• SaLi87

Magar efter förlossning!

Hejsan!

Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt.
    Jag är i vecka 39 nu, och vill veta lite vad jag kan ha att vänta mig. :)

• Svar på tråden Magar efter förlossning!
  • Tanis82
    SaLi87 skrev 2009-11-15 20:31:34 följande:
    Hejsan! Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt. Jag är i vecka 39 nu, och vill veta lite vad jag kan ha att vänta mig. :)
    Lägger upp en bild på min mage 1 vecka efter förlossningen, bilden finns under graviditetnr2.
  • fjärilita

alla får INTE förstörda magar. jag fick inga bristningar trots att min mamma har fullt och nu 2 månader efter förlossning är min mage som den var förr. inget häng eller något. Är jätte nöjd , var rädd att få förstörd mage men icke =)

• chokladkaffe
    fjärilita skrev 2009-11-16 14:58:51 följande:
    alla får INTE förstörda magar. jag fick inga bristningar trots att min mamma har fullt och nu 2 månader efter förlossning är min mage som den var förr. inget häng eller något. Är jätte nöjd , var rädd att få förstörd mage men icke =)
    Håller med. 27kg gick jag upp men de försvann på 6mån och nu är min mage som förr. Blev lite förvånad faktiskt, gick bättre än jag hoppats på. Tänkte när jag var gravid att jag får ge det ett år, det känns rimligt.
  • Neko

Jag har en i mitt galleri, den heter BF+14 och är 14 dagar efter förlossningen. Jättenöjd med hur magen såg ut då =)

• Cajsaliten
    Kinderägg skrev 2009-11-15 22:56:57 följande:
    Jag skulle kunna fota min mage nu 6 mån efter senaste förlossningen men då skulle ingen våga skaffa barn sen.
    Samma här.
    Efter första barnet så var den ok...efter andra rynkig...efter tredje en katastrof!
  • Mariohn

Jag födde för 13 dagar sedan och magen är lite slapp om man känner på dne men inte så att det syns.

• Matillin
    SaLi87 skrev 2009-11-15 20:31:34 följande:
    Hejsan!Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt.Jag är i vecka 39 nu, och vill veta lite vad jag kan ha att vänta mig. :)
    Är det inte mer intressant att se slutresultatet?
    Dom första dagarna är dom ju oftast lite degiga men vissa stannar i det stadiet och andra inte.
  • Matillin
    SaLi87 skrev 2009-11-15 23:45:30 följande:
    Fina magar!Jag har fått lite bristningar nu de senaste dagarna, inte direkt färgade.. utan mer lite sådär gropiga. Hoppas verkligen dom försvinner sen :(
    Bristningar försvinner tyvärr inte, det är ärr, och ärr försvinner ju tyvärr inte.
    Men dom brukar bli mindre synas mindre och bli silverfärgade.
    Mina var knallröda till en början.
  • Scarlet
    fjärilita skrev 2009-11-16 14:58:51 följande:
    Samma for mig som tur ar!
  • AlexandraM

jag tillhör dom lyckliga som fick en jättestor mage men inga som helst bristningar, detta trots att jag gick upp nästan 30kg. Födde för 11 månader sen men har 10kg kvar till min vikt innan men jag är sjukt nöjd med hur allt drog ihop sig efteråt. Syns inte ett dugg.

Svar på tråden Magar efter förlossning!