-
Ja, tycker att det är så skönt att jag gick med i a-kassa och facket det första jag gjorde när jag slutade skolan och fick ett vik.Firstandhappy skrev 2009-12-09 10:03:01 följande:socialen nästa för en himla massa människor alltså... nä a.kassa ska man gå med i så fort man bara kan... bra försäkring.. -
Jag tycker som dig.Firstandhappy skrev 2009-12-09 10:13:53 följande:jag funderar på en sak, på juldagen ska vi spela julklappsspelet eller va det heter, alla ska köa en sak för en summa och ja ni vet resten, efetrsom jag är väldigt anti paket o presenter o byta pengar så funderar jag på att köpa saker via t.ex hoppets stjärna o unicef o ge bort gåvobevisen (typ som i reklamen) men det känns som en "sniken" present, vet inte varför men jag tycker det är bättre att lägga pengarna på bra saker än bara massa pryttel som ska byta ägare...Hur tänker ni?? -
Hemma från vc, det KAN vara förkylningsastma eller vanlig astma, har fått ventoline nu till båda pojkarna som de ska ta varje dag. Har det inte blivit bättre efter nyår ska vi få en remiss till allergicentrum, ÄNTLIGEN är det nån som tar oss på allvar! Men det var inget "allvarligt" iaf, lungor och hjärta lät bra på båda och de hittade inget annat fel. Helt superfriska förutom hostan.
-
Har redan lämnat barnen på dagis, måste utnjyttja all tid jag får nu eftersom kursen ska vara inlämnad på måndag. Så idag blir det en lång dag för mina stackars barn, ända till 16
Men jag måste. Jag får inget gjort på kvällarna nu för Vincent vaknar jätteofta och hostar.
-
Det är du det. Leo kräktes två ggr förra natten, inget nu. Båda barnen är superpigga, mår inte dåligt för övrigt och de smittar inte så två läkare igår och all personal på dagis säger att de ska gå på dagis. Om de inte mår bra får de givetvis vara hemma.Familjetrollet skrev 2009-12-10 08:14:32 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-10 07:28:13 följande: jag hade haft barnen hemma om de är sjuka och kräks pga jobbig hosta
Men eftersom jag är själv hela denna vecka, allt skolarbete ska vara klart till på måndag och jag inte hinner plugga på kvällarna, så får barnen vara på dagis nu när de mår bra. -
Och det var bara slem han kräktes och de hostar nästan inget på dagarna!
-
Tack Lilian, du förstod hur jag menade. Ringer personalen så hämtar jag givetvis hem dem direkt, det tar 2 min för mig att gå till dagis.
Är det dessutom förkylningastma så kommer de hosta varje gång de blir förkylda och kan hålla på i flera veckor, eller månader, speciellt vinterhalvåret och då kan de ju inte vara hemma i flera veckor.
Jag tycker inte synd om mig själv, däremot så är det precis som Lilian säger, väldigt jobbigt att plugga och ta hand om två barn själv samtidigt. Men hade ju inte varit lika jobbigt om barnen inte hade hostat och jag inte hade en deadline med skolan.
-
På tal om nåt helt annat, jag vill gå och lyssna på Winnerbäck ikväll! Nån som vill vara barnvakt till mina hostande barn
Nävars, skoja bara..men det hade varit jättekul om sambon hade varit hemma.
-
Det är ju jättebra och visst klarar man det, det gör jag oxå, jag lever uppenbarligen fast jag har varit ensam denna vecka. Och det är klart att måste man så måste man, jag kämpar på som bara den här och det SKA gå. Men det är därför barnen får vara på dagis eftersom de är friska och mina barn (speciellt Vincent) är väldiga energiknippen, det kan alla som har träffat åtminstone Vincent intyga. Han är inte still EN sekund och skulle han vara hemma med mig trots att han är frisk för övrigt så skulle jag inte få nåt plugg gjort alls. Alla som har träffat Vincent vet att man inte får sitta ner en enda sekund. Han var hemma med mig i måndags för han hade feber och då var det HELT annorlunda, då låg han och sov i 4 timmar och jag kunde passa på att plugga under den tiden.Familjetrollet skrev 2009-12-10 11:52:41 följande:jag studerade heltid med ett barn som ensamstående.gick hur bra som helst trots att sonen var sjuk ofta samt att han genomgick en större operation.man kan om man vill.
Men det är precis som Sanna säger, är man van vid att vara två som hjälps åt med precis allt och man är van vid att att alltid vara två hemma och ingen åker iväg, då är det skitjobbigt. Som jag skrev igår så beundrar jag verkligen alla ensamstående som får ta allt själv. -
Precis, har själv både vanlig astma och förkylningsastma och jag hostade nästan upp mina lungor varje vinterhalvår när jag var liten, men jag var ju tvungen att gå till dagis och senare skolan ändå. Hade ju kommit efter massor om jag hade varit hemma i kanske 6 veckor. För att inte tala om min mamma som var ensamstående, vad hon hade fått vabba då.Maria84 skrev 2009-12-10 11:56:54 följande:Precis som Becka säger så skulle de få vara hemma väldigt mkt om det är så att de har förkylningsastma för hostan sitter i ett bra tag. Har själv två grabbar med förkylningsastma så jag vet precis hur det är. Och skulle Liam vara hemma från skolan pga hostan då så skulle han inte vara speciellt ofta i skolan.