• Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Här är den TREDJE diskussionstråden för oss som blev bekanta genom att vi var fans till Kungen av Pop!
    Vi må ha snackat slut på nästan allt om vår idol, men nu babblar vi vidare om vad som sker i våra liv. En ny tråd skapas när julen är utflugen

Vi välkomnar givetvis nya medlemmar till vår grupp om någon är intresserad ♥

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-28 22:33
    Våra tidigare trådar!
    Vi som sörjer MJ - 12207 inlägg
    We are the Billie Jeans - 13598 inlägg

• Svar på tråden All we want for Christmas is Michael
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-11-27 11:15:10 följande:
    Det låter ungefär som jag föreställt mig men jag vet inte om jag föreställt mig smärtan rätt... Jag försöker alltid att tänka på det som den värsta dödsångesten i världen, men det är svårt att komma på ;) Några av mina vänner som har barn trodde att de skulle dö av smärtan för de hade föreställt sig det allra värsta, så när de väl kom in på förlossningen så vart de positivt överasskade att det inte gjorde så ont trots allt haha bara för att de har tänkt sig något ännu värre
    Har du haft mensvärk from hell så kan du försöka föreställa dig
    Men det är inte så farligt.. Visst, de finns de som går igenom HELVETE!! tack o lov så har jag sluppit de hitills  *peppar peppar* 
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Ogabinne

Om jag ska förklara hur en värk känns.

Föreställ dig en värkskala från 1-10, där 10 är den värsta mensvärken du känt. När en värk kommer så börjar den på noll, stiger upp till 10, fortsätter upp till 100 , avtar ner till 10 och till sist ner till 0 igen. Sen kan du vila om du har tur ett par andetag o sen kör den igång från 0-10-100-10-0 igen. Och så håller det på tills krystvärkarna kommer, vilka gör extremt ont men är en befrielse eftersom kroppen tar över totalt o du bara följer med, skriker och gör som kroppen vill. Sen kommer bebis!

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-11-27 11:18:38 följande:
    Har du haft mensvärk from hell så kan du försöka föreställa dig Men det är inte så farligt.. Visst, de finns de som går igenom HELVETE!! tack o lov så har jag sluppit de hitills  *peppar peppar* 
    "Inte så farligt."

Okej, det var 2 år sedan så du har förträngt smärtan, men "inte så farligt" är inte okej att tuta i de som inte fött barn!
  • KikiBoo
    Ogabinne skrev 2009-11-27 11:21:03 följande:
    "Inte så farligt." Okej, det var 2 år sedan så du har förträngt smärtan, men "inte så farligt" är inte okej att tuta i de som inte fött barn!
    haha! efter ca 2-3 månader hade jag glömt smartan o ville föda på nytt
    Jag ser fram emot nästa förlossning
    Men jag tycker inte att det är så farligt att föda. Jag tycker att det är en.. trevlig upplevelse Jag har inget "skrämmande" att komma med
  • KikiBoo
    Ogabinne skrev 2009-11-27 11:20:06 följande:
    Om jag ska förklara hur en värk känns. Föreställ dig en värkskala från 1-10, där 10 är den värsta mensvärken du känt. När en värk kommer så börjar den på noll, stiger upp till 10, fortsätter upp till 100 , avtar ner till 10 och till sist ner till 0 igen. Sen kan du vila om du har tur ett par andetag o sen kör den igång från 0-10-100-10-0 igen. Och så håller det på tills krystvärkarna kommer, vilka gör extremt ont men är en befrielse eftersom kroppen tar över totalt o du bara följer med, skriker och gör som kroppen vill. Sen kommer bebis!
    Yepp! Precis så
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-11-27 11:23:58 följande:
    haha! efter ca 2-3 månader hade jag glömt smartan o ville föda på nytt Jag ser fram emot nästa förlossning Men jag tycker inte att det är så farligt att föda. Jag tycker att det är en.. trevlig upplevelse Jag har inget "skrämmande" att komma med
    Nej, mina förlossningar har också varit väldigt lätta och utan komplikationer. Men ONT gör det. Så in i helvete! Men självklart är det ju inget man vill avskräcka folk för, eftersom smärtan är en del av själva upplevelsen. När man sedan fött ut sitt barn, själv, från sin egen kropp. Ja den adrenalinkicken finns det inget som kan jämföra sig med! Det är sååå värt smärtan!!

Med älstingen hade jag eda o allt tog 12 timmar, krystade 20 minuter. Med minstingen som hade väldans brått tog det 2,5 timmar allt som allt. Krystade 90 sekunder. Han vara på sjukhuset 5 minuter. Födde i undersökningsrummet. Hann varken ta blodtryck eller ens skriva in mig! Självklart hanns ingen bedövning med heller. Han var stressad redan då, som nu.
  • Brooke
    Har du haft mensvärk from hell så kan du försöka föreställa dig Men det är inte så farligt.. Visst, de finns de som går igenom HELVETE!! tack o lov så har jag sluppit de hitills  *peppar peppar* 
    Jag hade ett helvete när jag var yngre med mina mens smärtor.
    Jag tog alvedon och dem där, dem hjälpte typ de två första åren. Sen så gick vi till läkaren och då fick jag ett receptbelagt smärtstillade som hette Orudis, men det hjälpte bara i ca ett år. Så då gick vi tillbaka till läkaren och då fick jag p-piller och nu har jag nästan aldrig ont (bara ibland) min mensvärk var ju inte så snäll, jag låg oftast dubbelvikt. Minns när jag gick på högstadiet så hade jag sån kraftig mensvärk att jag fick ringa hem och säga att dem skulle komma och hämta mig, jag kunde knappt gå. Stod dubbelvikt när jag ringde dem.. Det var inte kul
  • Ogabinne

BTW! Hämtade ut min Moonwalk idag... Den har legat på posten ett par dagar men jag har inte hämtat ut den eftersom jag inte skulle få något annat gjort isf. Men, nu är den hemma, o jag är så otroligt glad att den äntligen är min..

• Bevabus

det funkade inte på en sida där jag skulle beställa ett linne ska pröva mj-boxen nu. ska det funka även på amerikanska sidor?

Ogabinne skrev 2009-11-27 11:17:27 följande:
    Men då så! Då skriver du bara in ditt kortnummer som står på framsidan av kortet, fyller i vilket år och månad kortet är giltligt till på markerad plats, och där det står CVC kod fyller du i de 3 sista siffrorna på baksidan av ditt kort.
  • Bevabus

har haft det en gång när jag var typ 12, kändes som en kniv i magen usch..men man överlevde ju

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael