha, ja, det är ju kanske inte så kul. Vet ju inte hur gammal hon trodde att jag var, bara att jag såg ut som en storasyster.

Nu har jag beställt pizza, såå smidigt med onlinepizza ju

Firstandhappy skrev 2009-12-10 17:14:27 följande:
    hmmm?? lyckliga er, käner mig supergammal, trasig o ful, fick kommentaren av en liten pojke för ett tag sen ute i lekparken "är du hans farmor" jaha ja tack tack för de ja..
    Haha Förlåt, men det lät kul. Men jag förstår att det inte var det..hade jag fått en sån kommentar så hade jag nog börjat att gråta.
    Men du ser ju inte alls gammal ut.
    tomcar1 skrev 2009-12-10 19:15:51 följande:
    Usch, det har brunnit i min mammas hus i lambohov. Grannen brevid, så hon är alldeles förstörd kraken. Syrran och jag har sagt till henne att vi kan komma hämta henne och hon får bo hos någon av oss, men hon är envis. Det är rökigt och hon har börjat hosta, så vi får se om hon ändrar sig. Och till natten börjar nog tankarna mala. Fy ! Tänk om det varit mitt i natten, då kanske jag inte haft min mamma kvar. Hualigen : (
    Usch då Var i Lambohov?
    tomcar1 skrev 2009-12-10 19:32:49 följande:
    Bygdegatan uppe mot Ängårdsskolans fotbollsplan
    Ok, en bit ifrån oss då.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6