• maggsan

Pinsammaste du sagt...

En vacker morgon (ska tillägga att klockan var ca06.00) för några år sedan klev jag in på seven eleven butiken vid odenplan och skulle köpa cigaretter och lite godis. Väl framme vid kassan står jag där och se dessa underbara kanelbullar som var nybakta.. Jag säger till killen:
    - Jag kan ta en KANYLBALLE oxå.
    Han vänder sig fortare än vinden mot mig och säger:
    - Förlåt?
    - Ja jag skulle vilja ha en kanelbulle oxå.
    Självklart var jag vid detta laget helt lila i ansiktet för jag skämdes som en gris.

Min man är hur duktig som helst på att vänta på orden ex:
    bägg och äjkon = ägg o bacon
    palle nuh= nalle puh
    ja ni vet .. där för blev det bra pinsamt denna morgon.. å nej det har inte hänt igen..

Såå do tell om vad ni har sagt för schyssta grodor =)

• Svar på tråden Pinsammaste du sagt...
  • susannanilsson86

En Dum En skrev 2009-11-20 09:23:22 följande:

Ha ha ha ha!!!!!!!! Den här har jag skrivit i en tråd för länge sen men jag skulle ringa BVC och boka tid för tidigarelagd vaccination åt min son inför en utlandsresa. Så när jag ringer ska jag säga att jag vill att han ska få sprutan mot mässling och påssjuka. Istället hör jag mig säga att jag vill vaccinera honom mot pässling och måssjuka. BVC-tanten blev helt tyst sen började hon asgarva.
    Jag har läst att du skrivit det i en annan tråd och tycker det är lika roligt fortfarande hahahaa
  • En Dum En
    susannanilsson86 skrev 2009-11-20 16:08:57 följande:
    En Dum En skrev 2009-11-20 09:23:22 följande:
    Jag har läst att du skrivit det i en annan tråd och tycker det är lika roligt fortfarande hahahaa
    Ha ha. Ja alltid roar man någon
  • carlsbergs

Jobbade som telesäljare för några år sedan då jag fick iväg en order till en kund, av policyskäl måste man tydligt läsa upp kundens namn & adress då det i all hast FYLKINGvägen blev till FLYKTINGvägen

• Gondola

För ca 9 år sedan bodde jag i USA och var på en fest där. Vi spelade biljard och umgicks. (jag har en tendens att alltid få bollar på mig vid olika bollsporter) vart på jag säger.....I don´t know why,but balls always fly at my face.........PINSAMT!!!!

En annan gång så skulle jag gå och köpa cigg på 7/11 efter ett par glas.Jag drar kortet och killen i kassan säger "namn och nummer" å lägger fram kvittot för mig att skriva på. Jag signerar och går därifrån. Dagen efter ringer min mobil och han säger att det är killen från kassan på 7/11!!!!!Jag hade skrivit mitt mobil nummer istället för person nummer!!!!!Där ser man vad som kan hända om man inte e helt med

• maggsan

Har en bekant som hamnde lite snett ett tag i livet och hon bodde i Köpenhamn.

Hon mår lite illa (behöver kräkas) och märker att personen brevid henne inte talar danska utan engelska och hon slänger ur sig- Excuse me I have to go and spy (spionera på engelska)
    Ett annat tillfälle ska hon tacka kocken för maten likså detta oxå på engelska.
    I would like to thank the cock for the food.

En annan kompis var nere på kreta och skulle beställa en pizza med svamp på varpå hon säger..I would like some swamp (träsk) on my pizza..

Jag fullkomligt älskar när man uttrycker sig själv på engelska.. haha

Tack för alla underbara inlägg... fast jag har bara en så länge som leder..
    Kosse o Bajsa..

• Disela

Hahaha, vad kul!!

Åh, jag har sagt så mycket knäppt, pratar tydligen väldigt fort enligt de som känner mig, så ibland kan det komma ut saker i fel ordning. Jag är rätt bra på att vända på saker och ting..
    Kan ju säga att under min förlossning var jag hög på lustgas och VÄLDIGT trött. Jag var till att börja med hos Harry Potter på Hogwarts halva förlossningen ungefär,. Men i ett svagt ögonblick häver jag tydligen ur mig "nej, nu är jag röksugen, men professor Sprout har sagt att jag inte får röka, och då SKA jag inte det".
    Har även sagt saker som bägg och econ (ägg och bacon) då jag jobbade frukosttid på McDonalds.

Gick hotell och restaurangprogrammet på gymnasiet och vi hade serviering på schemat. Jag drar ut stolen åt en dam och frågar "ska jag slå ner dig?" -"Nej tack", svarar damen.. Konstigt tycker jag...

• Gondola

Har en kompis som bodde i London ett tag.Hon vart bjuden på middag och råkade rapa vid middagsbordet,när hon ber om ursäkt så säger hon....excuse me,I rapet the table

• maggsan
    Disela skrev 2009-11-20 21:57:02 följande:
    Jag drar ut stolen åt en dam och frågar "ska jag slå ner dig?" -"Nej tack", svarar damen.. Konstigt tycker jag...
    *skrattar högt*
    Gondola skrev 2009-11-20 21:58:00 följande:
    Har en kompis som bodde i London ett tag.Hon vart bjuden på middag och råkade rapa vid middagsbordet,när hon ber om ursäkt så säger hon....excuse me,I rapet the table
    Underbart!!
  • Disela
  • Disela
    Hahahaha!!! Helt klockrent!!
Svar på tråden Pinsammaste du sagt...