Bevabus skrev 2010-02-01 13:20:55 följande:
Jora jag förstår. Jag har också varit tandläkarrädd fram tills för bara ett år sedan. Jag hade en vidrig och okänslig tant hela min barndom som bara suckade och tyckte jag var jobbig när jag grät i panik. Pappa trodde inte att det berodde på henne att jag var rädd, så han sa hela tiden "Hon går snart i pension, då får du ju ändå en ny tandläkare. Ingen idé att byta nu"....men jo, så fort jag fick en ny tandläkare så förändrades ALLT. Jag vågade ha tandställning, jag vågade gå igenom en käkoperation, jag vågar idag gå till tandläkaren utan min pappa (jag var stensäker på att jag skulle gå med honom dit för resten av mitt liv)...osv.Det finns såå många otroligt bra tandläkare som är jätteförsiktiga om man berättar om sin rädsla!Gillar du din tandläkare? Har du haft dåliga upplevelser? Har du prövat terapi?
Under hela min uppväxt här i Stora Mellösa har jag gått i Odensbackens tandvård, och där var det ett rent helvete. Min tandläkare var jättesnäll och så och visade vad han stoppade i munnen på mig (förutom sprutan"bedövning). Annars visade han mig vad han stoppade in i min mun. Han sa att han skulle fixa mina hål innan jag blev så gammal att jag var tvungen att betala för mig. men den jäveln avboka mig titt som tätt så när mamma gick till sin tandläkare för typ 1-2 år sen så fråga hon om hennes tandläkare kunde ta mig, hon gick in i min journal och tittade hur jag hade blivit behandlad så då tog hon mig till sig vilket jag är väldigt glad för.
Molly som hon heter är väldigt duktig och väldigt snäll, men fördä så är jag skräckslagen varje gång jag går dit. Jag har varit rädd för tandläkaren så länge jag kan minnas. Nej jag har inte prövat terapi.. Jag tror heller inte att det skulle funka..