• SaLi87

Magar efter förlossning!

Hejsan!

Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt.
    Jag är i vecka 39 nu, och vill veta lite vad jag kan ha att vänta mig. :)

• Svar på tråden Magar efter förlossning!
  • Flina78

Jag har ingen bild men min mage var rätt stor även dagarna efter förlossningen. Räkna med att det tar några veckor innan livmodern dragit ihop sig. Sen har jag fortfarande en del övervikt kvar och magen är rätt slapp och mullig nu tre månader efter. Jag känner även att mina magmuskler ännu inte helt gått ihop.

Tänk på att om du ska träna magen efteråt så är det statiska övningar som gäller de första tre fyra månaderna, dvs plankan. Sit ups tänkte jag börja med när Lilleman är 4 månader.

• redneck girl

har heller ingen bild.men det brukar vara som en deg;)

• Tirilk

Min mage försvann i princip samma dag som förlossningen. Den var lite degig (överskottsskinn) två månader efteråt - hade en vlak när jag hade mina vanliga jeans. Nu, 4 månader efteråt är den NÄSTAN som innan.

Jag har bara gått långa promenader varje dag och ammat. Ligger under min utgångsvikt nu - önskar att jag hade fått behålla lite, får kämpa för att få i mig tillräckligt för att hålla amningen igång!

• SaLi87

Tackar för era svar!

Jag vill ju såfort som möjligt komma igång med träningen igen efter förlossningen. Jag har alltid varit väldigt aktiv, gått på gymmet tre ggr i veckan och haft magmuskler. Nu under graviditeten råkade jag dock ut för alla möjliga grejer som gjorde att jag inte fick/kunde träna. Så jag längtar verkligen tillbaka...

Någon annan med bilder? Bleknade era ev bristningar?

• Minxy

Här är en bild på min mage 1 vecka efter förlossningen...

Lite sådär snyggt degig + hormonranden kvar *s*
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Alis volat propriis

kan visa om nån berättar hur man klistrar in bilder i inläggen

• SVE

Jag har bild i mitt galleri. Har även flera på min dator så men orkar inte lägga in alla. men den i galleriet är tagen dirkt efter.

• Minxy
    SaLi87 skrev 2009-11-15 21:17:42 följande:
    Jevlar, bra jobbat! Hur mycket gick du upp under grav?
    Menar du mig?
    Jag gick iaf upp 8 kg under graviditeten, från 59 till 67 kg.

Gick aldrig ner alla 8 efter förlossningen dock - kom bara ner till 61 kg och sen var det stopp, trots att jag simmade 3 dagar/veckan mm!

Är gravid nu igen (v.38) och har ökat 6,5 kg. Den här gången tror jag att magen kommer vara ännu mer degig efter förlossningen....andra barnet på mindre än 2 år *pust*
  • Minxy
    SVE skrev 2009-11-15 21:20:52 följande:
    Jag har bild i mitt galleri. Har även flera på min dator så men orkar inte lägga in alla. men den i galleriet är tagen dirkt efter.
    OT, men OJ vilken fin tatuering!
Svar på tråden Magar efter förlossning!