kaffemamma skrev 2009-12-07 10:38:30 följande:
Förut var min son ganska ofta det, inte riktigt på samma sätt kanske. Han vaknade ofta och var ledsen, kunde springa från rum till rum i lägenheten och gråta och inte gå att trösta. Andra gånger var han vaken och nöjd, andra gånger med fnissattacker. Nu sover han faktiskt ofta bra: han vaknar en gång, kommer tyst in i vår säng och somnar nöjt om. Ibland är han fortfaramde vaken mellan 3 och 5, men det var nog ett år sedan han var ledsen i samband med det. Förr oss sammanföll förändringen med kostomläggningen (gf /cf), men om det har med det att göra eller om det är en slump eller beror på något helt annat vet jag förstås inte. Men - som sagt, vi har haft liknand eproblem, men har det inte längre om det är någon tröst. Han var ca 4,5 år när det blev bättre.
Min son är 6 år och är fortfarande så rätt ofta, får väl se om det blir bättre med åldern.
Jag vet inte heller vad det beror på att han vaknar och är otröstlig och okontaktbar.
Han var ca 3,5 år när han började sova hela nätter, innan dess sov han någon timme och vaknade sen flera gånger per natt.
Nu vaknar han ett par gånger i veckan och är otröstlig mm.
Han sa ju för några år sen när han vaknade på natten att en katt hade rivit honom i håret, han hade förmodligen drömt något om en katt, men för honom var det verkligt så det tog sin tid att få honom lugn igen.
Kan era barn leka fantasilekar? t.ex ha en toarulle eller något annat och leka att det är en bil?