Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Har överlevt första dagen ensam hemma med båda barnen, det har gått över förväntan, ätit mat, vikt tvätt, läst saga och nattat båda barnen samtidigt, nu håller jag bara tummarna för att det går bra i natt oxå..nu ska jag sätta fart med mitt pluggande innan jag blir föör trött.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Firstandhappy skrev 2009-12-07 23:50:57 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-07 20:57:36 följande: på fredag, luciatåg på morgonen kl 9...
    Ok, vill du låna den så får du det.
    Maria84 skrev 2009-12-08 15:01:04 följande:
    Fy sjutton vad trött jag är på Af!! Jag har varit inskriven sen i september och har inte fått träffa nån handläggare ännu! Jag var och träffade chefen för att jag ville byta handläggare och det gjorde jag för 1½ mån sen men har fortfarande inte fått träffa min nya. Har pratat med den nya handläggaren och chefen har inte ens pratat med henne ang förflyttning av mig och det är nu tre veckor sen som hon skulle prata med honom och fortfarande idag så har han inte pratat med henne men han vill däremot prata med mig igen. Men varför i helsicke ringer han inte då?!?! Försökte ringa honom men som vanligt är de ute på tjänsteärenden så nu skickade jag iväg ett argt mail till honom. Tydligen är det meningen att man ska leva på luft! Och ska han få det till att jag får ha kvar den första handläggaren så byter jag arbetsförmedlingen för henne går jag inte till. Ingen som gillar henne och hon är så jädra nedvärderande och jag tål henne inte! Åhh så sabla trött jag blir!
    Det gäller att ligga på dem VARJE dag tyvärr.
    Firstandhappy skrev 2009-12-09 06:15:55 följande:
    todaj is not a ordinary daj, cause todaj is my birfdaj.....of to work...
    Stort Grattis på din dag Och vad kul med en systemkamera
    Firstandhappy skrev 2009-12-09 07:33:52 följande:
    VA????? ligger ni fortfarande o sover?? här sitter man på jobbet o dricker kaffe för att vakna, inte alla dagar man får göa sig iordning o äta frukost ensam framför tv'n...
    Nepp, här vet nog ingen vad sova betyder! Har väl sovit en timme inatt kanske, Leo har hostat sönder lungorna nästan och till slut så kräktes han upp massor med slem, han var såklart jätteledsen och jag höll oxå på att börja böla, dels tyckte jag så synd om honom och dels så var jag sååå trött, inte direkt superkul att stå och torka kräks lite överallt kl 2 på natten. När han väl slutade hosta så började Vincent istället!
    Sen vaknade Vincent kl 5 och vägrade somna om, JIPPI säger man då!
    Pratade med min sambo förut och bölade och sa att jag är beredd att kasta in handduken, han frågade lite försiktigt om han vågar komma hem på fredag..haha..stackarn, inte lätt för honom heller när han inget kan göra.
    Jaja, mamma påstår att jag kommer att bli stärkt av detta och vara jättestolt över mig själv sen när denna helvetes vecka är över, jag får väl tro på henne då..
    thelifesaviour skrev 2009-12-09 09:17:27 följande:
    Becka, fy tusan. Din stackare. Men din mamma har nog rätt, du kommer känna dig så duktig. Och det är du! En kalasmamma!
    Tack Ja, hon har nog rätt som sagt för man får ju lixom gilla läget, finns ju ingen annan som kan ta det åt mig och jag kan ju inte låta bli att trösta och hjälpa mina barn heller.
    Jag beundrar verkligen de föräldrar som är ensamstående! Nu har jag fått en liten inblick i hur deras vardag kan se ut alla dagar. Jag har ju turen att ha en toppensambo som gör det mesta när det gäller barnen när de (eller Vincent är det som oftast vaknar på natten) vaknar på natten eller tidigt på morgonen så att jag kan sova vidare. Så jag känner mig lite bortskämd faktiskt som inte är van vid detta.
    Det är ju lättast när man är två såklart när barnen kräks så man kan hjälpas åt.
    thelifesaviour skrev 2009-12-09 09:43:59 följande:
    Precis. Jävlar vad jag är glad att jag har en sådan dunderkarl, som alltid gör hälften av allt. Är så imponerad av ensamstående mammor, tungt att göra allt själv.
    Jag med! Är såå glad över att jag har en sån fin sambo
    Firstandhappy skrev 2009-12-09 09:41:01 följande:
    precis, nu har du haft ett helvete så nu kan det bara bli bättre, du kommer känns dig så stolt över dig själv när veckan är slut o du klarat det kalas...får hojta till om du vill ha lite sällskap nån dag... eller bara lek med barnen..o kom ihåg att du är det absolut bästa mammam du kan vara för dina barn även när du tycker det är som jobbigast..
    Precis. Det är inte så farligt på dagarna för då är de ju på dagis och sen när de kommer hem är det så mycket annat som ska göras, lagas mat och leka och bada och allt sånt som oxå tar dubbelt så lång tid nu när man är van vid att vara två som hjälps åt. Det är på kvällen/natten som det jobbiga är för Vincent stackarn är ju så pappig så han har svårt att somna på kvällarna för det är sambon som nattar honom annars och på natten kan han vakna och vara ledsen och ropa efter pappa.

Tack för att ni peppar upp mig
    Maria84 skrev 2009-12-09 09:49:16 följande:
    T C skrev 2009-12-09 08:55:07 följande: Är med i Alfa-kassan men de har ju ändrat reglerna nu så även där måste man ha jobbat i minst ett halvår för att få ut nån ersättning från dem. Här har jag gjort klart för dem att de inte kan tvinga mig att veckopendla osv och de har nu tagit bort det från datorn.
    Men om du inte är villig att veckopendla eller flytta så får du ingen a-kassa överhuvudtaget väl?
    Maria84 skrev 2009-12-09 09:55:32 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-09 09:51:35 följande: Eftersom jag inte har rätt till nån a-kassa innan så spelar inte det nån roll när Alfakassan har ändrat sina villkor. Man måste ha jobbat i 6 mån minst 18tim per vecka tror jag det är om man ska ha rätt att få ut nåt från dem. Tidigare så hade de inte såna villkor.
    Ok, mycket märkligt kan jag tycka. Alfa kassan är ju till för dem som inte är med i nåt fack och som inte har haft nåt jobb förut.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6