• maggsan

Pinsammaste du sagt...

En vacker morgon (ska tillägga att klockan var ca06.00) för några år sedan klev jag in på seven eleven butiken vid odenplan och skulle köpa cigaretter och lite godis. Väl framme vid kassan står jag där och se dessa underbara kanelbullar som var nybakta.. Jag säger till killen:
    - Jag kan ta en KANYLBALLE oxå.
    Han vänder sig fortare än vinden mot mig och säger:
    - Förlåt?
    - Ja jag skulle vilja ha en kanelbulle oxå.
    Självklart var jag vid detta laget helt lila i ansiktet för jag skämdes som en gris.

Min man är hur duktig som helst på att vänta på orden ex:
    bägg och äjkon = ägg o bacon
    palle nuh= nalle puh
    ja ni vet .. där för blev det bra pinsamt denna morgon.. å nej det har inte hänt igen..

Såå do tell om vad ni har sagt för schyssta grodor =)

• Svar på tråden Pinsammaste du sagt...
  • LyckligtSlut

Säger ofta mycket småkorkade saker, men inte så oerhört hemskt. Häromdagen tittade jag på en karta och sa till min man: "Kattegatt! Det FINNS alltså på riktigt?" Ja, jag var uppriktigt förvånad. Geografi är inte mitt bästa ämne. Sådana småsaker dagligen. Det gör mig inget.

Min man pratar i sömnen. Det är rätt kul. Min favorit är: "Älskling, jag älskar dig så mycket så du förtjänar ett bromssystem till motorcykeln!"

Ja, det var ju bra, liksom:)

• seadwarf

Min lillasyster har en pojkvän som heter Robin.. vid ett tillfälle frågade jag "Robbar Jobbin?" Vad jag egentligen skulle fråga var "Jobbar Robin?" {#lang_emotions_smile}

Vi var på semester, syster, jag o mamma.. skulle ha tag i nånstans att äta, varpå mamma säger "vi kanske kan äta på Birger Kung?" .. och mycket riktigt stannade vi till på Burger King... ;p

Jobbade för några år sen på en restaurang o vi serverade en kötträtt.. en kund undrade vad det var för kött, och jag kunde inte alls just då komma på vad kalv hette på engelska.. så jag svarar glatt "It's Baby Cow" {#lang_emotions_dreamer} 

• mion
    seadwarf skrev 2009-11-22 00:29:13 följande:
    Min lillasyster har en pojkvän som heter Robin.. vid ett tillfälle frågade jag "Robbar Jobbin?" Vad jag egentligen skulle fråga var "Jobbar Robin?" Vi var på semester, syster, jag o mamma.. skulle ha tag i nånstans att äta, varpå mamma säger "vi kanske kan äta på Birger Kung?" .. och mycket riktigt stannade vi till på Burger King... ;pJobbade för några år sen på en restaurang o vi serverade en kötträtt.. en kund undrade vad det var för kött, och jag kunde inte alls just då komma på vad kalv hette på engelska.. så jag svarar glatt "It's Baby Cow"  
    ???
  • En Dum En

En sak som jag sagt var lite pinsam. Jag och min sambo brukar alltid hyra film på samma ställe och där jobbar en svart kille som har lite gemensamma kompisar med min sambo så vi brukar alltid stå och snacka lite med honom.
    I varje fall hade killen precis kommit hem från Thailand och jag kläcker ur mig (av gammal vana) : ja guuud vad brun du är!!

Jag höll på att dö och min sambo kollade jättekonstigt på mig.

• crazy hannah

När ja var liten så satt jag i köket och gjorde en massa gymnastik rörelser varpå jag skriker till mamma: MAMMA MAMMA jag är gravid!!!!

Jag var kanske sådär 6 år och menade ju förståss att jag var vig

=)

• maggsan
    Min lillasyster har en pojkvän som heter Robin.. vid ett tillfälle frågade jag "Robbar Jobbin?" Vad jag egentligen skulle fråga var "Jobbar Robin?" Vi var på semester, syster, jag o mamma.. skulle ha tag i nånstans att äta, varpå mamma säger "vi kanske kan äta på Birger Kung?" .. och mycket riktigt stannade vi till på Burger King... ;pJobbade för några år sen på en restaurang o vi serverade en kötträtt.. en kund undrade vad det var för kött, och jag kunde inte alls just då komma på vad kalv hette på engelska.. så jag svarar glatt "It's Baby Cow"  
    vrålar av skratt...
  • mion
    seadwarf skrev 2009-11-22 01:06:49 följande:
    varför frågetecken?
    Såg nu "burger Kung" fattade inte först....
  • PCO20
    Min lillasyster har en pojkvän som heter Robin.. vid ett tillfälle frågade jag "Robbar Jobbin?" Vad jag egentligen skulle fråga var "Jobbar Robin?" Vi var på semester, syster, jag o mamma.. skulle ha tag i nånstans att äta, varpå mamma säger "vi kanske kan äta på Birger Kung?" .. och mycket riktigt stannade vi till på Burger King... ;p Jobbade för några år sen på en restaurang o vi serverade en kötträtt.. en kund undrade vad det var för kött, och jag kunde inte alls just då komma på vad kalv hette på engelska.. så jag svarar glatt "It's Baby Cow"  
    Oj.... SKRATTAR Baby cow.... haha
  • Darling06
    Tres26 skrev 2009-11-17 08:36:28 följande:
    Gick in på en närbutik (utlänsk kassör) o bad om en lång vit prins... (Vad jag då menade var att jag skulle ha prince light långa...)Kom på mig själv precis då jag vräkt ur mig detta, men han fattade vad jag mena, flina åt mig o gav mig de jag skulle ha. Skämdes som f**n o gick inte tillbaka dit på lääääääänge.
    Ooops.. SÅ säger jag nästan dagligen när jag handlar cig.. Hrm. Kanske ska säga nåt annat nästa gång:)
Svar på tråden Pinsammaste du sagt...