• Brooke

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2009-12-21 22:32:17 följande:
    my best friends wedding..gosh va jag älskar den här filmen
    Vem är det med? undrar om inte jag har den, är det med Kate HudsoN?

BooBoo skrev 2009-12-21 22:19:53 följande:
    vad gör ni alla?
    ska gå å sova..
    mona83 skrev 2009-12-21 22:33:30 följande:
    Nu är granen upp plockad ur sin kartong, ihop satt och klädd här Tyvärr slutade inte kvällen så bra som den började. Flams och trams Tobias satte igång när jag var tvungen att byta bajsblöja på honom . Vet inte alls vad jag ska göra med honom längre när han sätter igång, jag har försökt prata med honom, ta tag i lite lätt och pratat med honom, ruskat om honom lätt och pratat med honom, ignorerat honom när flamset börjat, tvingat honom att klä på sig själv när han har börjat, hotat med att lämna honom hemma osv... Börjar smått fundera på om det enda som hjälper är att ge honom en lätt örfil när flams och trams Tobias dyker upp.... Men det känns inte som att örfila lätt precis varje dag ca 100 ggr på en dag är ett bra sätt....Vad har jag missat att pröva?
    Tror inte örfil hjälper faktiskt, då kanske han blir rädd för dig istället..
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-12-21 22:58:52 följande:
    Det enda som egentligen fungerar i längden är att fortsätta prata....Ta honom i armarna så han står rakt framför en och prata med honom. Men det är svårt när man får ett flin i ansiktet som svar :-/
    Kan du inte "kasta" in honom på sitt rum då och stå och hålla i dörren så han inte kommer ut och säga att du öppnar när han har lugnat ner sig?
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-22 16:38:29 följande:
    Storebror har bråkat lite idag, lyssnade inte på mig i stan utan ville inte hålla handen när vi gick vid gatan utan springa lös och hoppa i snödrivorna vid vägkanten istället, och när vi skulle hem från pulkbacken blev han kaxig och skulle spela tuff. Så jag blev arg. Nu kom han här och var såååå snäll och ville såååå gärna ha sina godisar han köpte idag o han lovade att vara lugn som han sa. Så jag pratade lite med honom om hur viktigt det är att han lyssnar på mig och han lovade att försöka detta. Han tog sin påse och gick och på vägen hörde jag"Jag looovar att säga thank you hela dagen varje dag!!" Va fick han det ifrån!?
    :O ojdå, vart har han lärt sig de engelska orden?
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael