Boel1 skrev 2009-12-11 07:14:05 följande:
MsLejonberg: Välkommen! Vi fick remiss till logoped efter 2,5-årskontrollen då han inte gjorde just något av det som förväntas. Logopeden träffade honom några gånger och såg snart att det var något annat än bara talet som inte stämde. Sen blev vi remitterade till hab som gjorde en utredning, allt var klart inom ca ett år så jag antar att det var ganska snabbt, hade nog tur!Här har jag ryggskott och är supertrött, Gustaf har vaknat ca 03:30 de senaste veckorna, och jag har svårt att somna om då även om han gärna går och sätter sig vid datorn och är lugn där. Men jag försöker ju få honom att somna om först en stund så då vaknar jag ju till, dessutom har jag haft ont i ryggen i
natt.Nu har han farit på lucia med sin pappa, i tomtedräkt och luciakrona! Han tyckte det var fascinerande med kronan som storasyster hade och skulle absolut ha den med, och det är nog lika bra så att han inte börjar fara och mixtra med de andra barnens kronor! Jag bråkade int eom det, han fick ha den. Undrar om han vill gå med i tåget!
Vi har gått hos logoped 4 gånger i höst också och det funkade INTE!
Men hon kunde inte göra mer för att skynda på processen heller.
Vi umgås en hel del med en familj vars son är autistisk och går på Walthers dagis och de sökte läkare för sonens epilepsi och frågade honom om det inte var något mer än epilepsi pojken hade... sen gick det fort tills de hade diagnosen! Vi tog upp detta med vår öronläkare när vi var där för att kontrollera rören... men han kunde heller inte göra nåt... tyvärr:( Blir såå trött på att vänta o på att få tjata!