• SaLi87

Magar efter förlossning!

Hejsan!

Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt.
    Jag är i vecka 39 nu, och vill veta lite vad jag kan ha att vänta mig. :)

• Svar på tråden Magar efter förlossning!
  • SVE
    Minxy skrev 2009-11-15 21:21:41 följande:
    OT, men OJ vilken fin tatuering!
    Tack så mycke :)
  • SaLi87

Tänk att det ska vara så olika! Hoppas man får turen på sin sida då =/

• chokladkaffe

Precis, dagarna efter förlossningen var inte min mage nåt att hänga i granen direkt. Det kommer dock, jag hade inte fokuserat nåt på det där i början om jag fått barn igen, tänk mer långsiktigt.

• Matillin
    SaLi87 skrev 2009-11-16 22:52:44 följande:
    Tänk att det ska vara så olika! Hoppas man får turen på sin sida då =/
    Det har du säkert.
    Ålder avgör också, för destu yngre man är destu lättare återhämtar sig kroppen.
    Men det finns ju givetvis 18 åringar som är helt förstörda i kroppen efteråt liksom det finns förstagångsmammor på 40 som det inte syns ett spår hos.
    Gener och hormoner är väl den största avgörande faktorn
  • Snart vår tur
    Minxy skrev 2009-11-15 21:21:41 följande:
    OT, men OJ vilken fin tatuering!
    OT: Tänkte precis samma sak!! Otroligt fin!! Undrade just hur tatueringen såg ut när magen försvunnit?!
  • Phillippa

Min mage var platt efter en vecka. Nu har det gått 2,5 månader och magmusklerna har gått ihop så nu har jag börjat träna upp muskler igen på den också. Jag är 32 och min mamma fick massa bristningar och degmage efter sina graviditeter men jag fick inte en enda bristning trots ålder och 14 kg .

• bebisvild

har gått upp 30kg m varje barn (3st) inga bristningar o alltid platt mage efter ca 6mån men 1-5mån efter förlossning ser jag typ gravid ut - sen smäller d till o den drar ihop sej:)

• Minli

Jag gick ner till normalvikt på 6 dagar men lite av magen fanns kvar ett par veckor. Det var en urgullig liten putmage som jag älskade för den visade vad jag nyss hade klarat av! Fast självklart är jag glad att den försvann och inte blev kvar för alltid Bild har jag tyvärr inte, men det är otroligt vad kroppen klarar av. Oroa dig inte ts, den drar nog ihop sig av sig själv och hjälper du den på traven med lite plankövningar så går det ännu fortare... Lycka till med bebisen!

• Team J

Jag har en bild i mitt galleri. Jag gick upp 10kg totalt. Inga bristningar och mitt sf-mått var 33 som störst innan våran prinsessa anlände =)

Svar på tråden Magar efter förlossning!