• maggsan

Pinsammaste du sagt...

En vacker morgon (ska tillägga att klockan var ca06.00) för några år sedan klev jag in på seven eleven butiken vid odenplan och skulle köpa cigaretter och lite godis. Väl framme vid kassan står jag där och se dessa underbara kanelbullar som var nybakta.. Jag säger till killen:
    - Jag kan ta en KANYLBALLE oxå.
    Han vänder sig fortare än vinden mot mig och säger:
    - Förlåt?
    - Ja jag skulle vilja ha en kanelbulle oxå.
    Självklart var jag vid detta laget helt lila i ansiktet för jag skämdes som en gris.

Min man är hur duktig som helst på att vänta på orden ex:
    bägg och äjkon = ägg o bacon
    palle nuh= nalle puh
    ja ni vet .. där för blev det bra pinsamt denna morgon.. å nej det har inte hänt igen..

Såå do tell om vad ni har sagt för schyssta grodor =)

• Svar på tråden Pinsammaste du sagt...
  • lill linda 82

Jag är expert på att säga konstiga saker, speciellt om jag är tankspridd el tex då jag ser på tv o är inne i ett tvprogram eller så.
    Jag o min man halvlåg en kväll i soffan, vi hade bekanta på besök så de satt i den andra soffan. vi kollade på film, o mitt i filmen sticker min man ner handen bak i mina byxor... och jag som var inne i filmen flyger upp ur soffan o skriker rakt ut
    "- Jag smäller där bak om du gör sådär...!! "
    Jag vet tusan inte än varför jag sa så eller vad jag menade, men alla andra hade hysteriskt roligt åt det...

• siamusen

Satt inne hos min amerikanske rumskamrat som jag delade lâgenhet med och lâste. Detta var vâl strax efter jag flyttat in.

Skulle kliva upp och ga till mitt rum varpa han lägger krokben och jag trillar. Kliver upp och säger: Do you want me to sit on your face, or what?

En annan gang skulle jag till läkaren hâr i Frankrike innan jag var sa bra pa franska. Hade svullna körtlar. Går glatt in till läkaren och säger:

Mitt ollon är alldeles svullet.

Läkaren tittade lite konstigt pa mig och fragade var och vilket ollon. Jag pekade glatt pa halsen: Häââr

• Disela
    siamusen skrev 2009-11-20 22:15:04 följande:
    Satt inne hos min amerikanske rumskamrat som jag delade lâgenhet med och lâste. Detta var vâl strax efter jag flyttat in.Skulle kliva upp och ga till mitt rum varpa han lägger krokben och jag trillar. Kliver upp och säger: Do you want me to sit on your face, or what? En annan gang skulle jag till läkaren hâr i Frankrike innan jag var sa bra pa franska. Hade svullna körtlar. Går glatt in till läkaren och säger:Mitt ollon är alldeles svullet. Läkaren tittade lite konstigt pa mig och fragade var och vilket ollon. Jag pekade glatt pa halsen: Häââr
    Oj vad fel det kan bli om man inte kan språket!
  • Gondola
    siamusen skrev 2009-11-20 22:15:04 följande:
    Satt inne hos min amerikanske rumskamrat som jag delade lâgenhet med och lâste. Detta var vâl strax efter jag flyttat in. Skulle kliva upp och ga till mitt rum varpa han lägger krokben och jag trillar. Kliver upp och säger: Do you want me to sit on your face, or what? En annan gang skulle jag till läkaren hâr i Frankrike innan jag var sa bra pa franska. Hade svullna körtlar. Går glatt in till läkaren och säger: Mitt ollon är alldeles svullet. Läkaren tittade lite konstigt pa mig och fragade var och vilket ollon. Jag pekade glatt pa halsen: Häââr
    hihi
  • Disela

Kom på en till sak, men det var inte riktigt jag som sa.

Jobbade som sagt på McDonalds. Skulle utbilda en ny tjej som inte var från Sverige. Hon var inte jättenra på svenska, men absolut så man förstod henne. Jag började med att visa rutinerna för handtvätt. "så ska du tvätta hela händerna, handlederna och underarmarna". Hon frågar "under armarna"? Lite lätt stressad som vanligt säger jag bara "ja, precis". Så hon börjar knäppa upp skjortan och ska till att tvätta sig under armarna.. Vi tvättar alltså händerna i köket, eller utanför köket, men gästerna och all personal har god insyn.. Där står hon med halvt uppknäppt skjorta p.g.a. mig..

• PCO20
    Disela skrev 2009-11-20 22:26:01 följande:
    Kom på en till sak, men det var inte riktigt jag som sa. Jobbade som sagt på McDonalds. Skulle utbilda en ny tjej som inte var från Sverige. Hon var inte jättenra på svenska, men absolut så man förstod henne. Jag började med att visa rutinerna för handtvätt. "så ska du tvätta hela händerna, handlederna och underarmarna". Hon frågar "under armarna"? Lite lätt stressad som vanligt säger jag bara "ja, precis". Så hon börjar knäppa upp skjortan och ska till att tvätta sig under armarna.. Vi tvättar alltså händerna i köket, eller utanför köket, men gästerna och all personal har god insyn.. Där står hon med halvt uppknäppt skjorta p.g.a. mig..
    Haha... Jag dör
  • Snuttjulla

Min brorsan vrålsnygga kompis behövde för nåra år sen nånstans att sova, och brorsan ville inte ha honom i sin säng, så han kom på den briljanta iden att han skulle sova i min säng. Ung och oerfaren blev jag skitnervös när vi ligger där, pinsamt med tystnaden så jag letar efter nåt att säga...
    "vad tycker du om min hylla då?" får jag ur mig.
    "ehh, jag vet inte du ligger ju på den..." säger brorsans kompis och trodde jag fiskade efter komplimanger för mina bröst.

• PCO20
    Snuttjulla skrev 2009-11-20 22:29:26 följande:
    Min brorsan vrålsnygga kompis behövde för nåra år sen nånstans att sova, och brorsan ville inte ha honom i sin säng, så han kom på den briljanta iden att han skulle sova i min säng. Ung och oerfaren blev jag skitnervös när vi ligger där, pinsamt med tystnaden så jag letar efter nåt att säga... "vad tycker du om min hylla då?" får jag ur mig. "ehh, jag vet inte du ligger ju på den..." säger brorsans kompis och trodde jag fiskade efter komplimanger för mina bröst.
    Haha. Varför skulle han sova MED dig...? Låter iofs väldigt kul eftersom han var så snygg Hihi
  • longing for you

När jag var 16 år, och ganska nyss börjat gymnasiet, så var det "byhåle fest" i min by. Jag hade ju då såklart druckit, och satt med min kompis från högstadiet, och två av hennes nyfunna vänner från hennes nya klass i hennes nya skola.

Vi sitter och pratar lite, och tjejjerna (vännerna) säger att dom kommer från Kiruna. Jag frågar hur länge dom bott i Uppsala (där vi då bodde, eller hörde till), och dom svarar "i lite mer än 2 månader"

Jag nästan skriker ut "Va!!!!!! har ni bara bott här i två månader, och kan redan så bra svenska??????"

Behöver jag säga att jag än idag, snart 10år senare, fortfarande blir mobbad för denna finfina kommentar =0)

Svar på tråden Pinsammaste du sagt...