• Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Här är den TREDJE diskussionstråden för oss som blev bekanta genom att vi var fans till Kungen av Pop!
    Vi må ha snackat slut på nästan allt om vår idol, men nu babblar vi vidare om vad som sker i våra liv. En ny tråd skapas när julen är utflugen

Vi välkomnar givetvis nya medlemmar till vår grupp om någon är intresserad ♥

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-28 22:33
    Våra tidigare trådar!
    Vi som sörjer MJ - 12207 inlägg
    We are the Billie Jeans - 13598 inlägg

• Svar på tråden All we want for Christmas is Michael
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-03 22:10:50 följande:
    Äh! MJ memoar ju.. (stava jag rätt där) Inget man avslöjar direkt.. Tycker jag.. Eller.. Altså.. VAD är det man avslöjar.. igentligen... Det är mkt man känner igen från boken som man sett i An american dream..
    Ja det är faktiskt sant, det tänkte jag faktkiskt inte på
  • Bevabus

Just nu ligger syrran i sängen och ropar på mig att hämta både det ena och det andra....hon tog sprutan idag och har ont i hela armen haha stackarns
    Många av mina vänner har tagit den, har ont i armen ett par dagar och blir sedan sjuka.
    Då känner jag att jag lika gärna kan vänta på den riktiga svinisen. Känns som att man typ dömer sig själv till sjukdom om man tar det där vaccinet...
    Alla blir inte sjuka, men alldeles för många jag känner, för att jag själv ska utsätta mig för det.

• Grönsiska
    Bevabus skrev 2009-12-03 22:14:45 följande:
    Just nu ligger syrran i sängen och ropar på mig att hämta både det ena och det andra....hon tog sprutan idag och har ont i hela armen haha stackarnsMånga av mina vänner har tagit den, har ont i armen ett par dagar och blir sedan sjuka.Då känner jag att jag lika gärna kan vänta på den riktiga svinisen. Känns som att man typ dömer sig själv till sjukdom om man tar det där vaccinet...Alla blir inte sjuka, men alldeles för många jag känner, för att jag själv ska utsätta mig för det.
    Hur snabbt fick hon ont i armen? Har också tagit sprutan idag, men känner ingenting alls än.
  • Bevabus

Hon hade ont under eftermiddagen när hon kom från skolan, vet inte riktigt vilken tid hon tog den...verkar ha blivit värre under kvällen.
    Hon pratade om att amputera den, men det var nog en överdrift hahaha

Grönsiska skrev 2009-12-03 22:23:41 följande:
    Hur snabbt fick hon ont i armen? Har också tagit sprutan idag, men känner ingenting alls än.
  • Grönsiska
    Bevabus skrev 2009-12-03 22:25:05 följande:
    Hon hade ont under eftermiddagen när hon kom från skolan, vet inte riktigt vilken tid hon tog den...verkar ha blivit värre under kvällen.Hon pratade om att amputera den, men det var nog en överdrift hahaha
    He he, ja får man hoppas...amputering låter som en tuff *biverkning*.
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-12-03 22:25:05 följande:
    Hon hade ont under eftermiddagen när hon kom från skolan, vet inte riktigt vilken tid hon tog den...verkar ha blivit värre under kvällen. Hon pratade om att amputera den, men det var nog en överdrift hahaha
    haha! Amputera
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Bevabus

hahaha

Grönsiska skrev 2009-12-03 22:28:11 följande:
    He he, ja får man hoppas...amputering låter som en tuff *biverkning*.
    BooBoo skrev 2009-12-03 22:29:09 följande:
    haha! Amputera
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-03 22:13:14 följande:
    Ja det är faktiskt sant, det tänkte jag faktkiskt inte på

Prata på om du vill
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Ogabinne

Grönsiska: Har du läst om Gulf War Syndrome? I dag har väldigt många av soldaterna från Gulf War kroniska sjukdomar och problem som kan bero på vaccinet de gavs, ett vaccin som stressades fram och inte utreddes långsiktigt. Precis som detta vaccinet har gjorts. De lider idag av trötthet, förlorad muskelkontroll, huvudvärk, yrsel och förlust av balans, minnesproblem, muskel-och ledvärk, matsmältningsbesvär, hudproblem. Bara ett urval av de kroniska besvären de utstår dagligen idag.

Att ta vaccinet är inte fel, det är rätt för personen som gör valet. Likväl som det är rätt för de personer som inte tar vaccinet. För mig är det för mycket som står på spel för att jag ska våga spruta in detta i mitt och mina barns kroppar. En risk bland många många många är sterilitet.

Nu har ni redan tagit vaccinet, och antagligen kommer ni inte få några av nedanstående biverkningar. Likväl som att vi som inte tagit det antagligen inte kommer dö av svininfluensan.

Men om de som inte förstår hur vi inte kan vaccinera oss läser riskerna så kanske de kan förstå oss på ett annat sätt? Jag vet inte. Jag respekterar allas beslut, oavsett om de väljer att ta eller inte ta vaccinet, jag vill inte vända någon, bara berätta hur jag själv kommit fram till mitt beslut.

På läkemedelsverket kan man läsa om biverkningarna som vaccinet kan ge.

Influensaliknande symtom
    Allergiska reaktioner  
    Andnöd  
    Feber  
    Huvudvärk  
    Domningar  
    Allvarlig allergisk chock  
    Nässelutslag  
    Hudsvullnader  
    Dödsfall  
    Yrsel  
    Illamående