Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

mona83 skrev 2009-12-13 11:34:12 följande:
    Nej jag har missat det varje gång, gick så fort....Hade ju kanin innan Svante men han låg inte alls på sidan och sov. Han hade en helt annan bur så han hade sitt hö i sånt där högaller, var lika långt som ena kortsidan. I den hoppade han upp och sov. Den förra kaninen förstod sig inte på vad kisshörn var utan kissade där han tyckte, så därför hade jag höet i ett sånt för att slippa att han kissade ner höet hela tiden.....
    Så där låg mitt marsvin också o sov. I höfacket. Tror det blir varmt och gosigt där.

Morning på er! Vaknade tidigt av att killarna satt på tv'n på högsta volym så jag väcktes av luciatåget. Himla mysigt! Sov vidare en liten stund till sen. Håller just nu på att knåpa ihop lite mössor av resttyger. 4 av 51 är färdiga. Haha! I em blir det middag hos mamma igen. Skönt o praktiskt att slippa laga middag själv, 2 dagar i rad.
  • Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-13 17:22:36 följande:
    Var tvungenoch kolla i almanackan haha. och du hade rätt. Men är det någon utav er som kommer ihåg vilken sida det var vi böjade snacka färger och killar och tjejer? Jag vet att det började med något om att jag skulle visa min outfit eller något sånt, och då så hade Ogabinne haft en diskution med sin klompis om detta att rött är för tjejer och blått för killar. Någon osm vet vart det har tagit vägen jag ska nämnligen göra en vblogg om detta idag, men jag hittar det inte :( tänkte citera Ogabinne om det är okej för dig =)
    Nej, det drog jag upp i samma veva som jag berättade att min son skulle vara lucia. Det var i torsdags morse/förmiddag vi skrev om det.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-14 08:10:40 följande:
    Såg ingen av er den där nobelkonserten som jag pratade om i fredags?Jag kom ju hem mitt i slutet av det här pampiga slutnumret. "Man in the mirror"...jag rös i hela kroppen..Såg häftigare ut på tv:n än på skitiga lilla youtube, men ändå

Ooow. Fy fan....

Söta lilla Jaden såg jag på Ellen förra veckan.

Jag trodde att det programmet var från denna julen, alltså sändes i USA för bara ett litet tag sedan, men ser nu att klippet är upplagt redan i augusti på youtube så det måste ha varit förra julen? Va fan måste de visa så hattigt i Sverige för. Nyss var vi i november DETTA året på ellen här i sverige, plötsligt upptäckte jag att de hoppat över massor och var inne i december. Men då måste de hoppat tillbaka o visat från förra året. Vad trött jag blir.
  • Ogabinne

God kväll i tråden! Eller eftermiddag kanske men det är ju så mörkt.
    Middagen är avklarad och här är liv i luckan igen... Kidsen startade sin dag med bråk och skrik kl 05.00 idag. Jag är en vandrande zombie. Vi är inte vänner idag.

• Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-14 16:06:51 följande:
    vad bråka dem om dårå?
    Inte en aning, klockan var som sagt 5. Det var väl det gamla vanliga. "Du tog min plats eller den leksaken hade jag" eller något.
  • Ogabinne
    Brooke skrev 2009-12-14 17:31:03 följande:
    Ja men det vet jag. Men fem är ju helt absurt, det är helt annorlunda med nyfödda för dem har ju inte fått in någon rutin men man tkr ju att barn som har blivit några år borde ju sova tills man ska upp :O
    Behåll den tanken tills du har egna barn och återkom då.

De brukar stiga upp vid 6-7, men ibland vaknar den ena o väcker den andra o eftersom de inte har någon tidsuppfattning tror de att det är morgon.

Annat var det när de var bebisar. Då kunde vi sova till 12-13!
  • Ogabinne

Hörrni era smarta, begåvade, intelligenta, klyftiga damer.

Om man vill veta om något man tänkt göra är olagligt, var vänder man sig för att fråga då? En jurist? Advokat? Polisen?

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-14 19:16:24 följande:
    När jag o två vänner visste om at en typ inte var så laglig av sig så gick vi till polisen...Vad har hänt?
    Inget har hänt. Men jag har dragit igång en grej som skulle vara otroligt nyttig för mig, och måste veta hur mycket jag får säga utan att begå något brott.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-14 19:17:00 följande:
    Du kan prata med allihopa, men jag hade nog mejlat polisen för dem är bra på att svara på såna frågor och gör det rätt snabbt också.Vadåra, funderar du på att råna kommunens populäraste kiosk eller?
    Ja, polisen känns ju som det allra säkraste kortet. Har man fått klartecken av en polis så borde det ju vara säkert. Kommer du ihåg det vi pratade om förut, det jag funderade på att göra... det har jag gjort.

Fast... råna kiosken lät ju väldigt lockande faktiskt. En eller annan lakritspipa skulle inte vara fel! Får slå två flugor i en smäll o ringa.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-14 19:49:50 följande:
    Men vet du...det tror inte jag du gör! Har du inte en hemlig pojkvän trots allt? Karl-Evert heter han väl?89 år, mustasch, löständer och fräknar...känns det inte igen?
    Va? Har du sett Karl-Evert hemma hos Sandra? MIN Karl-Evert? Dreglade han? Linkade han med högerbenet när han hasade sig fram med rulatorn? Nej nu jävlar ska han få!!
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael