• Boel1

Autismtråd 9

En ny tråd igen! Välkomna alla som vill prata om eller har frågor och funderingar om autism!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:50
    Länk till en tråd med behandlingstips m.m
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:53
    Länken ovanför blev fel, försöker igen
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 09:15
    Nu provar jag igen! Observera att länkarna ovanför är fel! Ursäkta att det blev så mycket fel!
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48668891.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 21:32
    Länk till autismtråd 10:

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

• Svar på tråden Autismtråd 9
  • Skumboll

Hej! Nu hör vi definitivt hit. Idag fick tvåårige sonen sin diagnos. Även om jag misstänkt det så känns det tungt, jävligt tungt. Dethär är ju sånt som händer alla andra - men inte oss....

• pcalma
    Skumboll skrev 2009-12-22 12:28:30 följande:
    Hej! Nu hör vi definitivt hit. Idag fick tvåårige sonen sin diagnos. Även om jag misstänkt det så känns det tungt, jävligt tungt. Dethär är ju sånt som händer alla andra - men inte oss....
    Kramar till dig!!!
  • Falumamman
    Tyckte också det var jättetufft när min dotter fick sin diagnos, även om jag misstänkt det en tid. Det tar ett litet tag att vänja sig vid tanken. Men på sätt och vis kan det vara ganska skönt med en diagnos också, då får man ju förklaringar på alla "konstiga" beteenden på barnet. Sen får vi mycket stöd på hab och även dagisfröknarna är väldigt bra.
    Välkommen hit, känns alltid bra att få prata med andra som befinner sig i samma situation. Kram
    Prinsessa 2005, Prins 2008
  • SaramedM
    Den dagen M fick sin diagnos är den dagen som verkligen är synonym med dubbla känslor

Sån lättnad över att det var klart, att vi nu visste och sen en enorm sorg över att detta drabbat oss och M

Sen har det blivit bättre, det går upp ohc ner men bättre än innan
  • caropia
    Stor kram
  • The Black Lady
    Tror jag förstår hur du känner...

Vad händer nu för er?
  • Skumboll

The Black Lady skrev 2009-12-23 07:31:46 följande:

Tror jag förstår hur du känner... Vad händer nu för er?
    Jadu, efter nyår skickar de över oss till autismcenter för småbarn (hab). Men vad som händer där vet jag inte.
    Sen väntar vi fortfarande på svar på den medicinska neurologiska utredningen. Hoppas bara att allt är okej där så vi slipper mer nu...
  • Boel1

God Jul till er alla, en dag i efterskott! Hoppas julen har gått bra, här var det ganska mycket gråt och skrik, jobbigt med all väntan, men gick ändå över förväntan. Gustaf kunde vänta med att öppna paket en liten stund fast paketen stod framme, sen rev han upp två stycken (en till mig och en till pappan som tur var) så då låstes paketen in.
    Sen satt hans pappa med honom under julklappsutdelningen, tittade på paketen tillsammans och undersökte dem lite efterhand så att han inte skulle bara riva upp alla paket och sen gå på någon annan. Min man är väldigt lugn och kan ta Gustaf på ett bra sätt så det gick över förväntan under själva julklappsutdelningen ändå!
    Jag brydde mig inte om att ta på några finkläder eftersom han vid julkortsfotograferingen några dagar innan skrek "Hjälp, jag sitter fast, släpp ut mig!" om den vita skjortan med knappar på.
    Vi har tur som inte har så mycket släkt att fira jul med, det är bara min mans syster med familj och de känner Gustaf så det känns inte så jobbigt när han håller på.
    Ha en bra fortsättning på helgen! Nu har min lille minsting äntligen bajsat klart så jag kanske får sova någon timme innan de andra vaknar... Mannen ska iväg så det blir ingen sovmorgon. men han kommer väl hem ganske tidigt i alla fall.

• Falumamman

Vilken dag. Moa har haft 10 raseriutbrott bara på förmiddagen och varit helspeedad hela eftermiddagen. En riktigt jobbig dag med andra ord. Nu ska kottarna snart i säng så då får man passa på att vila. Ska slänga mig ner i soffan och läsa en stund eller se på en film. Imorgon ska vi till mamma en stund. Hoppas den dagen blir lugnare

Prinsessa 2005, Prins 2008
Svar på tråden Autismtråd 9